نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

تفکر سیستمی روشی کاملاً متفاوت برای مدیریت سازمان شماست. یک سازمان معمولی از روش‌های مختلفی برای بازاریابی محصول، خرید کالا، مدیریت روابط با مشتری و موارد دیگر استفاده می‌کند. با یادگیری نحوه مدیریت این روش‌ها، می ‌توانید شرکت خود را به طور موثرتری اداره کنید.

این نوع مدیریت نه تنها توسط مدیران مشاغل و کارآفرینان بی‌شماری استفاده می‌شود، بلکه در زمینه‌هایی مانند سایبرنتیک، زیست‌شناسی و سایر موارد نیز بی‌سر و صدا در حال افزایش بهره‌وری است. محققان هنگامی که می‌فهمند تکنیک‌های مدیریتی چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توانند در آنها فعال‌تر عمل کنند، دیدگاه سیستمی مورد نیاز خود را طراحی کرده‌اند. اگر بتوانید پیش‌بینی کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد، می‌توانید نتیجه مورد نظر خود را شکل دهید و سیستم را کنترل کنید.

تجربه دهه‌های اخیر نشان داده، این شکل از تفکر اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. در یک محیط جهانی، مدیران باید در درک و استفاده از اصولی که پشت این سبک تفکر نوآورانه است، مهارت داشته باشند.

تفکر سیستمی چیست؟

مفهوم تفکر سیستمی روشی منحصر به فرد برای نزدیک شدن به رفتار روشمند یا سیستمی است. در اصل، این روشی متفاوت برای دیدن و صحبت در مورد واقعیتی است که هر روز در آن زندگی می کنیم. با درک و تفکر از این طریق، شما همچنین می‌توانید مجموعه‌ای متفاوت از ابزارها را برای نزدیک شدن به هر مشکل ایجاد کنید.

در نهایت، هدف درک رفتار یک فرایندِ کلیدی است. این به نوبه خود به شما امکان می‌دهد نحوه مدیریت فرایندهای سیستمی را بفهمید.

سیستم چیست؟

در یک سطح اساسی، سیستم مجموعه‌ای از قطعات بهم وابسته یا وابسته به یکدیگر است که یک کل واحد را تشکیل می دهد. این قسمت‌های متقابل باید تعامل داشته باشند، درغیر اینصورت بخشی از یک سیستم نخواهند بود.

به عنوان مثال، مجموعه‌ای از بالش‌های روی تخت شما یک سیستم نیست زیرا آنها با هم تعامل ندارند. اما در مورد انبوهی از تراشه‌های چوب در حال تجزیه چطور؟ به دلیل نحوه رشد قارچ‌ها و کپک‌ها بر روی تراشه‌های چوب و تغذیه حشرات موجود در منطقه، این انبوه تراشه‌ها نمونه بسیار خوبی از یک سیستم در طبیعت خواهد بود.

تفکر سیستمی یک رویکرد جامع به چگونگی ارتباط بین بخش‌های مختلف یک روش دارد. در تحلیل سنتی، مردم فقط به عناصر جداگانه در یک سیستم نگاه می‌کردند. با تفکر در سیستم‌ها، می‌توانید فرآیندهای متعادل کننده و تقویت کننده‌ای را که باعث بهبود رفتار سیستم می‌شوند، درک کنید.

فرآیندهای تقویت کننده و متعادل کننده

فرآیند تقویت کننده رفتاری است که اگر توسط فرآیند متعادل کننده کنترل نشود، می‌تواند منجر به فروپاشی سیستم شود. به دیگر سخن، هر دو نوع فرآیند برای حفظ تعادل سیستم امری ضروری هستند.

با این نوع تفکر توجه به بازخوردی که از انتخاب خود می‌گیرید مهم است. به طور مثال گاهی در سیستم‌های مدیریتی، ممکن است بخواهید کارمندان یک پروژه را از عمل باز دارید تا برنامه کُند پیش برود. در حقیقت، ممکن است اضافه کردن کارمندان جدید باعث کند شدن پروژه‌های قبلی شود زیرا شما مجبور به آموزش اعضای تیم ورودی هستید. اما سازمان شما در وضعیتی قرار دارد که افزودن نیزوی کار جدید به آن ضروری است یا خیر؟

اگر پاسخ شما خیر باشد، می‌دانید که در حال حاضر افزودن اعضای جدید تیم کار درستی نیست. به جای هدر دادن منابع، به دنبال یک روش جایگزین باشید. ممکن است سعی کنید چند مرحله از مراحل کار را کنار بگذارید، ساعت‌های بیشتری را برنامه‌ریزی کنید یا تکنیک دیگری را برای انجام به موقع کار انجام دهید. تمام این‌ها به تصمیم‌گیری‌های شما و قبول عواقب آنها بستگی دارد.

با تفکر سیستمی، می‌توانید از نمودارها، دیاگرام‌ها و شبیه سازی‌های رایانه‌ای برای نشان دادن و مدل‌سازی رفتار سیستم‌ها با توجه به استراتژی‌ها سازمان خود، استفاده کنید. سپس، این اطلاعات به شما فرصت می‌دهند تا اتفاقات رخ داده را پیش‌بینی کنید. کل بنیان این سبک تفکر از سال ۱۹۵۶ با پروفسور جی فارستر در انستیتوی فناوری ماساچوست آغاز شد.

دو نمونه نمودار اصلی

در حالی که ابزارهای زیادی برای مشاهده یک سیستم وجود دارد، نمودار رفتار با گذشت زمان  (BOT)  و نمودار حلقه‌ای (CLD) دو مورد از رایج‌ترین آنها هستند. CLD روابط بین عناصر مختلف در سیستم را نشان می‌دهد و نمودار BOT اعمال یک یا چند متغیر را در مدت زمان مشخصی نشان می‌دهد. به دو نمونه از این نمودارها توجه کنید.

برای مدیران، یک مدل شبیه‌سازی پیشرفته (a behavior over time) و یک شبیه‌ساز یادگیری مدیریتی (a causal loop diagram) بسیار مفید هستند. مدل شبیه‌سازی پیشرفته به شما امکان می‌دهد تا تعامل عناصر مختلف را در طول زمان مشاهده کنید. سپس، شبیه‌ساز یادگیری مدیریت به شما کمک می‌کند تا چگونگی تأثیر تصمیمات مختلف مدیریت بر سیستم را شبیه‌سازی کنید.

رویکرد سیستمی به مدیریت

هنگامی که از تفکر سیستمی در مدیریت و عملیات استفاده می‌کنید، به طور قطع به یقین تصمیمات شغلی مناسبی خواهید گرفت. در واقع، شما هر تصمیم کسب و کاری را که با توجه به پیامدهای سیستماتیک ممکن است داشته باشید، تجزیه و تحلیل می‌کنید. اگر می‌خواهید یک ابزار تولید جدید بخرید، این نوع تفکر باعث می‌شود که هزینه آموزش کارکنان، زیرساخت‌ها و تأخیر شغلی مورد نیاز را تجزیه و تحلیل کنید.

در نهایت، هدف از تفکر در سیستم‌ها کمک به شما در جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و سایر منابع است. یک رویکرد سیستمی برای مدیریت، سازمان را مجموعه‌ای از قطعات بهم پیوسته و پویا می‌داند. هر یک از این قسمت‌ها یک بخش و یک زیر سیستم در سازمان شما هستند.

در داخل این بخش‌ها، حتی زیر سیستم‌های بیشتری نیز وجود دارد. برای رسیدن سازمان بزرگتر به اهداف خود، همه این زیر سیستم‌ها باید تعاملات موثر و مستمری داشته باشند. این قطعات و زیرمجموعه‌های وابسته به یکدیگر هستند که با هم کار می‌کنند و عملکرد کل سازمان را به درستی انجام می‌دهند.

رویکرد سیستمی شامل ادغام اهداف از بخش‌های مختلف سازمان در کل سازمان است. این امر باعث حفظ تعادل در کلیت سیستم می‌شود. بدیهی است که اگر سیستم قصد رشد دارد، باید اهداف خود را به صورت مدیریت شده در نظر بگیرد.

این نوع تفکر همچنین تأثیر فعالیت‌های فعلی و آینده را بررسی می‌کند. سازمان‌ها باید در پاسخ به عوامل داخلی و خارجی تغییر کنند. در حالت ایده آل، سازمان همچنین با ایجاد یک فضای رقابتی می‌تواند در بازار کار نیز حرف اول را بزند.

در یک محیط کسب و کار، سیستم معمولاً شامل زمینه‌های مختلف تحصیلی مانند روانشناسی، بازاریابی، حسابداری، اقتصاد و سیستم‌های اطلاعاتی است. با استفاده موثر از همه این زمینه‌های تحصیلی، کسب و کار می‌تواند تعاملات بین بخش‌های مختلف را بهبود بخشد. از طریق چشم‌انداز سیستم، سازمان می‌تواند سیاست‌های مختص خود را تنظیم کند، در یک محیط اجتماعی فعالیت کند و اهداف کسب و کار را با موفقیت ارتقا دهد.

مزایا و معایب تفکر سیستمی

در حالی که مزایای بسیاری در دیدگاه سیستمی در کسب و کار وجود دارد، اما برخی از اشکالات نیز در میان هست. منتقدان معتقدند این تنها یک رویکرد نظری است و تعریف دقیق رابطه بین اجزاء و مولفه‌های مختلف در یک سازمان واقعی دشوار است.

یکی از بزرگترین ایرادات، خاص بودن رویکرد سیستمی است. وجود یک سیستم دقیق یکسان در سازمان‌ها و بخش‌های مختلف غیرممکن است. به همین دلیل، رویکرد سیستم‌ها مفهوم یکنواختی را ارائه نمی‌دهد که بتواند برای انواع سازمان‌ها کارساز باشد.

با این حال، استفاده از رویکرد سیستمی تعدادی مزیت دارد. با استفاده از این روش، می‌توانید محل کار خود را کارآمدتر کرده و یک نگاه جامع به وضعیت کاری خود داشته باشید. بعلاوه، این روش حتی می‌تواند با ساده‌سازی نیازهای کارمندی و فعالیت‌های کسب و کاری شما، در طولانی مدت در هزینه شرکت شما صرفه جویی کند.



طراحی سایت در همدان
آموزش تفکر سیتمی
آموزش اقتصاد رفتاری



سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: تفکر سیستمی , بیزینس کوچینگ , اقتصاد رفتاری , طراحی سایت , آکادمی مهراز , کسب و کار ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

کتاب اقتصاد رفتاری

  • نویسنده : موریس آلتمن
  • مترجم : محسن رنانی ، مرضیه احمدی ، میرهادی حسینی‌کندلجی

 

نقد و بررسی کتاب اقتصاد رفتاری

رﺷﺘﻪ‌ی اﻗﺘﺼﺎد رﻓﺘﺎری علمی ست که به ما کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری‌های مالی خود بهتر عمل کنیم. به بیان ساده اقتصاد رفتاری، روانشناسی اقتصادی است که ﺑﺴﯿﺎری از ﻋﻮاﻣﻞ ﺟﺰﺋﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﻪ ﭼﻨﺪان ﺟﺰﺋﯽ را ﮐﻪ ﺑﻪ انتخاب‌های ﻣﺎﻟﯽ و ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻤﮏ می‌کنند، ﺑﺮرﺳﯽ می‌کند. کتاب اقتصاد رفتاری به خواننده کمک می‌کند تا با تصمیم‌گیری‌های درست در بازار مالی، سبک زندگی خود را بهبود ببخشد.

درباره کتاب اقتصاد رفتاری

کتاب اقتصاد رفتاری نوشته‌ی موریس آلتمن است که در سال 2012 در مجموعه کتاب‌های دامیز منتشر شد. این کتاب به تاثیر جنبه‌های روان‌شناختی بر اقتصاد و امور مالی می‌پردازد. نویسنده در این کتاب به زبانی ساده و قابل فهم توضیح می‌دهد که عوامل روان‌شناختی و اجتماعی چطور می‌توانند بر تصمیم‌گیری‌های روزانه و انتخاب‌های مالی تاثیر بگذارند. به عنوان مثال عواملی مثل الگوهای غریزی، فشارهای اجتماعی و قالب‌بندی‌های ذهنی از موارد مورد بحث در این کتاب هستند.

ﮐﺘﺎب اﻗﺘﺼﺎد رﻓﺘﺎری به شکلی نوین، مختصر و کاربردی گستره‌ی وسیعی از مسائل اقتصادی را به خواننده ارائه می‌کند و مخاطب ضمن آشنایی با نظریه‌های اقتصاد رفتاری، تفاوت آن با اقتصاد متعارف را نیز خواهد شناخت. در این کتاب مباحثی از جمله چرخه‌ی کسب و کار، حباب دارایی‌ها، پس‌انداز، سرمایه، رفتار اخلاقی، انصاف، نحوه‌ی شکل‌گیری انتخاب‌ها، پیامدهای اقتصادی، حسابگری پرهیزکارانه در تصمیم‌گیری، اطمینان، پول‌دوستی، مقام و ... بیان می‌شود. همچنین ﺑﺮ اﺳﺎس مثال‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ، نویسنده ﺑﯿﻨﺸﯽ را به مخاطب خود اراﺋﻪ می‌دهد ﮐﻪ در نهایت به او کمک می‌کند تا به عنوان یک سرمایه‌گذار از ارﺗﮑﺎب اﺷﺘﺒﺎﻫﺎت ﺗﮑﺎﻧﺸﯽ پیشگیری کند. همچنین شرکت‌ها از این بینش در درک سازوکارهای ﻧﻬﻔﺘﻪ بهره‌مند می‌شوند و افراد در انتخاب‌های ﻓﺮدی خود و دولت‌ها و شرکت‌های ﻏﯿﺮاﻧﺘﻔﺎﻋﯽ در ﺗﺼﻤﯿمات ﻋﻤﻮﻣﯽ می‌توانند عملکرد درخشان و فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

ﮐﺘﺎب اﻗﺘﺼﺎد رﻓﺘﺎری را محسن رنانی به همراه همکاران خود ترجمه کرده‌ است و انتشارات آوند دانش این کتاب را در سال 1397 منتشر کرده است. خرید و دانلود این کتاب از سایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان‌پذیر است.

 

کتاب اقتصاد رفتاری مناسب چه کسانی است؟

کتاب اقتصاد رفتاری راهنما و منبعی مطمئن و قابل‌اعتماد برای افرادی است که می‌خواهند به درک درستی از چگونه رفتار کردن در جهان واقعی برسند. همچنین اگر شما جزو افرادی هستید که به اقتصاد و وقایع اقتصادی علاقه دارید و می‌خواهید درباره‌ی کارکرد اقتصاد و مسائل اقتصادی بیشتر بدانید، این کتاب برای شما مناسب است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی اقتصاد، دانش جویان این رشته و افرادی که می‌خواهند در آینده در دانشگاه اقتصاد را به عنوان حوزه‌ی تخصصی خود انتخاب کنند می‌توانند با تورق این کتاب آگاهی و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

همچنین تاجران، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متصدیان سیاست عمومی می‌توانند برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و استفاده از ابزارهای اقتصادی از این کتاب کمک بگیرند.

مروری بر فصل‌های کتاب اقتصاد رفتاری


بخش ۱: معرفی اقتصاد رفتاری: علم انتخاب‌های دنیای واقعی

فصل 1: اقتصاد رفتاری

فصل ۲: تحقق فرضیات

فصل 3: اقتصاد عصب‌شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی

فصل ۴: چرا انگیزه‌ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه‌چیز نیست

بخش ۲: درک انتخاب

فصل ۵: بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد

فصل ۶: شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع و تصمیم‌گیری در دنیای واقعی

فصل ۷: تأثير چارچوب‌بندی انتخاب‌ها بر تصمیم‌گیری

فصل ۸: تأثیر هنجارها، همتایان، گذشته و فرهنگ بر انتخاب

فصل ۹: چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی

بخش ۳: رشد کیک اقتصادی: اهمیت اقتصادی اخلاق، بهروزی و فرهنگ

فصل 10: چرا افراد باهوش مالیات می‌پردازند، بازیافت می‌کنند و حتی قانون‌شکنی می‌کنند

فصل ۱۱: عرضه‌ی نیروی کار در دنیای واقعی

فصل ۱۲: جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری

فصل 13: اقتصاد خوب: رابطه‌ی رفتار اخلاقی و رشد اقتصادی

فصل ۱۴: اهمیت نهادها

بخش ۴: وقتی حباب‌ها، رکودها و ناکارایی‌ها ممکن می‌شوند: بینش‌های رفتاری در دنیای واقعی اقتصاد

فصل ۱۵: مقدمه‌ای بر مالیه‌ی رفتاری

فصل ۱۶: کسادی‌ها و رکودها

فصل 17: هنر و دانش شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟

بخش ۵: بخش ده‌تایی‌ها

فصل ۱۸: ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی

فصل 19: ده تجربه در اقتصاد رفتاری

 فصل ۲۰: ده درس تصمیم‌گیری در اقتصاد رفتاری

 

درباره موریس آلتمن نویسنده‌ی کتاب اقتصاد رفتاری

موریس آلتمن، مدرس و پژوهشگر با تجربه در حوزه‌ی اقتصاد رفتاری و اقتصاد نهادی است. او همچنین به عنوان رئیس دانشکده‌ی اقتصاد و مالیه‌ی دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون فعالیت دارد و به عنوان پژوهشگر مهمان در دانشگاه‌های مختلف از جمله استنفورد و دانشگاه عبری اورشلیم و استرلینگ در اسکاتلند حضور داشته است.

موریس آلتمن بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ به عنوان رئیس انجمن توسعه‌ی اقتصاد رفتاری (SABE) فعالیت کرده است. او در مجلات و نشریات مختلف نیز به عنوان عضو هیئت تحریریه، کمک سردبیر و ویراستار مشغول به کار بوده است و در سال ۲۰۰۹ به سمت رئیس انجمن اقتصاد اجتماعی منصوب شد. تاکنون بیش از هشتاد مقاله از او در حوزه‌ی اقتصاد رفتاری، تاریخ اقتصادی، روش‌شناسی و اقتصاد کلان تجربی منتشر شده است. همچنین او چهار کتاب در

زمینه‌ی نظریه‌ی اقتصادی و سیاست عمومی تالیف کرده است و در کارنامه‌ی پربار خود بیش از 150 سخنرانی بین‌المللی در زمینه‌های تخصصی خود دارد. او یکی از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه‌ی اقتصاد آزمایشگاهی است. همچنین روی موضوعات تغییرات فنی درون‌زا، پیوندهای بین عدالت اقتصادی (حقوق بشر)، قدرت، رشد و توسعه‌ی اقتصادی و همچنین اهمیت نوع‌دوستی، اخلاق و عمل متقابل در نظریه اقتصادی تحقیق می‌کند.

 

در بخشی از کتاب اقتصاد رفتاری می‌خوانیم

افراد در شرایطی جدا از جامعه را در سطحی خردتر، جدا از خانواده و دوستان تصمیم نمی‌گیرند. آن‌ها طوری رفتار نمی‌کنند که انگار در اتاقی کاملا مهر و موم شده هستند افراد خواه ناخواه تحت تأثیر اندیشه و طرز رفتار دوستان، خانواده و همچنین افراد خارج از این گروه هستند. آن‌ها تحت تأثیر هنجارهای اجتماعی، فرهنگ و مذهب قرار می‌گیرند. تصمیمات افراد همچنین می‌تواند تا حد قابل توجهی متأثر از کسانی باشد که با آن‌ها همسان‌اند؛ سطح شادی افراد متأثر از میل آن‌ها به همساز بودن است. از طرفي تصميمات فعلی افراد اغلب، تحت تأثیر تصمیماتشان در گذشته است؛ متأثر از دوستان با دشمنانی که قبلا داشته‌اند، سیگار با مواد مخدری که قبلا مصرف می‌کرده‌اند با عشق و علاقه‌شان به یادگیری یا ورزش.

این واقعیت که افراد تحت تأثیر جهان اطراف خود هستند بدان معنا نیست که انگیزه‌های اقتصادی هیچ پیامدی ندارد. همچنین به این معنا نیست که پس‌زمینه‌های اجتماعی مانع انتخاب می‌شود، بلکه باید عوامل اقتصادی سنتی در مفهومی گسترده‌تر ارزیابی ش وند. تصمیمات افراد با فراز و فرود متغیرهای غیراقتصادی، توانمند می‌شود. این متغیرهای غیراقتصادی، میزان و نحوه‌ی واکنش افراد به متغیرهای اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آن‌ها مدل‌های اقتصادی ما را دقیق‌تر می‌کنند.

در اغلب موارد، نحوه‌ی رشد درآمد نسبت به آنچه قبلا بوده، درست به‌اندازه‌ی رشد درآمد مطلق حائز اهمیت است، اگر نگوییم که مهم‌تر است. گاهی اوقات افراد برای بهبود موقعیت نسبی‌شان حتی مایل‌اند که بخشی از درآمد یا ثروت خود را ببخشند.

همچنین اگر درآمد افراد رشد نکند و در عین حال موقعیت نسبی آن‌ها به علت افزایش درآمد دیگران در خطر باشد، آنگاه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند صرفا برای حفظ جایگاه نسبی‌شان از افزایش درآمد دیگران جلوگیری کنند. ثروتمند بودن در جامعه‌ای فقیر بهتر از ثروتمند بودن در جامعه‌ای است که اکثر مردم آن از سطح رفاه خوبی برخوردارند.

رشد کیک اقتصادی

اندازی کیک اقتصاد متأثر از عوامل غیریونی است عواملی که اقتصاد متعارف اغلب فرض می کند برای اقتصاد مضر هستند، مانند منصف بودن و اخلاقی رفتار کردن برخی از اقتصاددانان رفتاری استدلال می کنند که گاهی اوقات تلاش برای انصاف، به دلایلی عقلانی، موجب عدم انعطاف پذیری در بازار کالا می شود که با توجه به شرایط می تواند پیامدهای خوب یا بدی داشته باشد، حرف آخر اینکه بدون وارد کردن مجموعه ای از متغیرهای غیر پولی به این ترکیب، نمی توانیم به درستی سیستم اقتصادی کلان را مدل سازی کنیم.

مردم اغلب سعی می کنند تا حد امکان در هر زمان با هر جا، رفتار غیر منصفانه را تلافی کنند و به رفتار منصفانه پاداش دهند و این امر می تواند پیامدهای ش گرفی در تعیین بهره وری و نحوهی پایداری س طوح مختلف بهره وری در طول زمان داشته باشد.


آموزش اقتصاد رفتاری همدان
آموزش فن بیان همدان
طراحی سایت در همدان


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار , بیزینس کوچینگ , اقتصاد رفتاری , آموزش اقتصاد رفتاری , آکادمی مهراز , آموزش فن بیان , آکادمی مهراز ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

به آخرین خرید خود فکر کنید. شاید خرید شما یک لپ تاپ بوده باشد. ممکن است تصمیم گرفته باشید با انتخاب یک برند معروف تصمیم‌گیری خود را ساده کنید یا شاید برای سفارش خود از وب سایت سازنده نیز بازدید کرده باشید.

اما روند تصمیم‌گیری در اینجا متوقف نمی‌شود، زیرا شما اکنون باید مدل خود را با انتخاب ویژگی‌های مختلف محصول (سرعت پردازش، ظرفیت هارد دیسک، اندازه صفحه و غیره) شخصی سازی کنید و هنوز مطمئن نیستید که واقعا به کدام ویژگی نیاز دارید.

در این مرحله، بیشتر تولیدکنندگانِ فناوری یک مدل پایه (یا پیش فرض) را با گزینه‌هایی نشان می‌دهند که با توجه به تنظیمات خریدار قابل تغییر است. زمانی که گزینه‌های محصول مناسب را به خریداران ارائه می‌دهید و بر خریدهای نهایی تأثیر می‌گذارید، تعدادی از مفاهیم نظریه‌های اقتصادی رفتاری ( Behavioral Economics) را رعایت کرده‌اید.

اقتصاد رفتاری چیست؟

اقتصاد رفتاری مطالعه روانشناسی مربوط به فرایندهای تصمیم‌گیری اقتصادی مشتریان و سازمان‌هاست. اقتصاد رفتاری اغلب با اقتصاد هنجاری نیز مرتبط است.

در یک دنیای ایده‌آل، مردم همیشه تصمیمات بهینه می‌گیرند تا بیشترین سود و رضایت برای آنها فراهم شود. در اقتصاد، تئوری انتخاب عقلانی بیان می‌دارد که وقتی در شرایط کمبود، گزینه‌های مختلفی به انسان‌ها ارائه می‌شود، آنها گزینه‌ای را انتخاب خواهد کرد که رضایت فردی را به حداکثر برساند.

این نظریه فرض می‌کند که افراد، با توجه به ترجیحات و محدودیت‌های خود، قادر به تصمیم‌گیری منطقی هستند اما با اندازه‌گیری موثر هزینه‌ها و مزایای هر گزینه‌ای که در دسترس آنها باشد. تصمیم نهایی گرفته شده بهترین انتخاب برای فرد خواهد بود.

فرد منطقی دارای کنترل خویشتن است و تحت تأثیر احساسات و عوامل بیرونی قرار نمی‌گیرد و از این رو می‌داند چه چیزی برای خودش بهتر است. با این حال اقتصاد رفتاری توضیح می‌دهد که انسان در بیشتر مواقع منطقی نیست و توانایی تصمیم‌گیری خوب را ندارد.

دو اصل مهم: روانشناسی و اقتصاد

اقتصاد رفتاری از روانشناسی و اقتصاد به طور همزمان استفاده می‌کند تا کشف کند که چرا مردم گاهی اوقات تصمیمات غیرمنطقی می‌گیرند. چرا و چگونه رفتار آنها از پیش بینی مدل‌های اقتصادی پیروی نمی‌کند. تصمیماتی از قبیل هزینه پرداخت یک فنجان قهوه، اخذ تحصیلات تکمیلی، پیگیری سبک زندگی سالم، میزان کمک به بازنشستگان و غیره انواع تصمیماتی است که اکثر مردم در برخی از مراحل زندگی خود می‌گیرند.

اقتصاد رفتاری در تلاش است تا توضیح دهد که چرا فردی تصمیم گرفت به جای انتخاب B به دنبال انتخاب A باشد.

انتخاب منطقی

اشاره کردیم که در یک دنیای ایده آل، پیش فرض‌ها ، قاب‌ها و لنگرهای قیمت هیچ تأثیری در انتخاب‌های مصرف کننده ندارند. تصمیمات ما نتیجه سنجش دقیق هزینه‌ها و منافع و آگاهی از تنظیمات موجود است. ما همیشه تصمیمات بهینه می‌گیریم. و نکته اینجاست که ما در دنیای ایده‌آل زندگی نمی‌کنیم.

در کتاب رویکرد اقتصادی به رفتار انسان (۱۹۷۶)، اقتصاددان گری اس. بِکر به طور مشهور تعدادی از ایده‌ها را که به عنوان ستون‌های تئوری یا به اصطلاح ” انتخاب منطقی” شناخته می‌شوند، بیان کرد. این تئوری فرض می‌کند که انسان ترجیحات پایدار دارد و رفتاری با حداکثر نتایج مطلوب را انجام می‌دهند.

اما…

از آنجا که انسان‌ها موجوداتی احساسی هستند و به راحتی حواسشان پرت می‌شود، تصمیماتی می‌گیرند که به نفع شخصی آنها نیست. به عنوان مثال، طبق نظریه انتخاب منطقی، اگر چارلز بخواهد لاغر شود و به اطلاعات مربوط به تعداد کالری موجود در هر محصول خوراکی آگاه باشد، فقط محصولات غذایی با حداقل کالری را انتخاب خواهد کرد.

اقتصاد رفتاری اظهار می‌دارد که حتی اگر چارلز بخواهد لاغر شود و تصمیمش را برای خوردن غذای سالم ادامه دهد، رفتار نهایی او منوط به تعصب شناختی، احساسات و تأثیرات اجتماعی خواهد بود. اگر یک تبلیغ تلویزیونی یک برند بستنی را با قیمت جذاب تبلیغ ‌کرده و اعلام ‌کند که همه انسان‌ها برای عملکرد موثر به ۲۰۰۰ کالری در روز نیاز دارند، تصویر بستنی، قیمت و آمارِ ظاهرا معتبر آن تبلیغ ممکن است چارلز را به وسوسه انداخته و از مسیر کاهش وزن منحرف کند. این مهم عدم کنترل فرد را نشان می‌دهد.

تصمیمات غیر منطقی: نمونه‌هائی از روانشناسی قیمت

انتخاب‌های بی حد و حصر منطقی، که به دلیل محدودیت‌هایی در فرآیندهای تفکر ما بوجود آمده است (به ویژه مواردی که ما به عنوان مصرف کننده انجام می‌دهیم) در کتاب علمی مشهور دان آریلی با نام ” قابل پیش‌بینی غیر منطقی” به خوبی نشان داده شده‌اند.

بخش خوبی از تحقیقاتی که وی درباره آن بحث می‌کند شامل قیمت و درک ارزش است. او طی یک مطالعه از شرکت کنندگان سوالاتی کرد که آیا آنها محصولی (به عنوان مثال صفحه کلید بی سیم) را با مبلغ دلاری که برابر با دو رقم آخر شماره تأمین اجتماعی آنها در ایالات متحده است، خریداری خواهند کرد. سپس از آنها در مورد حداکثر هزینه‌ای که مایل به پرداخت آن هستند پرسیده شد.

این آزمایش مبحثی به نام لنگر انداختن را نشان می‌دهد، فرایندی که به موجب آن یک مقدار عددی، یک نقطه مرجع غیرآگاهانه را فراهم می‌کند که بر درک ارزش تصمیمات غیرمنطقی افراد تأثیر می‌گذارد.

قیمت صفر

آریلی همچنین مفهوم تأثیر قیمت صفر را نیز معرفی می‌کند، یعنی وقتی کالایی به عنوان “رایگان” تبلیغ می‌شود، مصرف کنندگان آن را ذاتا دارای ارزش بیشتری می‌دانند. شکلات رایگان نسبت به شکلات ۰٫۱۴ دلار یا نسبت به شکلات ۰٫۰۱ دلار در مقایسه با شکلات ۰٫۱۵ دلار از جذابیت بیشتری برخوردار است.

برای یک تصمیم‌گیرنده‌ی اقتصادی، اختلاف قیمت ۱۴ سنت باید همیشه همان تغییر انگیزه را برای انتخاب محصول ایجاد کند. آگاهیم که قیمت گذاری محصول اغلب به عنوان شاخص کیفیت در نظر گرفته می‌شود.

برنامه‌ای کاربردی

یکی از کاربردهای اقتصاد رفتاری، استفاده از قوانین میانبر یا ذهنی برای تصمیم‌گیری سریع است. تئوری بازی رفتاری، می‌تواند در اقتصاد رفتاری نیز اعمال شود زیرا تئوری بازی آزمایشاتی را انجام می‌دهد و تصمیمات مردم را برای انتخاب غیر منطقی تجزیه و تحلیل می‌کند.

آموزش فن بیان در همدان
آموزش اقتصاد رفتاری در همدان
طراحی سایت در همدان

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار , بیزینس کوچینگ , اقتصاد رفتاری , آموزش اقتصاد رفتاری , آکادمی مهراز , آموزش فن بیان , آکادمی مهراز ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

1. فن بیان را قورت بده!

فن بیان را قورت بده به قلم مجتبی مصطفایی، مدرس فن بیان و مدیر مجموعه گام برتر، یکی از کامل ترین و بهترین کتاب ها برای تقویت این مهارت در وجود ماست که اگر شما حتی هیچ نکته ای از فن بیان ندانید و هوش کلامی بسیار پایینی هم داشته باشید، می‌توانید با مطالعه و عمل به تکنیک های بیان شده در این کتاب، فن بیان خود را به طور حیرت انگیزی افزایش دهید.

این کتاب از اهمیت فن بیان گرفته تا زبان بدن و تکنیک های جذاب صحبت کردن برای شما صحبت کرده و خلاصه هر چیزی که باید از فن بیان و نکات مربوط به آن بدانید را برای شما بیان کرده است. مطالب و بخش های این کتاب 12 فصلی عبارتند از:

  1. اهمیت فن بیان
  2. ترس از سخنرانی
  3. افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن
  4. روش های صحبت کردن جذاب
  5. اصول متقاعد سازی
  6. تکنیک های حاضر جوابی
  7. صداسازی
  8. بداهه گویی
  9. داستان گویی جذاب
  10. هنر طنز گویی
  11. قدرت کلمات
  12. زبان بدن

2. حرف بزن تا برنده شوی

فکر می‌کنم معروف ترین کتاب آموزش فن بیان ، همین کتاب برایان تریسی است. کتابی که با عنوان قدرت بیان هم شناخته می‌شود و با توجه به گفته های برایان تریسی می‌تواند فن بیان و سخنرانی شما را تا حد زیادی تقویت کند.

تریسی این کتاب را در 12 فصل به نگارش درآورده که اگر گام به گام با تکنیک ها و تمرین هایی که معرفی کرده پیش بروید، قطعاً به همان نتایجی که می‌خواهید دست خواهید یافت.

شما پس از مطالعه این کتاب علاوه بر این که طرز صحبت کردنتان به شدت تغییر خواهد کرد، تکنیک هایی یاد خواهید گرفت که بتوانید با استفاده از آن ها روی ذهن دیگران هم تأثیر بگذارید و در واقع به خوبی متقاعدشان کنید.

در ادامه برخی از مهم ترین سرفصل های آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

    • در صحبت های خود مدام از پیروزی صحبت کنید
  • 3 اصل مهم متقاعد سازی
  • روش های برنامه ریزی و آمادگی برای صحبت کردن
  • فرمول PREP در سخنرانی
  • راه های تقویت اعتماد به نفس در سخنرانی
  • چگونه با صحبت های خود روی دیگران تأثیر بگذاریم؟
  • چگونه سخنرانی خود را با قدرت آغاز کنیم؟
  • با هر فردی چگونه متناسب با خودش صحبت کنیم؟
  • روش های تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان
  • آموزش سخنرانی به صورت دقیق
  • تکنیک های قدرتمند کردن صدای خود
  • مهم ترین ویژگی های سخنرانان حرفه ای
  • چطور سخنرانی خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم؟

شک نکنید اگر بتوانید به تمامی این نکات به طور دقیق مسلط شوید و سایر نکات مهم این کتاب را هم یاد بگیرید، قطعاً می‌توانید هم فن بیان قدرتمندی داشته باشید و هم سخنرانی های فوق العاده ای انجام دهید.

3. آیین سخنرانی

دیل کارنگی، یکی از برجسته ترین و بهترین نویسنده های قرن بیستم است که با کتاب های فوق العاده و پرفروشی که نوشته است، توانسته زندگی بسیاری از افراد را تغییر دهد و آن ها را به مسیر موفقیت برساند.

کارنگی که آیین سخنرانی را در سال 1955 به نگارش درآورده، در این کتاب علاوه بر تکنیک هایی که برای تقویت فن بیان و سخنرانی مطرح کرده، مثال ها و نکاتی را هم از بزرگ ترین و مشهور ترین افراد و سخنرانان زمان خود نوشته که هر کدام از آن ها می‌توانند کمک بسیار بزرگی در سبک زندگی و البته صحبت کردن های افراد بکنند.

از دیگر نکات قابل توجه و جذاب این کتاب این است که تقریباً پس از هر مطلبی که آموزش داده شده، کارنگی مثال های متعددی بیان کرده تا آن مطلب را به صورت کامل و دقیق در ذهن مخاطب جا بیندازد.

محتوای آیین سخنرانی هم تقریباً مانند دیگر کتاب فن بیان او یعنی قدرت بیان می‌باشد اما نوع گفتار و گویش آن کاملاً متفاوت است. در ادامه با کتاب قدرت بیان بیشتر آشنا خواهید شد.


طراحی سایت در همدان
آموزش فن بیان در همدان
بیزینس پلن همدان


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,فن بیان,آموزش فن بیان,طراحی سایت,سئوی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

چرا فن بیان اهمیت دارد؟

فرقی نمی کند که دانشجو باشیم یا فارغ التحصیل، شاغل یا خانه دار، معلم و استاد یا شاگرد، کارمند یا رئیس در هر جایگاهی که باشید و هر شغل و موقعیتی که داشته باشیم بی نیاز از خوب و پسندیده صحبت کردن نیستیم.

افرادی که فن بیان خوبی دارند، از این موضوع به نحو احسن استفاده کرده و قادرند به راحتی روی دیگران تاثیر مثبت گذاشته و در خانواده و جامعه به عنوان افراد جذاب، قابل احترام و موثر شناخته شوند.

در زندگی روزانه و در برقراری ارتباط با دیگران اولین نگرش و برداشت از انسان مربوط به سخن گفتن و نحوه گفتار است و محتوای صحبت و حرف ها شخصیت و نگرش انسان را مشخص می کند. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت و موفقیت افراد اجتماعی موفق و آن هایی که به نحو تحسین برانگیزی ارتباط برقرار می کنند، شیوه صحبت کردن و فن بیانشان است.

مجهز بودن به فن بیان خوب و به کارگیری درست این مهارت مهم، ما را قادر می سازد نظرات خود را به راحتی بیان کرده و از حق خود دفاع نماییم، نه این که شخصی باشیم که بدون چون و چرا به سادگی هر سخن و عقیده ای را بپذیریم و تحت تاثیر دیگران باشیم. در واقع با داشتن فن بیان قدرتمند، مهارت نه گفتن را هم به خوبی دارا هستیم. (اگر می‌خواهید این مهارت را در وجود خود تقویت کنید، پیشنهاد می‌کنم حتماً سری هم به مقاله قدرت نه گفتن بزنید.)

فن بیان، مهارتی ضروری

فن بیان موثر بر نحوه استدلال کردن و تفکر انتقادی ما تاثیر به سزایی گذاشته و از این طریق راحت تر می توانیم نظرات مخالف خود را بیان کرده و دیگران را متقاعد کنیم که به حرف و عقیده ما احترام بگذارند. با مجهز شدن به فن بیان خوب می توانیم افکار و عقاید خود را با بیانی واضح و روشن با دیگران به اشتراک گذاشته و از آن ها دفاع کنیم و در صورت لزوم افراد را با خود همراه کنیم. در حقیقت فن بیان خوب مانند جرقه ای است که ما را به حرکت وادار کرده و می تواند سکوی پرتاب ما باشد.

فن بیان خوب مهارتی لازم و ضروری بوده که کاربرد آن نه فقط محدود به تعاملات اجتماعی و کسب موفقیت های حرفه ای و کاری بوده بلکه مهم ترین و اصلی ترین کارکرد آن در خانواده است. این که ما یاد بگیریم در ابتدا با خود و پدر و مادر و یا فرزندان و خانواده خود درست حرف بزنیم و منظورمان را به درستی بیان کنیم، از اصول شکل گیری هر گونه ارتباطی به شمار می رود. مهارتی که متاسفانه از دوران تحصیل و مدرسه کمتر به آن بها داده شده. ما در این مقاله می‌خواهیم به اهمیت فن بیان در قسمت های مختلف زندگی بپردازیم و ببینیم این مهارت فوق العاده مهم در چه موقعیت هایی کاربرد دارد و می‌تواند به ما کمک کند.

اهمیت فن بیان در کسب جایگاه شغلی

احتمالاً شما هم در جایی که مشغول کار هستید اهمیت این موضوع را متوجه شدید که افرادی که از فن بیان و سخنوری بالایی برخوردار هستند، به نسبت کسانی که توانایی کمتری در این مهارت دارند توانسته اند جایگاه های شغلی بالاتری کسب بکنند و از مزایای بهتری نسبت به دیگران برخوردار باشند. می‌بینید؟ حتی برای کسب جایگه شغلی بهتر هم نیاز به فن بیان قدرتمند دارید!

اهمیت فن بیان در موفقیت های مربوط به کسب و کار

تنها داشتن یک محصول با کیفیت و خوب، تضمین کافی برای موفقیت در کسب و کار نیست. شما باید بتوانید به بهترین نحو محصولتان را معرفی کنید و از آن در بازار رقابتی دفاع کنید.

از مدیران کسب و کار انتظار می رود با اعتماد به نفس کامل با کارکنان، مشتریان، شرکای تجاری، سرمایه گذاران و مردم صحبت کنند. ممکن است به دست آوردن میلیاردها تومان تنها به فن بیان درست صاحبان کسب و کار بستگی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم تگر مدیر هستید و می‌خواهید فن بیان قدرتمندی داشته باشید، حتماً سری هم به مقاله فن بیان مدیران بزنید و 10 تکنیک فوق العاده ای را که در آن برای تقویت این مهارت گفته شده مطالعه کنید و از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

اهمیت فن بیان در فروش

موضوع سخنرانی و فن بیان در فروش بسیار موضوع گسترده و با اهمیتی است و به نوعی می شود گفت فروشنده موفق فروشنده ای است که بتواند خیلی خوب محصولاتش را به دیگران معرفی کند. از آن جایی که فروشندگان با افراد مختلفی برخورد دارند، باید تکنیک های خوب صحبت کردن و مشتری مداری را به خوبی بلد باشند و بتوانند با همه ارتباط مناسبی برقرار کنند.

اما اگر فروشنده هستید و می‌خواهید این مهارت را در وجود خود افزایش دهید، اصلاً نگران نباشید. چرا که ما مقاله ای با عنوان فن بیان در فروش برایتان نوشته ایم و با 15 تکنیک فوق العاده ای که در آن مطرح کردیم، می‌توانید به خوبی بهترین تکنیک های فن بیان در فروش را آموزش ببینید. پس حتماً برای تقویت این مهارت آن مقاله را هم مطالعه کنید.



آموزش فن بیان همدان

طراحی سایت همدان


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی , بیزینس کوچینگ , فن بیان , آموزش فن بیان , آکادمی مهراز , طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

فن بیان چیست؟

فن بیان چیست؟ قطعاً ضروری است در این وبسایت به عنوان یک موضوع مهم، مفهوم و معنی فن بیان یا «Speaking Skills» را  به صورت دقیق و مشخص بیان کنیم.

 

تعریف فن بیان

فن بیان در حقیقت همان توان سخن‌گفتن (در هر شرایط و زمان) است.

زمانی که صحبت از فن بیان به میان می‌آید، جدا از این که شما چه کسی هستید؟ چه کاری دارید؟ با چه کسی صحبت می‌کنید و....

فقط کافیست که از زبان خود استفاده کنید، شما نیاز بهه فن بیان دارید. (مشاهده همه نوشته‌های وبسایت در مورد: فن بیان  )

اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید

و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته‌باشید.

برای یادگیری فن بیان باید، قدرت کلامی خود را افزایش دهید و از تکنیک‌ها و تمرین‌های عمومی استفاده کنید، بدانید با چه کسی چطور صحبت کنید و با هنر خود کاری کنید که هر کسی از صحبت با شما لذت ببرد و اهداف خود را به گونه‌ای پیش ببرید آن‌طور که می‌خواهید.

باید دقت کنید که اگر کسی از فن بیان خوبی برخوردار است، لزوماً نه گوینده خوبی است، نه سخنران خوبی و نه مذاکره کننده خوب! بلکه کسی که فن بیان خوبی دارد پیش‌زمینه این را دارد که یک سخنران، مذاکره کننده و مدرس فوق‌العاده باشد!

کاربردهای فن بیان

فن بیان آنقدر گسترده‌است که ما تنها در ادامه به برخی از کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.

1.سخنرانی و صحبت در جمع
2.گویندگی و مجری‌گری
3.مشاوران و روان‌شناسان
4.وکیل‌ها برای دفاع ارائه دلایل (و البته قاضی)
5.در هنگام مصاحبه یا معرفی خود در برنامه‌های مختلف
6.در جلسات مصاحبه استخدام و....
7.هنگام انجام کارهای روزمره و صحبت کردن با دوستان
8.استفاده از آن برای گرفتن حق خود
9.بیان احساسات خود به طور صحیح در زندگی مشترک
100.و....



طراحی سایت همدان
بیزینس کوچینگ همدان
آموزش فن بیان همدان


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی+آکادمی مهراز+فن بیان+آموزش فن بیان+طراحی سایت+سئوی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

چرا طرح کسب و کار داشته باشیم؟

طرح کسب و کار برنامه ای برای تجارت شما است و شروع یک تجارت بدون برنامه کاری اندکی خطرناک است. ما اغلب یک برنامه کسب و کار را به عنوان یک سند واحد تصور می کنیم که این کاملا اشتباه می کنیم. در واقعیت ، با توسعه مشاغل ، برنامه كاری برای هر شغل نیز با گذشت زمان تغییر خواهد كرد و هر كسب و كار خاصی با تغییر اهداف خود می تواند چندین طرح كسب و كار داشته باشد.

در این بخش از مقاله برای شما دلایلی را عنوان خواهیم کرد که گویای ضرورت داشتن یک طرح کسب و کار برای شروع یک بیزینس است.

برای تست امکان سنجی ایده تجاری خود

نوشتن یک طرح کسب و کار بهترین راه برای تست کردن این است که آیا ایده ای برای شروع یک تجارت مناسب است و امکان اجرای آن وجود دارد؟ به این ترتیب می توان گفت، طرح  کسب و کار به عنوان یک شبکه ی ایمن برای کسب و کار شماست و نوشتن یک طرح کسب و کار می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما شود.

به شغل جدیدتان فرصت موفقیت می دهید

نوشتن یک طرح کسب و کار به شما اطمینان می دهد که شما، هم به اهداف گسترده عملیاتی خود می رسید و هم به امور مالی و جزئیات توجه کافی خواهید داشت. این به شما کمک می کند تا بازار هدف خود ، پیشنهاد فروش بی نظیر خود و استراتژی های قیمت گذاری بهینه را تعریف کنید، همچنین نحوه تهیه و فروش محصولات خود را برای مشتریان تشریح کنید. علاوه بر این ، تعیین و تهیه بودجه لازم، به تعیین میزان نیازهای سرمایه گذاری و عملیاتی شما کمک می کند.

تهیه وام و تامین بودجه مالی در صورت نیاز

بیشتر مشاغل جدید برای شروع کار و سرمایه در گردش نیاز به یک منبع تامین مالی دارند و بدون داشتن یک طرح کسب و کار که به خوبی توسعه یافته باشد ، امکان دریافت تأمین اعتبار بدهی از موسسات مالی مستقر مانند بانکها یا تأمین سرمایه از طریق سرمایه گذاران وجود ندارد.

داشتن یک برنامه تجاری به روز ، شانس بسیار بهتری به شما می دهد تا بتوانید پولی را که برای ادامه بهره برداری یا گسترش آن نیاز دارید ، بدست آورید.

برای اینکه برنامه ریزی شغلی قابل مدیریت و کارآمد باشد

اگر می خواهید شروع به کار کنید ، به یک طرح کسب و کار نیاز دارید. مشاغل مختلف، پویا هستند، آنها تغییر و رشد می کنند و با تعیین اهداف جدید ، برنامه تجاری اصلی شرکت نیاز به بازنگری دارد. طرح کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا ببینید بر اثر بازنگری، چه اهدافی برای کسب و کار شما حاصل شده است و چه تغییراتی باید ایجاد شود یا چه مسیرهای جدید برای رشد شرکت شما باید در نظر گرفته شود.

برای جذب سرمایه گذاران

چه بخواهید برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید و چه بخواهید یک سرمایه گذاران را جذب کنید ، باید یک طرح کسب و کار خوب داشته باشید. برای این که یک سرمایه گذار به همکاری با شما علاقه مند شود، به یک سند مکتوب نیاز دارد که بتواند آن را مطالعه کند، قبل از اینکه آمادگی خود را برای انجام هرگونه تعهد جهت سرمایه گذاری ، اعلام کند.

نوشتن یک طرح کسب و کار بسیار وقت گیر است ، اما اگر می خواهید یک تجارت موفق داشته باشید، نوشتن بیزینس پلن برای آن ضروری است. اگر شغل شما طرح کسب و کار ندارد ، شاید وقت آن رسیده است که این کار را شروع کنید.

از اینکه تا پااین مقاله با ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.

بیزینس پلن در همدان
طراحی سایت در همدان
سئوی سایت در همدان
بیزینس کوچینگ


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی , بیزینس پلن , بیزینس مدل , آکادمی مهراز , طراحی سایت , سئوی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

بیزنس پلن چیست 

حال ببینیم جزئیات و اجزای یک بیزنس پلن چیست؟ یک بیزنس پلن خوب از دستورالعمل‌های عمومی تأیید شده و فرم و محتوای مشخص پیروی می‌کند و به طور کلی سه بخش اصلی برای یک بیزینس پلن وجود دارد:

اولین بخش، مفهوم کسب و کار است که در این قسمت در مورد صنعتی که کسب و کار در آن قرار دارد، ساختار تجاری، محصول یا خدمات خاص و چگونگی برنامه‌ریزی برای موفقیت کسب و کار توضیح داده می‌شود.

دومین بخش، تحلیل بازار هدف است که در اینجا مشتریان بالقوه توصیف و تحلیل می‌شوند که چه کسانی و کجا هستند، چه چیزی باعث می‌شود آنها از محصولات یا خدمات ما خریداری نمایند و … در اینجا همچنین وضعیت رقبا و چگونگی پیروزی در این بازار رقابتی با استناد بر مزایای رقابتی شرکت ما مشخص می‌شود. لازم به توضیح است که برای انجام تحلیل‌ محیط و شرایط داخلی و خارجی کسب و کارمان، تجزیه و تحلیل SWOT ابزار مناسبی خواهد بود.

اجزای بیزنس پلن (Business Plan)

با شکستن این سه بخش به اجزای کوچکتر و تخصصی‌تر، یک طرح توجیهی کسب و کار شامل مؤلفه‌های اصلی زیر خواهد بود:

  • خلاصه مدیریتی (Executive Summary)
  • توصیف شرکت (Company Description)
  • تحلیل بازار (Market Analysis)
  • سازمان و مدیریت (Organization and Management)
  • خط تولید و محصولات (Service or Product Line)
  • بازاریابی و فروش (Marketing and Sales)
  • درخواست تأمین مالی (Funding Request)
  • پیش بینی‌های مالی (Financial Projections)
  • ضمیمه برنامه کسب و کار (Business Plan)

علاوه بر این موارد، یک بیزنس پلن باید دارای یک کاور و جلد مناسب، صفحه عنوان و فهرست مطالب باشد.

ضرورت وجود طرح کسب و کار

اگر برای شما این سؤال مطرح شود که ضرورت داشتن بيزنس پلن چيست و چه کسانی نیاز به بیزنس پلن دارند، باید بگوییم تنها کسی که به این طرح احتیاج ندارد کسی است که به تجارت نمی‌پردازد. در واقع هر فردی که کاری همراه با سرمایه‌گذاری را شروع می‌کند و یا گسترش می‌دهد، منابع قابل توجهی بودجه، انرژی و زمان را برای کسب سود به کار می‌گیرد، باید زمان لازم را برای تهیه طرح کسب و کار خود صرف کند.

نویسنده طرح کسب و کار برای استارتاپ‌ها کارآفرینانی هستند که برای شروع تجارت خود اقدام به نوشتن این طرح کرده‌اند و در حقیقت بسیاری از شرکت های بزرگ امروزی کار خود را بر روی کاغذ در قالب طرحی برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران شروع کرده‌اند. در واقع بیزنس پلن ابزاری ضروری برای شروع یک کسب و کار جدید است و معمولاً بانکها و بنگاه های سرمایه‌گذاری، پیش‌شرط سرمایه‌گذاری را داشتن طرح توجیهی کسب و کار تعیین می‌کنند.

شرکت هایی که سالهاست فعالیت دارند نیز باید بیزنس پلن داشته باشند و به صورت دوره‌ای بازبینی شود تا در صورت دستیابی به اهداف و استراتژی‌های قبلی، نسبت به تحولات جدید، برنامه‌ها و نقشه‌های جدید تبیین شوند تا شرکت همواره در مسیر رشد و توسعه گام بردارد.

بسیاری از شرکت هایی که در میانه راه توسعه خود قرار دارند، گاهی برای کسب بودجه بیشتر برای رشد و پیشرفت به مبالغ بالاتری سرمایه احتیاج دارند، که این موقعیت می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابتر باشد، پس نیازمند بیزنس پلن خواهند بود.

انواع بیزنس پلن

انتخاب نوع بیزنس پلن مناسب، برای هر کسب و کار بسیار مهم است و بسته به اینکه می‌خواهید از این طرح چه استفاده‌ای نمایید و بازتاب چه ویژگی از کسب و کارتان باشد و مخاطب آن کیست، می‌تواند در اندازه و جزییات محتوایی هر بخش متفاوت باشد. از انواع طرح کسب و کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح کسب و کار ناب
  • طرح کسب و کار استاندارد
  • طرح کسب و کار برای راه اندازی کسب و کار جدید
  • طرح کسب و کار یک صفحه ای
  • طرح امکان سنجی
  • طرح داخلی
  • طرح عملیات و یا برنامه سالانه
  • برنامه رشد یا توسعه
  • طرح استراتژیک

حال که با مفهوم بیزنس پلن چیست آشنا شدید، برای توسعه و رشد هر چه بهتر کسب و کارتان توصیه می کنیم که به صورت ماهیانه به مرور بیزینس پلن خود بپردازید. با انجام این کار می توانید نتایج حاصل از فعالیت های اجرایی ماهانه کسب و کارتان را با روند و شاخص هایی که در بیزینس پلن مستند شده اند، را مقایسه نمایید.


طراحی سایت در همدان
سئوی سایت در همدان
طراحی بیزینس پلن همدان
بیزینس مدل همدان


وبسایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی , بیزینس پلن , بیزینس مدل , آکادمی مهراز , طراحی سایت , سئوی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

هنر برندینگ ( برند سازی ) را با بهترین کتاب های در این زمینه، به طور حرفه ای بیاموزید !

دلیلی خوب وجود دارد که بهترین کتاب­ های برندینگ همچنان بر انتشار طرح مسلط هستند؛ طراحان و مشتریان آن­ ها هر دو قبول دارند که عرضه کردن و نحوه ارائه یک شرکت می­ تواند به اندازه خدمات دهی آن مهم واقع شود و این موضوع فقط یک حدس و گمان نیست. محبوبیت دانش برندینگ به این علت می ­باشد که مدارک و اثبات ملموسی از قدرت طرح ارائه می­ دهد. قدرت برندینگ به هوشیاری و فهم بیشتری از مشتری ورود کرده و تغییر نام­های تجاری بحث برانگیز اغلب جرقه منازعات متلاطم را می زنند، مثل زمانی که Slack نام تجاری خود را تغییر داد؛ و یا بدبینی و بدگمانی را تحریک می کند مثل ظاهر شرکتی فیس بوک در سال 2019. صرف نظر از پروژه­ ها، هرکسی برای خودش نظری دارد.

بسیاری از بهترین کتاب های برندینگ نیز در این صفحه به عنوان اشیاء فیزیکی مایه ی خوشحالی می شوند. تندخوانی یک کتاب که طراحی زیبایی دارد می تواند خلاقیت شما را القا کند. امیدواریم که از بهترین کتاب های برندینگ موجود، نهایت استفاده را ببرید.

1. Branding: In Five and a Half Steps ( برندینگ : در پنج مرحله و نیم )

راهنمای اصطلاحات معروف بهترین برندینگ های جهانی

ناشر: Thames & Hudson | مولف و نویسنده: Michael Johnson | تعداد صفحات: 320 | شابک – 10:  0500518963 | شابک -13: 978-0500518960

 

نقاط قوت :

 بینش های کارشناسانه

دامنه جامع

دارای نوشتاری زیبا

 

نقاط ضعف :

کمی مبهم بودن عنوان کتاب

این کتاب که توسط افسانه­ ی امروزی طراحی یعنی Michael Johnson تالیف شده تحلیلی روشنگر و آموزنده از بهترین برندینگ ها در سراسر جهان را در دل خود جای داده است. در برندینگ Michael Johnson : یعنی برندینگ در پنج مرحله و نیم، او مرکز و قلب آرم ها و لوگوهای نمادین، تبلیغات ها، کمپین ها و تغییر نام تجاری را پشت سر می گذارد تا ایده، اجرا و تأثیر آن با دقت بالینی توضیح دهد.

حکایات پر ارزش و نفیس از فعالیت های منسجم وی – از جمله پناهگاه انگلستان و موزه علوم – هم جنبه تئوری تئوری و هم هنر کیمیاگری تفکر خلاق را آشکار می کند. جانسون نویسنده ای شگفت انگیز می باشد که شور و اشتیاقیش به دیگران سرایت کرده و کتابش روایتی بسیار قابل توجه و قابل تحسین دارد. هر صفحه به وفور با نمونه هایی که با دقت انتخاب شده اند پر شده، و در ژانر تخصصی مستعد به شبه علوم و مبالغه، جانسون با اطمینان خاطر بر هنر داستان پردازی و همدلی تأکید می کند که زیربنای ساخت یک برندینگ عالی می باشد.

اصطلاحات بدون گزافه گویی و بینش های تخصصی، این کتاب را برای تازه واردان و همینطور متخصصان به خریدی اجباری تبدیل می کند و باید آن را داشته باشند.

2. Identity Designed: The Definitive Guide to Visual Branding ( طرح هویت : راهنمای کامل برندینگ بصری )

بررسی همه جانبه و گام به گام در 16 پروژه الهام بخش

ناشر: The Quarto Group | مولف و نویسنده: David Airey| تعداد صفحات: 288 | شابک – 10:  1631595946| شابک -13: 978-1631595943

 

نقاط قوت :

پروژه های عالی

بینش عالی و کامل

طراحی زیبا

 

نقاط ضعف :

تعداد ورودی های کم

علی رغم اینکه David Airey خود یک طراح برندینگ موفق می باشد، قدم به عقب بر میدارد تا به خلاقان جهانی اجازه دهد در مورد پروژه هایش در این کتاب جدید صحبت کنند یعنی همان کتاب طرح هویت : راهنمای کامل برندینگ بصری اثر David Airey. کتاب ها یا به عبارتی کتاب های برندینگ کیفیت پروژه های به نمایش درآمده و صراحت استعدادهای مربوطه را می میرانند یا زنده می کنند و Airey با سال ها تجربه صنعت پشت سرش، یک قضاوت عالی در مورد فعالیت های منسجم طاقت فرسا و استعدادهای حرفه ای ارائه می دهد.

شانزده پروژه الهام بخش توسط آژانس های مشهوری مانند Freytag Anderson و Together Design طیف گسترده ای از حل خلاقانه مشکلات و مسائل، به همراه بررسی هر مرحله از فرآیند طراح / مشتری، را آشکار می کند. این پروژه ها به طرز مجللی در کتاب هایی پر تصویر و بزرگ و پر جلایی که (در اتاق مهمانخانه) روی میز پیش دستی قرار می دهند ارائه می گردند، این کتاب موردی ضروری برای قفسه کتاب یک طراح برند با اراده و مسمم می باشد.

3. Book of Branding: a guide to creating brand identity for startups and beyond ( کتاب برندینگ : راهنمای ایجاد هویت برند برای استارتاپ ها و فراتر از آن )

یک راهنمای دقیق برای راه اندازی استودیوی برندینگ خودتان

ناشر: Brand Nu Ltd | مولف و نویسنده: Radim Malinic| تعداد صفحات: 256 | شابک – 10:  0993540031 | شابک -13: 978-0993540035

 

نقاط قوت :

مشاوره علمی و پر جزئیات

تصویر سازی های عالی

 

نقاط ضعف :

نیاز به معکوس کردن متن برای خواندن

دامنه باریک مطالعات موردی

علاوه بر اداره آژانس کوچک مستقر در لندن، یعنی Brand Nu،  نویسنده  Radim Malinic موفق شده کار حرفه ای دوم خود را به عنوان نویسنده ایجاد کند، کتاب ایده های او یعنی 2: مجله جهت گیری و هدایت خلاق و طراحی گرافیکی جلد 2 و (جلد 1 قبل از آن) به طور یکپارچه ای هر دو سبک گرافیکی مشخص و بصیرت جدی او در صنعت خلاقیت را ترکیب می کند. روحیه کارآفرینی پویایی که او را قادر به ایجاد جایگاهی منحصر به فرد در صنعت کرده ، وی را به یک راهنمای کامل برای طراحی برند تبدیل می کند.

هضم و درک سبک نوشتاری غیررسمی و صریح وی آسان می باشد و علی رغم اینکه در مطالعات موردی فقط کارهای خودش را به نمایش می گذارد، ذوق و اشتیاق او این اطمینان را حاصل می کند که این یک کتاب بسیار مفصل و قابل دسترسی برای هر کسی می باشد که مایل به راه او باشد و می خواهد نمایندگی خود را راه اندازی کند و خواندن آن برایش ضروری می باشد.  Malinic از قوانین کپی رایت و استراتژی های ارائه مشتری گرفته تا اصلاح و بهبود قراردادها و مقابله با ناامیدی ها، در جزئیات مهم و پیوندی سخت در پس استودیو برندینگ بسیار عالی می باشد.

4. Creating a Brand Identity: A Guide for Designers  ( ایجاد هویت برند: راهنمای طراحان )

مقدمه ای کامل برای برندسازی برای دانشجویان

ناشر: Laurence King Publishing| مولف و نویسنده: Catharine Slade-Brooking | تعداد صفحات: 160 | شابک – 10:  1780675623| شابک -13: 978-1780675626

 

نقاط قوت :

مملو از حقایق

ایده آل برای دانش آموزان

تمرینات مفید

علاوه بر اداره آژانس کوچک مستقر در لندن، یعنی Brand Nu،  نویسنده  Radim Malinic موفق شده کار حرفه ای دوم خود را به عنوان نویسنده ایجاد کند، کتاب ایده های او یعنی 2: مجله جهت گیری و هدایت خلاق و طراحی گرافیکی جلد 2 و (جلد 1 قبل از آن) به طور یکپارچه ای هر دو سبک گرافیکی مشخص و بصیرت جدی او در صنعت خلاقیت را ترکیب می کند. روحیه کارآفرینی پویایی که او را قادر به ایجاد جایگاهی منحصر به فرد در صنعت کرده ، وی را به یک راهنمای کامل برای طراحی برند تبدیل می کند.

هضم و درک سبک نوشتاری غیررسمی و صریح وی آسان می باشد و علی رغم اینکه در مطالعات موردی فقط کارهای خودش را به نمایش می گذارد، ذوق و اشتیاق او این اطمینان را حاصل می کند که این یک کتاب بسیار مفصل و قابل دسترسی برای هر کسی می باشد که مایل به راه او باشد و می خواهد نمایندگی خود را راه اندازی کند و خواندن آن برایش ضروری می باشد.  Malinic از قوانین کپی رایت و استراتژی های ارائه مشتری گرفته تا اصلاح و بهبود قراردادها و مقابله با ناامیدی ها، در جزئیات مهم و پیوندی سخت در پس استودیو برندینگ بسیار عالی می باشد.

 

 

طراحی سایت در همدان
سئوی سایت در همدان
بیزینس کوچینگ همدان


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت,طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

 جعبه‌ابزار کوچینگ مسیرشغلی (۲۰۱۹)

این کتاب که حکم جعبه‌ابزار را برای مربی‌ها (کوچ‌) دارد، شامل ۳۴ تکنیک موثر و کارا برای تشویق مراجع به تفکر شفاف است. این کتاب که با محوریت ۱۰ دوراهی اساسی که بر سر راه اکثر افراد به‌وجود می‌آید، سعی در ارائه‌ی پیشنهادات، توصیه‌ها و تکنیک‌های صحیحی دارد که بتوان این چالش‌ها را از پیش‌رو برداشت. همچنین، این کتاب نه تنها بر مسائل نظری، بلکه بر جنبه‌های عملی کوچینگ مسیرشغلی و کارراهه تمرکز می‌کند.

 قدرت کوچینگ مثبت‌گرا (۲۰۱۹)

کتاب‌های کوچینگ اغلب بر روش‌ها و شیوه‌های مختلف کوچینگ تمرکز می‌کنند، اما تمام این روش‌ها و شیوه‌ها به نتابج مطلوب ختم نمی‌شوند. زمانی که طرز فکری مثبت داشته باشید، خواهید توانست موقعیت‌های رشد و پیشرفت بیشتری را رصد کنید. کوچینگ سرمایه‌گذاری بر دیگران نیست،‌ بلکه سرمایه‌گذاری روی خود است. زمانی که خود رشد کنید، خواهید توانست دیگران را هم رشد دهید. این کتاب درک شما را از کوچینگ بالاتر برده و باعث بروز نتایجی درخشان در کارتان می‌شود.

کوچینگ عملکرد (۲۰۱۷)

کتابی پرفروش در سطح بین‌المللی که مدل تاثیرگذار «رشد» را در حرفه کوچینگ معرفی کرده است. این کتاب شرح می‌دهد چرا توانمند کردن افراد و رساندن آنها به بهترین سطح توانایی‌شان کلید راهیابی به بهره‌وری، رشد و مشارکت است. فرهنگ معناآفرین کوچینگ این پتانسیل را دارد که بخشی از فرهنگ سازمان و کارمندانش شود و هر دوی آنها را در مسیر موفقیت طولانی‌مدت قرار دهد. این کتاب که چندین بار ویرایش شده و آخرین ویرایش آن مربوط به سال ۲۰۱۷ است، از تاثیرگذارترین کتاب‌های مدیریت و کوچینگ است و شامل مثال‌های شرکتی، تمرین‌های عملی و مکالمات و سوال‌های کوچینگ است.

مقدمه‌ای بر کوچینگ و مشاوره‌ی مسیرشغلی (۲۰۱۶)

کتابی بسیار کاربردی برای کسانی که در زمینه‌ی کوچینگ کارراهه و مسیرشغلی فعال هستند تا بتوانند در خلال مشاوره‌های مسیرشغلی خود به مراجعان، آنها را در معرض تجربیات و موقیت‌های گوناگون قرار دهند و تکنیک‌ها و مهارت‌های کلیدی که بدان‌ها نیاز خواهند داشت، آموزش دهند. این کتاب با تمرکز بر مسائل حرفه‌ای از جمله تکنولوژی‌های دیجیتال معاصر، موارد واقعی و جالبی را بررسی و سوالاتی اساسی مطرح می‌کند.

 

طراحی سایت در همدان
سئوی سایت در همدان
بیزینس کوچینگ

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت ,طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

برندسازی یا برندینگ (Branding)

بحث داغی که در همه‌ی جلسه‌های کاری و کافی شاپ‌ها و پارکینگ‌های شرکت‌های مختلف و هر جای دیگر…، توسط مدیران هر مجموعه‌ای تا دلتان بخواهید شنیده می‌شود که خیلی مهم است و باید به آن توجه کنیم و بودجه خرج کنیم و…

در کشور ما هم صحبت از برندسازی و برندینگ و مشاوره آن کم نیست. به قول یکی از دوستان: “یکی بود یکی نبود، یه کشوری بود که مشاورای برندینگش از برنداش بیشتر بودن…!”

در ابتدای این مقاله خود را لازم به ذکر این نکته می دانیم که مفهوم برندسازی با برندینگ از لحاظ علمی و اجرایی تفاوت دارد، که به اشتباه به جای همدیگر نیز استفاده می شود، فرآیند برندسازی بیشتر متمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی برند می باشد و بواسطه برنامه های ترویجی و تبلیغاتی به ثمر مینشیند و طراحی هویت برند بخش اساسی این فرآیند محسوب می شود.

اما برندینگ به فر آیند مادری گفته می شود که در مجموع منجر به خلق ارزش مطلوب ما در ذهن مشتری است، تمام چیزی‌هایی که مشتری در خصوص هویت تجاری شما، شامل حس، تجربه و تداعیات ذهنی باید بداند یا احساس به درک کند، شامل این مجموعه فعالیت هاست، در این مقاله ما برای جلوگیری از این پیچیدگی ها، برندسازی را معادل برندینگ قرار داده ایم، و هر جا برندسازی ذکر می شود، منظور ما همان برندینگ می باشد.

بماند که خیلی‌ها هنوز هم نمی‌دانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست!
نمی‌دانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.

در تمام این مسیر، همه‌ی اِلِمان‌های بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ!

از کجا شروع کنیم؟

دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید، برای ایجاد برند، ۸ ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:

  • تبلیغات
  • روابط عمومی
  • پیشبرد فروش
  • بازاریابی مستقیم
  • فروش شخصی
  • بسته بندی
  • رویدادها و اسپانسرینگ
  • خدمات مشتری

برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک برند (Brand) باعث افزایش اعتبار و شهرت آن برند در بازار رقابت میشود، اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر  برندسازی روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت است.

برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک مخصول یا خدمت است، برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.

برندسازی ایجاد تمایزی منحصر بفرد است که برای مشتریان، کارکنان و مدیران سازمان اهمیت زیادی دارد. داشتن یک برند قدرتمند سبب می شود هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف به طور کاملا محسوسی کاهش پیدا کنند.

سودآوری به واسطه جذب مشتریانی وفادار به طور چشم گیری افزایش پیدا می کند و از همه مهمتر برند یک شرکت تبدیل به دارایی ناملموس برای سازمان می شود که ارزش آن می تواند بیش از مجموع ارزش تمامی دارایی های فیزیکی آن سازمان باشد.

از جمله­ ی دلایل مهم  برندسازی در نزد سازمان ها، تمایل به رهبر بودن، پیشی گرفتن در صحنه­ ی رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دست یابی به مشتریان کم هزینه تر می­ باشد، منظور از مشتریان کم هزینه تر این است که در صورتی که مشتری با برند سازمان آشنا باشد و احساس مناسبی نسبت به آن داشته باشد، سازمان هزینه تبلیغات، زمان و… کمتری برای تبدیل وی به یک مشتری بالقوه یا وفادار متحمل خواهد شد.

ضرورت برندسازی یا برندینگ (Branding)

ضرورت داشتن برند از این روست که با توجه به حرکت جوامع مصرفی به سمت‌ مدگرایی، در اختیار داشتن برند (Brand) یا نام‌های تجاری معتبر یکی از راهکارهای ایجاد تمایز و شخصیت به شمار می رود.

اهمیت برند برای مشتری بواسطه ی دانش مشتری از برند ایجاد می شود، که بواسطه تعدادی از عوامل ناشی می شود، اما شاید دو مورد زیر مهم ترین آنها باشند:

  1. عمق برند؛ یا به عبارتی اولویت ذهنی مشتری در انتخاب برند در میان سایر برند های مشابه، بطور مثال بسیار از افراد پس از شنیدن کلمه نوشابه در ذهنشان بلافاصله Coca Cola تداعی می شود.
  2. گستردگی برند؛ هرچه رابطه مشتری با برند پیچیده تر باشد یا به عبارتی توسط تنوع تعاملات برند در ذهن بیشتر باشد، فرصت ساخت وفاداری بلندمدت بیشتر است. همانند شرکت هایی چون Google , Amazon.

 

طراحی سایت در همدان
سئوی سایت در همدان
بیزینس کوچینگ

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت همدان,طراحی اپلیکیشن همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

اهمیت محتوا برای یک سایت خوب

توصیه میشود که محتوایمان را از پستوی سایت در بیاوریم و همانند یک منوی خوب سرآشپز حرفه ای، در دسترس مخاطب و در صفحه اصلی سایت بگذاریم. رعایت همین نکته کوچک کمک میکند که بازدیدکننده دائمی شما به راحتی با یک نگاه می تواند بفهمد کدام بخشها اخیرا به روز شده و سریع می رود سر اصل مطلب.
در نظر داشته باشید که محتوای سایت خوب باید بخوبی بهینه‌سازی شده و به روز باشد. ناگفته پیداست که محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها نیز میباشد

ظاهر یک وبسایت خوب

وقتی کسی وارد سایت شما می شود اولین موضوعی که نظر انها را به خود جلب میکند شکل ظاهری سایت شماست. کم هستد کسانی که فقط محتوا برایشان مهم باشد و بعد از محتوا سراغ شکل ظاهری بروند خیلی کم.
سایت باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و عنوان خوانا و دسترسی راحت به تمام محتوا‌ها و یک سری گرافیک باشد. استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از تعداد زیادی از فونت‌های نا مربوط در ظاهر سایت تاثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه می‌شود. وجود تصاویر کم حجم و جذاب می‌تواند زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد و از این حیث از اهمیت بسزایی برخوردار است. هم چنین لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایت شما را به یاد می آورد. لوگوی طراحی شده برای شما باید دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد.

بطور کلی وجود گرافیک مناسب در سایت از دیگر ویژگی های یک سایت خوب به شمار می آید. در گرافیک سایت نبایستی از رنگ های زننده یا شلوغ استفاده کرد.رنک بکگراند بایستی با رنگ متن کامال در تضاد باشد.بهتر است در گرافیک سایت تنها از 3 رنگ اصلی استفاده کنیم.

همچنین باید بدانید که وب سایت هایی که به خوبی طراحی نشده باشند مشکلاتی از قبیل:

  • عدم داشتن معیارهایی برای گوگل فرندلی بود سایت
  • نرخ خروج بالای کاربران
  • مدت زمان خیلی کوتاه کاربران در سایت
  • عدم بازدید کاربران از صفحه‌های مختلف سایت

هینه‌سازی و سئوی خوب برای یک سایت

در مورد سئو صحبت بسیار شده است . محتوای سایت باید در مورد یک موضوع خاص باشد و در فاصله زمانی معین بروزرسانی شود والا مشتریان خود را از دست خواهد داد.اصلا از روشهای فریبنده برای سئو سایت استفاده نکنید!

توصیه ما به شما این است که از سه راه طلایی معروف سئو استفاده کنید: رعایت اصول کدنویسی، تولید محتوای مفید، و تبادل لینک.

در بهینه سازی سایت از موارد زیر پرهیز نمائید:

  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی
  •  لینک های شکسته
  • کپی کردن مطالب
  • محتوای تکراری

امکانات مورد نیاز یک سایت خوب

یک طراحی سایت خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟ بطور کلی خبر خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی، بازی‌های آنلاین، جستجو و سایر امکانات به مخاطبان اجازه می‌دهد زمان بیشتری را در تعامل با سایت به سر ببرند. همچمیم در نطر داشته باشید که آگهی تبلیغاتی به اندازه و دور از تشویش بصری باشد.

دامنه‌ی خوب برای یک سایت

البته که یک دامنه ی خوب بهترین راه به یاد ماندن است. ناگفته پیداست که سایتی دامنه اش در یاد کاربر می ماند که با به یادآوردن ادرس سایت موضوع آن هم به خاطر بماند. همچنین یک مبحث مهم در سئو مرتبط بودن ادرس با محتوا است. هیچ ادرسی نمی توانید پیدا کنید که شماره در ان داشته باشد و ارتباط موضوعی هم با محتوا داشته باشد. سعی کنید دامنه ای با نوشتار ساده انتخاب نمایید. همچنین اسمی که انتخاب می نمایید نباید چندگانگی در درک تلفظ داشته باشد.

در انتخاب دامنه خوب به این موارد توجه داشته باشید :

  • نام دامنه ی شما باید بتواند در بازار گسترش پیدا کند. و بنوعی قابلیت برندینگ داشته باشد.
  • اگر محصولات شما مختص فروش در ایران است از دامنه .irاستفاده نمایید.
  • اگر شما محصولات و تولیدات بین المللی دارید از دامنه .comاستفاده نمایید.

سازگاری کامل و خوب با موبایل و تبلت

در طراحی سایت مد نظر داشته باشید که گوشی های هوشمند و تبلت ها سهم زیادی را در ترافیک وب ها دارند و از آنجایی که قیمت گوشی های موبایل مدام ارزانتر می شود تعداد افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند در حال افزایش است. در حال حاضر 70% کارها ظرف یک ساعت از طریق سایت هایی که برای موبایل طراحی شده اند انجام می شود

مطابقت با نیاز بازدیدکنندگان

بسیار لازم است که سایت را مطابق با بازدید کنندگان خود بهینه نمائید.  اشتباه دیگری که بسیاری از طراحان باتجربه نیز مرتکب آن می شوند، عدم تطابق سایت با میانگین امکانات مخاطبان است. مساله ای که فقط با استفاده از تجربه و نتایج آمارگیرها و تحلیل آنها می توان اطلاعات درست را دریافت.به عنوان مثال رزولوشن مانیتور, میانگین سرعت اینترنت, مرورگرها و ورژنهای مورد استفاده آن مواردی هستند که میتوانید با دقت در آنها سایتی مناسب کاربران خود داشته باشید.

سئوی سایت در همدان
طراحی سایت در همدان

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت ,طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

۱- نسبت به کاری که انجام می­‌دهید مشتاق باشید

مجبور نیستید هر آنچه که درباره کسب و کارتان هست را دوست داشته باشید (و احتمالا نباید هم اینگونه باشد)، اما بایستی به همه موضوعات توجه داشته باشید.

می­‌خواهید زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا یک کسب و کار را شروع کنید و آن را به موفقیت برسانید، پس واقعا مهم است که عمیقا از کاری که انجام می­‌دهید لذت ببرید، حتی اگر در مورد قوانین ماهیگیری، ایجاد یک سفال­گری یا ارائه توصیه­‌های مالی باشد. قبل از اینکه هر کاری انجام دهید با پرسیدن سوالات کلیدی از خودتان، مطمئن شوید که در مسیر درست هستید‌.

۲- کسب و کارتان را زمانی شروع کنید که هنوز در جایی مشغول به کار هستید

اغلب مردم مدت زیادی نمی­‌توانند بدون پول زندگی کنند و مدت زمان زیادی هم طول خواهد­کشید تا کسب و کار جدید شما هرگونه سودی داشته باشد. شاغل بودن در زمانی که کسب و کار خودتان را آغاز می­‌کنید به معنی داشتن پول تا زمانی است که پروسه شروع را می‌گذرانید.

۳- کسب و کارتان را تنها آغاز نکنید

زمانی که قصد شروع یک کسب و کار را دارید، به یک تیم پشتیبان نیاز خواهید داشت (و البته پس از شروع آن). یک عضو از خانواده یا یک دوست که بتوانید در مورد ایده­هایتان بلندپروازانه با او صحبت کنید و کسی که دلسوزانه به بحران­‌های اخیر در شروع کسب و کار گوش دهد، ارزشمند است.

حتی بهتر از آن؛ یک مربی پیدا کنید، یا اگر توانایی آن را دارید، برای یک برنامه شروع کسب و کار مثل برنامه خود اشتغالی دست به کار شوید. زمانی که یک کسب و کار را شروع می‌­کنید یک مشاور باتجربه بهترین سیستم پشتیبانی در بین همه این­‌هاست.

۴- ابتدا کاربران یا مشتریان خود را پیدا کنید

تا زمانی که کسب و کارتان به صورت رسمی آغاز به کار می‌­کند، منتظر نمانید، چرا که کسب و کارتان بدون مشتری نمی‌تواند دوام بیاورد. شبکه‌سازی کنید، ارتباط برقرار کنید، محصول یا خدماتتان را بفروشید یا حتی به رایگان در اختیار افراد قرار دهید. توجه داشته باشید که بازاریابی کسب و کارتان را نمی‌توانید خیلی زود شروع کنید.

۵- یک طرح کسب و کار آماده کنید

زمانی که در حال فکر کردن به راه اندازی یک کسب و کار هستید، دلیل اصلی برای اینکه ابتدا یک طرح کسب و کار بنویسید این است که می­‌تواند به شما کمک کند تا از صرف کردن زمان و هزینه برای کسب و کاری که موفق نمی‌شود، اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، لازم نیست برای هر ایده کسب و کار جدیدی که به ذهنتان می‌رسد، یک طرح کسب و کار جامع بنویسید.

۶- تحقیق کنید

برای نوشتن طرح کسب و کار، تحقیقات زیادی خواهید کرد اما این فقط یک شروع است. زمانی که یک کسب و کار را شروع می­‌کنید لازم است که در مورد صنعت، محصول یا خدمات خود تبدیل به یک متخصص شوید، البته اگر تا به حال نشده اید. پیوستن به صنعت مربوطه یا انجمن­‌های حرفه­‌ای قبل از اینکه کسب و کارتان را شروع کنید، ایده فوق العاده ایست.

۷- از حرفه­‌ای‌­ها کمک بگیرید

از سوی دیگر، فقط به این دلیل که می­‌خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید نباید در هر زمینه‌­ای به یک متخصص تبدیل شوید. اگر حسابدار نیستید و به آن نیاز دارید، یک نیروی حسابدار استخدام کنید. اگر نیاز دارید قرارداد بنویسید و وکیل نیستید، یک نفر را استخدام کنید. در مسیر انجام هر کاری که خودتان قصد دارید انجام دهید و در آن تخصصی ندارید زمان بیشتر و احتمالا پول بیشتری را هدر خواهید داد.

۸- برنامه مالی منظم داشته باشید

اگر لازم است صرفه جویی کنید. برنامه ریزی مالی خود را درک کنید، انتظار نداشته باشید که با شروع یک کسب و کار پول به سمت شما سرازیر شود. این را بدانید سرمایه­‌گذاران سنتی ایده­‌های جدید و کسب و کارهایی که قابلیت اجراییشان اثبات نشده باشد را دوست ندارند.

۹- از همان ابتدا حرفه‌­ای باشید

هر موضوعی درباره شما و راه انجام کسب وکارتان، نیازمند این است که به مردم اجازه دهید بدانند شما یک فرد حرفه‌­ای هستید و این کسب و کار را با جدیت دنبال می‌کنید. این بدان معنی است که باید هر ساز و کار جانبی مانند کارت ویزیت حرفه­‌ای، شماره تماس و ایمیل کسب و کار و رفتار حرفه­‌ای و مودبانه با مردم را بکار ببندید.

 ۱۰- مسائل حقوقی و مالی را در اولویت قرار دهید

بهم ریختگی نامعلوم اوضاع در آینده بسیار سخت و گران تمام خواهد شد. آیا کسب و کار شما باید در جایی ثبت شود؟ آیا باید مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارزش‌­افزوده پرداخت کنید؟ آیا ناچار به پرداخت حق بیمه کارکنان هستید و یا مالیات بر دستمزد و حقوق؟ روش مالکیتی که برای کسب و کارتان انتخاب می­‌کنید چگونگی وضعیت مالیات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قبل از اینکه کسب و کار خود را شروع کنید و بر اساس آن عمل کنید، از مسئولیت­‌های قانونی و مالیاتی خود مطلع شوید


کسب و کار اینترنتی
بیزینس کوچینگ
طراحی سایت همدان

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت ,طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

کوچینگ کسب و کار چیست؟

افرادی که کار کوچینگ کسب و کار را انجام می دهند عموما افراد کارآفرین یا صاحبان باتجربه ی کسب و کارها هستند که قصد دارند تا دانش و تجربه خود را در راه رشد و توسعه ی دیگر کسب و کارها به کار ببرند. در حالی که امروزه اطلاعات و توصیه های بسیاری در فضای مجازی برای شما و کسب و کارتان وجود دارد اما باید بدانید که بیشتر آنها عمومی بوده و برای مورد خاص کسب و کار شما شاید عملی نباشد. اما با کوچینگ کسب و کار شما می توانید به صورت اختصاصی مشاوره و توصیه دریافت کنید و در نهایت از نتیجه کوچینگ کسب و کار، لذت ببرید و رشد کسب و کار خود را بیش از پیش مشاهده نمایید.

با کوچینگ کسب و کار شما می توانید به صورت اختصاصی مشاوره و توصیه دریافت کنید و در نهایت از نتیجه کوچینگ کسب و کار، لذت ببرید و رشد کسب و کار خود را بیش از پیش مشاهده نمایید.

هنگامی که فردی بخواهد آموختن پیانو را آغاز کند، بسیار آسان تر است که یک استاد پیانو را پیدا کند و او نواختن را به وی آموزش دهد تا اینکه خود فرد به صورت خودآموز اقدام به آموختن نوازندگی پیانو نماید. به همین ترتیب اگر یک ورزشکار بخواهد که مهارت های خود را بهبود بخشد، بهترین کاری که می تواند انجام دهد پیوستن به یک تیمی است که یک مربی حرفه ای دارد. این یک حقیقت است که سریعترین راه برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارها، سود بردن از کوچینگ کسب و کار است.
افرادی که خدمت کوچینگ کسب و کار را به صاحبان کسب و کارها ارائه می دهند، معمولا کارآفرینان متخصصی هستند که می دانند چه چیزی برای موفقیت در کسب و کار لازم است. در ازای مقدار مشخصی هزینه، کوچینگ کسب و کار به صاحبان کسب و کارها و مدیران کمک می کند تا اهداف خود را تعیین کنند، چشم انداز کسب و کار خود را بهتر ببینند و با جایگذاری این اهداف و چشم اندازها در جای درست، به رشد و توسعه ی کسب و کار خود کمک کنند. اگر برای صاحبان کسب و کارها مشکلات و یا سوالاتی پیش بیاید، کوچینگ کسب و کار به آنها کمک خواهد کرد تا به بهترین شیوه ممکن، آنها را حل کنند تا مشکلات کسب و کار مانع از پیشروی در مسیر رشد و توسعه کسب و کار مورد نظر نگردد.

 

استفاده از کوچینگ کسب و کار، به مانند داشتن یک شریک باتجربه در کسب و کار است و ارزش آن بسیار زیاد است به گونه ای که نمی توان قیمت خاصی را برای آن در نظر گرفت. اگر کسب و کار شما در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات باشد و یا اینکه قصد دارید که برند کسب و کار خود را به مرحله ی بالاتر و بهتری ببرید، بهترین راه، استفاده از کوچینگ کسب و کار حرفه ای است و در نهایت، نتیجه کوچینگ کسب و کار، شما را شگفت زده خواهد کرد.

استفاده از کوچینگ کسب و کار، به مانند داشتن یک شریک باتجربه در کسب و کار است.

کوچینگ کسب و کار چه کاری را انجام می دهد؟

کوچینگ کسب و کار به شما آموزش می دهد و شما را تمرین می دهد تا بتوانید در کسب و کار خود موفقیت را به دست آورید. همچنین با استفاده از کوچینگ کسب و کار، هرگونه سوال و مساله خاصی که برای شما پیش بیاید، در سریعترین زمان جواب داده خواهد شد. کوچینگ کسب و کار هرگونه اطلاعات برای موفقیت در کسب و کارتان را به شما می دهد. کوچینگ کسب و کار به مانند یک مربی به شما کمک می کند تا استعدادهای خود را تقویت کنید، اهداف خود را بشناسید، تصمیمات خود را هدایت نمایید و هر چیز دیگری که برای موفقیت شما و کسب و کارتان لازم باشد را انجام می دهد.

کوچینگ کسب و کار، کار خود را با شناخت کسب و کار شما آغاز می کند. ابتدا سعی در شناخت برند کسب و کار شما دارد سپس ارزش برند را می سنجد، مشتریان هدف را شناسایی می کند و در نهایت چالش هایی که احتمال دارد با آن روبه رو شوید را شناسایی می کند. هنگامی که کوچینگ کسب و کار تمامی اطلاعات لازمه در مورد کسب و کار شما را پیدا کرد، سعی می کند چشم اندازی که شما برای کسب و کار خود متصور هستید را بیشتر درک کند و اهدافی که برای کسب و کار خود دارید را نیز، شناسایی نماید.
همان گونه که تمامی کسب و کارها منحصربه فرد هستند، چشم انداز صاحبان کسب و کارها نیز با هم تفاوت دارد. کوچینگ کسب و کار باید بداند که آیا شما می خواهید که کسب و کارتان به درآمد قابل ملاحظه ای برای شما و خانواده شما تبدیل شود و آیا می خواهید که یک شرکت چند میلیون دلاری داشته باشید یا نه.
سپس کوچینگ کسب و کار با شما کار می کند تا اهداف قابل دسترسی و سودمندی را برای تیم خود داشته باشید. این اهداف درست همان اهدافی هستند که شما برای دستیابی به موفقیت و رشد و سودآوری بیشتر در کسب و کار، به آنها نیازمندید. هنگامی که مجموعه ای از اهداف تعیین شد، کوچینگ کسب و کار به شما کمک می کند تا به آنها دست یابید. کوچینگ کسب و کار به شما کمک خواهد کرد تا مجموعه ای از استراتژی ها و برنامه های عملیاتی برای دستیابی یه اهدافی که برای کسب و کار خود در سر دارید را اجرا کنید و به شما مسیر درست برای رسیدن به این اهداف را خواهد گفت.
در تمام طول روند پیشِ رو، کوچینگ کسب و کار به مانند منبع ارزشمندی از اطلاعات و مشاوره تخصصی در کنار شما خواهد بود. راه اندازی یک کسب و کار در یک محیط رقابتی، خواه کوچک باشد یا بزرگ ، مانند پیدا کردن مسیر درست در تاریکی است. کوچینگ کسب و کار همان چراغی است که شما برای یافتن مسیر به آن نیاز دارید.

کوچینگ کسب و کار همان چراغی است که شما برای یافتن مسیر به آن نیاز دارید.

کوچینگ کسب و کار چگونه به ما کمک می کند؟

خدماتی که کوچینگ کسب و کار ارائه می دهد، کاملا چندمنظوره قابل استفاده می باشد. این بدان معنی است که اگر کسب و کار شما کوچک و محلی باشد یا اینکه بین المللی باشد، اگر قصد دارید کسب و کار دارای مشکل خود را احیا کنید یا اینکه قصد دارید کسب و کار موفق خود را موفق تر کنید، یک کوچینگ کسب و کار بااستعداد می تواند به شما کمک کند.
یک دیدگاه مشترک وجود دارد که می گوید کوچینگ کسب و کار تنها زمانی کاربرد دارد که کسب و کار شما درگیر با مشکلات است و وضعیت مبهمی دارد. در حالی که کمک به بازگشت آنها به مسیر درست، تنها یکی از وظایف کوچینگ کسب و کار است، در بسیاری از موقعیت های مختلف دیگر نیز کوچینگ کسب و کار فایده دارد و قابلیت کمک به صاحبان و مدیران کسب و کارها را دارد.
کوچینگ کسب و کار می تواند به صاحبان و مدیران کسب و کارها کمک کند تا یک کسب و کار را از صفر شروع کنند. کوچینگ کسب و کار به مدیران و صاحبان کسب و کارها مشاوره می دهد که بتوانند کسب و کار خود را راحت تر راه اندازی کنند. همچنین کوچینگ کسب و کار به آنها کمک می کند تا ماموریت و اهداف کسب و کار خود را بهتر بشناسند و راهبردهای کوتاه مدت و بلندمدت را برای دستیابی به اهداف مورد نظر، به کار ببرند.

 

به همین ترتیب کوچینگ کسب و کار می تواند به صاحبان کسب و کارهایی که به جاهای رفیعی در مراحل رشد کسب و کار خود رسیده اند، کمک کند و آنها را راهنمایی کند تا بدانند پله ی بعدی موفقیتی که باید آن را طی کنند، کدام است. با وجود بهبود عملکرد و رشد یک کسب و کار، کوچینگ کسب و کار می تواند با راحتتر کردن و تسهیل مشکلات پیشِ رویِ صاحبان کسب و کارها، به آنها کمک کند تا از کار خود بیشتر لذت ببرند و راحت تر آن را انجام دهند.در حالی که راه اندازی یک کسب و کار، یک کار بسیار هیجان انگیز و جذاب است، نباید فراموش شود که می تواند بسیار سخت و استرس زا نیز باشد. و این مساله وقتی نمود بیشتری پیدا می کند که شما بخواهید به تنهایی کل شرکت را اداره کنید و خودتان آن را راه اندازی کنید.
با این حال، هنگامیکه شما از کوچینگ کسب و کار سود می برید، شما کسی را در اختیار خواهید داشت که می تواند به شما کمک کند تا در مواجهه با چالش هایی که به ناچار با آن مواجه می شوید، به عنوان منبعی از تجربه و تخصص در کنار شما باشد و شما بتوانید در شرایط سخت، خیلی راحت به او اعتماد کنید و به او تکیه کنید. به این ترتیب کوچینگ کسب و کار می تواند که زندگی و کار صاحبان کسب و کارها را بسیار راحت تر از قبل نماید و از استرس آنها به شدت بکاهد. طبیعتا نتیجه کوچینگ کسب و کار، چیزی فراتر از آن چیزی است که متصور می شوید.

نتیجه کوچینگ کسب و کار، چیزی فراتر از آن چیزی است که متصور می شوید.

سوالات متداول در زمینه کوچینگ کسب و کار

صاحبان کسب و کارهایی که قصد دارند تا از کوچینگ کسب و کار استفاده کنند، معمولا سوالاتی زیادی در این زمینه دارند. در حالی که در این متن به بسیاری از سوالات صاحبان کسب و کار در مورد کوچینگ کسب و کار جواب داده شده است، اما در اینجا چند پرسش متداول در این زمینه را باز هم مطرح می کنیم و به آنها پاسخ خواهیم داد.

 

سوال: اولین جلسه کوچینگ کسب و کار چگونه است؟

پاسخ: در اولین جلسه کوچینگ کسب وکار، مربی قصد دارد تا از شما و کسب و کار شما اطلاعات دقیقی را به دست بیاورد تا بتوانند مشاوره ها و توصیه های خود را به صورت اختصاصی و ویژه برای کسب و کار شما آماده کند. طبیعی است که در جلسه اول سوالات زیادی در مورد شما و کسب و کار شما پرسیده شود.
شما می تواند انتظار یک رابطه دوستانه و یک بحث لذت بخش در مورد کسب و کارتان را داشته باشید که توصیه های اختصاصی و هوشمند مربی، می تواند نتیجه کوچینگ کسب و کار گردد. مشاوره تخصصی کوچینگ کسب و کار در مورد اهدافی که باید به آن دست پیدا کنید و چگونگی دستیابی به این اهداف، می تواند از دیگر مباحثی باشد که در این جلسه مطرح خواهد شد.

سوال: آیا کوچینگ کسب و کار می تواند به رشد کسب و کار من کمک کند؟

پاسخ: همان طور که گفته شد، اگر هدف شما رشد باشد، کوچینگ کسب و کار مطمئنا می تواند با ایجاد استراتژی برای رشد کسب و کار شما، به کسب و کار شما کمک کند. با این حال، شرکت های در حال رشد تنها نتیجه کوچینگ کسب و کار نیستند. کوچینگ کسب و کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بیشتر کارآمد باشید، کار شما و راه اندازی کسب و کار را راحت تر می کند، و به شما کمک می کند تا به تمامی اهدافی که در کسب و کار خود دارید، دست پیدا کنید. کوچینگ کسب و کار شامل رشد کسب و کار هم می شود اما صرفا محدود به آن نیست.

سوال: آیا کسب و کارهای کوچک هم می توانند از کوچینگ کسب و کار بهره مند شوند؟

پاسخ: کسب و کارهای کوچک هم قطعا می توانند از کوچینگ کسب و کار بهره مند شوند، حتی بیشتر از کسب و کارهای بزرگتر. مساله این است که کسب و کارهای کوچک دسترسی و توان مالی برای استخدام کوچینگ کسب و کار حرفه ای ندارند تا بتوانند از آن بسیار بهره مند گردند. اما فراموش نکنید که هر هزینه ای برای کوچینگ کسب و کار انجام شود، در نهایت سبب می شود تا زودتر و بهتر به اهدافتان دست پیدا کنید.

طراحی سایت همدان
سئوی سایت همدان


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت ,طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

سئو یک استاندارد در زمینه شناسایی محتوای سایت ها به موتور های جستجو است.طبق همین استانداردها هرچه محتوای تولید شده در سایت ها بیشتر از اصول سئو پیروی کند راحت تر می تواند توسط موتورهای جستجو شناسایی شود.

 

این کار باعث می‌شود که اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا کند و در جستجوهای بعدی، رتبه سایت شما در نتایج جستجوها بهتر شود.

 

به بیان ساده تر، با رعایت اصول استانداردهای سئو، محتویات متنی و تصویری موجود در سایت، بسیار مناسب تر و بهینه تر ایجاد میشود و هرچه محتوای سایت شما بهینه تر باشد، بهتر و سریع تر توسط موتور جستجو شناسایی می شود و راحت تر در نتایج جستجوها دیده می شود.

 

اساس کار موتورهای جستجو در این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهند. برای یافتن بهترین نتایج بر اساس کلید واژه جستجو شده، ربات های موتورهای جستجو به داخل سایت ها رفته و محتوای آن‌ها را بررسی می کنند.

 

این ربات های خزنده طبق استانداردهای سئو محتوای متنی و تصویری و حتی ساختار وبسایت ها را بررسی می کنند و هرچه سایت شما این بخش ها را بهتر و با کیفیت تر انجام داده باشد امتیاز و اعتبار بیشتری کسب می کند.هرچه امتیاز و اعتبار شما بیشتر باشد در نتایج جستجوها در رتبه های بالاتر و بهتر خواهید بود.


طراحی سایت همدان
سئوی سایت همدان
بیزینس کوچینگ

وبسایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت همدان,طراحی اپلیکیشن همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر
  • درباره ما بیشتر بدانید!

  • آکادمی مهراز با هدف توسعه علم‌های مدرن و آینده دار تشکیل شده است. این مجموعه با تیم تحقیقاتی قوی و به‌روزی که دارد، دوره‌های آموزشی هوشمندانه‌ای طراحی می‌کند تا علوم فعالیت حرفه‌ای و موثر را گسترش دهد و افراد توانمند برای شغل‌های مدرن برای امروز و فردای کشور بسازد.
  • در همین راستا آکادمی مهراز تا کنون به 100 ها نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم آموزش داده است.

  • آدرس آکادمی : همدان - بلوار مدنی - خیابان 15 فروردین - کوچه حافظ - ساختمان حافظ

  • شماره تماس : 38262065 - 081 | 09930537484

  • ایمیل : info@mahrazacademy.com

 

 

 

طراحی سایت همدان

سئوی سایت همدان

بیزینس کوچینگ

مشاوره کسب و کار



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت همدان,طراحی اپلیکیشن همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

کسب و کار اینترنتی مناسب چه افرادی است ؟

روزانه تعداد زیادی از افراد با دنیای کسب و کار اینترنتی آشنا می‌شوند. حتی افرادی که هیچ دانش فنی و تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اند.

اغلب افراد در روز با اپلیکیشن‌های اسنپ، تپسی، بازار و دیوار و … سروکار دارند. و یا حتماً با سایت‌هایی مثل دیجی‌کالا و بامیلو، شیپور و تخفیفان و از این قبیل سایت‌ها آشنا هستند. آیا افرادی که موسس این استارت آپ ها هستند ژن کارآفرینی داشتند؟

رشدهای سریع کسب و کارهای اینترنتی موفق باعث شده، افراد بیشتری به فکر راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی پولساز باشند.

برخی از این افراد در فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند. یک کسب و کار اینترنتی با کمترین سرمایه ممکن. و در مدت زمان کمی آن را تبدیل به سایت هایی مثل دیجی کالا و اسنپ و … کنند.

در مقاله قبلی نکات زیادی در مورد واقعیت‌های کسب و کار اینترنتی نوشتم که اگر نخواندید پیشنهاد می‌کنم حتماً بخوانید.

آیا کسب و کار اینترنتی برای من مناسب است ؟

آیا کسب و کار اینترنتی برای من مناسب است

شرایط اقتصادی ازیک‌طرف و نرخ بیکاری از طرف دیگر باعث شده بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی یا در گوگل شروع به جستجو کنند. ” کسب و کار اینترنتی را از کجا آغاز کنم؟ “

در این مقاله سعی کردم خیلی روشن و واضح به این سؤال اساسی پاسخ دهم که:

کسب و کار اینترنتی را از کجا آغاز کنم؟

برای ورود به هر کسب و کاری شما در گام اول باید اطلاعات زیادی کسب کنید.

همین حالا یک کاغذ و خودکار بردارید! و پرسش‌ها را که در این مقاله عنوان می‌کنم را یادداشت کنید. به این سوال‌ها خوب فکر کنید. و برای هر کدام پاسخ واقعی خود را در زیر آن‌ها بنویسید.

۱۰ سوالی که برای شروع کسب و کار اینترنتی باید از خودتان بپرسید:

سوال اول چرا می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنید؟

خوب فکر کنید. و در یک پاراگراف کوتاه پاسخ این سوال را بنویسید. دلایل روشنی که می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنید.

۱- دلیل اول …

۲- دلیل دوم …

۳- …

آیا به این دلیل که برای کسب و کار اینترنتی سرمایه زیادی لازم نیست؟ چون می‌توانید در هر ساعتی که دوست داشتید کار کنید؟ لازم به مکان تجاری ندارید؟ و حتی در خانه می‌توانید یک کسب و کار داشته باشید؟ فقط به این دلیل که یک کارآفرین شوید؟ لازم نباشید برای دیگران کار کنید؟ و خودتان رییس خودتان باشید؟ چون شنیدید بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، درآمدهای میلیاردی دارند؟ آیا کسب و کار اینترنتی برای من مناسب است ؟

سوال دوم – آیا برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی، ایده‌ای در ذهن دارید؟

حالا که دلایل کافی دارید تا وارد دنیای کسب درآمد از اینترنت شوید، از خودتان بپرسید: چه ایده (هایی) دارید که می‌توانید آن را تبدیل به یک کسب و کار اینترنتی کنید؟

فهرستی از ایده‌های کارآفرینی کوچک و بزرگی که دارید را یادداشت کنید. سعی کنید برای هر ایده یک جمله توضیحات بنویسید.

اگر هیچ ایده‌ای ندارید می‌توانید از نمونه‌های موفق سایت های ایرانی و خارجی ایده بگیرید و باکمی تغییرات آن‌ها را تبدیل به ایده‌ی جدیدی کنید.

سوال سوم – چه تجربه یا مهارت‌هایی دارید؟

فهرستی از مهارت‌ها، تخصص‌ها و تجربه‌های خود را با ذکر شماره بنویسید. به‌عنوان‌مثال

۱- به‌خوبی تایپ می‌کنم

۲- من مهارت تعمیر فلان چیز را دارم

۳- …

هر مهارت‌ و تجربه‌ای که دارید را در این فهرست بنویسید. حتی اگر فکر می‌کنید که این مهارت‌ها و تجربه‌های شما هیچ ارتباطی با کسب و کار اینترنتی ندارد. همین مهارت‌ها و تجربه‌ها را هم یادداشت کنید.

حالا ببینید با این مهارت‌ها و تجربه‌هایی که دارید چگونه می‌توانید به ده نفر در یک روز سرویس یا خدمات خود را ارائه دهید؟ جلوی هرکدام از مهارت‌ها و تجربه‌هایتان یادداشت کنید.

حالا می‌خواهم در این مرحله به شما کمک کنم تا طرز فکر کارآفرینانه پیدا کنید. اگر برای این سوال من بتوانید پاسخ مناسبی پیدا کنید، تبدیل به یک کارآفرین پولساز خواهید شد.

اگر قرار باشد از مهارت و تجربه خودتان، در هر روز به ۱۰۰ نفر خدمات دهید، چه می‌کردید؟

اگر واقعا می‌خواهید یک کارآفرین پولساز شوید به این سوال من پاسخ دهید.

اگر قرار بود به کمک مهارت‌ و تجربه‌ای که دارید به ۱۰۰۰ نفر در روز خدماتی ارائه دهید، چه راهکاری به ذهنتان می‌رسید؟ هر چقدر می‌توانید برای این سوال من توضیحات کامل‌تری با جزییات بنویسید.

پاسخ شما به سوال آخر، یک ایده کارآفرینی پولساز است. همان چیزی که همیشه در جستجوی آن بودید.

سوال چهارم – به یادگیری مطالب جدید چقدر علاقه نشان می‌دهید؟

تا اینجا متوجه شدید که یک‌سری مهارت‌هایی دارید که همیشه از دید سنتی به آن‌ها نگاه می‌کردید. مثلا شما کار تایپ بلدید. با نگرش سنتی در هر دقیقه چند کلمه می‌توانید تایپ کنید؟ در هر ساعت چند صفحه؟ و در هر روز چه میزان درآمد کسب کنید؟ آیا اصلا مشتری دارید؟ هیچ‌کس از مهارت‌ها و تخصص‌های واقعی شما به‌خوبی استفاده نمی‌کند؟ تا امروز هیچ‌کس شما را کشف نکرده است؟

از امروز این نگرش را کنار بگذارید!

به این فکر کنید که چطور می‌توانید پاسخ سوال سوم را عملی کنید. اگر قرار است تجربه و تخصص شما تبدیل به یک خدمتی شود. و این خدمت در اختیار ۱۰۰۰ نفر در طول یک روز قرار بگیرد، نیاز به چه مهارت‌ها و آموزش‌های دیگری دارید؟

فهرستی از آموزش‌ها و مهارت‌هایی که باید خیلی سریع آن‌ها را یاد بگیرید، بنویسید. به‌عنوان‌مثال

۱- مهارت معرفی تخصص‌های خودم به ۱۰۰۰ نفر در یک روز

۲- مهارت پیاده‌سازی ایده (ارائه خدمت به ۱۰۰۰ نفر در روز)

۳- مهارت پیدا کردن مشتریان دست‌به‌نقد (مهارت بازاریابی)

۴- چطور خدمات من در نتایج اول گوگل دیده شود؟ (مهارت سئو)

۵- و …

تمام این مهارت را می‌توانید در دوره آنلاین کسب و کار اینترنتی پولساز در کمترین زمان آموزش ببینید. تمام تمرکز من در محتوای جدید این دوره، افزایش مهارت‌های شما برای کسب درآمد اینترنتی بیشتر است.

سوال پنجم – چقدر بازار هدف خود را می‌شناسید؟

تا اینجا به ایده‌ای رسیدید و تصمیم گرفتید مهارت‌های خود را بروز کنید. یکی از مهم‌ترین و پولسازترین مهارت‌های کارآفرینان، شناخت دقیق بازار هدف است.

بازار هدف شما افرادی هستند که قرار است در ازای خدمات / محصول شما دست‌به‌جیب شوند.

یادداشت کنید این افراد در چه رده سنی هستند؟ جنسیت آن‌ها را مشخص کنید. تحصیلات مشتریان شما چه میزان است؟ بازار هدف شما در چه سطح درآمدی هستند؟

بازار هدف شما چقدر افراد آنلاینی هستند؟ آیا افرادی هستند که حداقل با موبایل و اینترنت در طول روز سروکار داشته باشند؟

با شناخت دقیق بازار هدفتان ایده شما کامل‌تر و دقیق‌تر می‌شود.

سوال ششم – در دنیای کارآفرینی چقدر حاضرید زمان بگذارید؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند کارآفرینان افراد آزادتری هستند. چون رییس خودشان هستند. چون کسب و کار اینترنتی در منزل دارند. لازم هر روز رأس یک ساعت مشخص به سر کار بروند. وقت بیشتری برای تفریح دارند چون پول بیشتری درمی‌آورند.

آیا شما هم همین فکرها را می‌کنید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، باید بگویم سخت در اشتباه هستید.

کارآفرینان پرمشغله‌ترین افراد هستند. خصوصاً در سال‌های اول راه‌اندازی استارت‌آپ. من نمی‌توانم خودم را یک کارآفرین بدانم. اما در بسیاری از مواقع، من شاید ۳ ساعت در شبانه‌روز استراحت دارم.

کارآفرینان ممکن است لازم باشد از خیلی از چیزهای مورد علاقه دیگران بگذرند. تفریح، گردش، تماشای فیلم و سریال تلویزیون و …

پس کمی واقع‌بین‌تر باشید. ببینید چقدر حاضرید وقتتان را صرف کسب و کارتان کنید؟

چقدر حاضرید از بسیاری از موضوعات مورد علاقه‌تان صرف‌نظر کنید؟

فهرستی از علاقه‌مندی‌های روزانه خود بنویسید. سبک زندگی شما به‌عنوان یک کارآفرین ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها تغییر کند. در این فهرست جلوی هرکدام مشخص کنید، آیا حاضرید از آن بگذرید؟ به‌عنوان‌مثال

۱- مسافرت رفتن (حاضر هستم تا یک سال اول)

۲- تماشای سریال‌های مورد علاقه (حاضر هستم آن را کنار بگذارم)

۳- …

سوال هفتم – چقدر تحمل شکست خوردن را دارید؟

در بهترین شرایط، با بهترین ایده، با پیاده‌سازی تمام تکنیک‌ها و آموزش‌های حرفه‌ای باید بدانید همیشه احتمال شکست وجود دارد.

از خودتان بپرسید چقدر تحمل شکست خوردن را دارید؟ این یکی از مهم‌ترین مهارت‌های کارآفرینی است.

در دنیای کارآفرینی چیزی با معنای واقعی شکست وجود ندارد. هر چه هست کسب تجربه است نه شکستی که افراد غیر کارآفرین آن را شکست معنا می‌کنند.

کارآفرینان موفق و پولساز استاد حل مسائل هستند. باید برای هر مشکلی راه‌حلی پیدا کنید. نگرش شما به موضوعات و مشکلات کسب و کار است که احساس شکست را در شما ایجاد می‌کند. اما باکمی تغییرات در ایده و ارائه خدمات متفاوت می‌توان از هر معضلی خارج شد.

چقدر توانایی حل مسائل مختلف رادارید؟ با خودتان روراست باشید. اگر در تمام مراحل قبلی هم با موفقیت عبور کردید باید بدانید این توانایی مهمی است. توانایی حل مسئله و مشکلات.

اگر از افرادی هستید که همیشه به دنبال مقصر می‌گردید تا تمام مشکلات خود را به گردن او بی اندازید، هیچ‌وقت یک کارآفرین نخواهید شد.

شما باید تمام مسئولیت کارهای خود را به‌تنهایی بر عهده بگیرید. مشکلات جامعه، اقتصاد، سیاست، تحریم و … همه این مسائل موانع بسیار کوچکی هستند که کارآفرینان موفق به‌راحتی از آن‌ها عبور می‌کنند.

سوال هشتم – چقدر ریسک‌پذیر هستید؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند کارآفرینی سراسر ریسک است. و برای کارآفرین شدن باید همیشه ریسک کرد. برای ریسک هم تعاریف زیادی وجود دارد.

افراد زیادی در مشاوره به من مراجعه کرده‌اند که حاضر بوده‌اند ریسک‌های بسیار بزرگی کنند. مثلاً خرید یک قطعه زمین در یک بیابان به امید داشتن آینده. خرید سکه به تعداد زیاد چون همه داشتند می‌خریدند. خرید دلار بازار سیاه، سپرده‌گذاری در مؤسسات بی‌نام‌ونشان و … اما حاضر نبوده‌اند مثلاً با یک یا دو میلیون یک کسب‌وکار را تجربه کنند. چون به گفته آن‌ها ریسک دارد.

راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی در سال اول چیزی کمتر از دو میلیون سرمایه لازم دارد. آیا واقعاً این ریسک زیادی است؟

به نظر من کمتر ریسک در کارآفرینی اینترنتی است. به یک ایده ساده، زمان و مهارت نیاز دارد تا رشد کند و به درآمد برسد.

شما چقدر حاضرید ریسک کنید؟ برای خودتان بنویسید ریسک را در چه چیزهایی می‎بینید؟

سوال نهم – چقدر حاضرید روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید؟

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاری روی خودشان است. اگر شما هم واقعاً می‌خواهید در دنیای کارآفرینی و کسب و کار اینترنتی موفق شوید باید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

افراد زیادی ایمیل ارسال می‌کنند که چند میلیون به افراد و شرکت‌هایی داده‌اند تا سایتی برای آن‌ها طراحی کنند. اغلب این افراد شکست خورده‌اند. می‌دانید چرا؟ چون این افراد گمان می‌کنند همه‌چیز داشتن یک وب سایت است.

فردی که هیچ دانشی از بازاریابی اینترنتی ندارد، حرفه‌ای‌ترین سایت هم نمی‌تواند باعث کسب درآمدش شود. مجموعه مهارت‌هایی لازم است تا بتوان در کسب و کار اینترنتی به موفقیت رسید. نه ایده و نه طراحی سایت. هیچ‌کدام برای رساندن شما به درآمدهای عالی کمک نمی‌کنند.

سوال دهم – برای رسیدن به درآمد عالی چقدر فرصت دارید؟

برای خودتان تعریف کنید و از خودتان بپرسید چند روز فرصت دارید تا به درآمد عالی از کسب و کارتان برسید؟

کمی واقع بینانه بنویسید. شعارهایی که در کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرام دیده‌اید را فراموش کنید. متأسفانه این افراد به‌جز پر کردن جیب خود، فریب دادن کاربران و سرانجام ناامید کردن آن‌ها هیچ هدف دیگری ندارند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر با تمام اصول پیش بروید امکان ندارد ظرف چند روز به درآمد برسید. این کار نیازمند تلاش و پشتکار و رشد است.

حدود ۹۰ روز برای شناساندن سایت شما به موتورهای جستجوگر زمان نیاز است. و این حداقل زمان کسب اولین درآمد شماست. به شرطی که از تمام اصول کسب و کار اینترنتی اطلاع داشته باشید و آن‌ها را در سایت تان پیاده کرده باشید.

نتیجه‌گیری و توصیه:

قبل از ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی از خودتان بپرسید، آیا کسب و کار اینترنتی برای من مناسب است ؟!. راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار سختی نیست. اما کسب درآمد از اینترنت و ماندگاری کسب و کار اینترنتی شما، نیازمند کسب مهارت‌های بازاریابی اینترنتی است.

حتماً توصیه می‌کنیم به این ۱۰ سوال با دقت و حوصله پاسخ دهید. کمی واقع‌بینانه با مسائل برخورد کنید. سعی کنید مهارت‌های کارآفرینی خود را ارتقا دهید. مهارت‌هایی مثل توانایی حل مسئله، پذیرفتن ریسک‌های معقول، گذشتن از تفریح و سرگرمی‌های روزانه. با پاسخ دادن به این ۱۰ سوال حتما به این سوال پاسخ دادید که آیا کسب و کار اینترنتی برای من مناسب است ؟!

توصیه دیگر من هم این است که در زندگی فقط روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید نه روی طلا و سکه و دلار. کارآفرین واقعی فردی است که در هر جای دنیا با دست‌خالی و فقط با مهارت‌هایی که دارد می‌تواند یک ایده خلق کند. و همان ایده را به یک استارت‌آپ پولساز تبدیل کند.


بیزینس کوچینگ

طراحی سایت همدان

سایت اصلی :
آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت همدان,طراحی اپلیکیشن همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

امروزه نقشی که موبایل ها و اسمارت فون ها در زندگی مردم ایفا می کنند بر کسی پوشیده نیست.

مهم ترین نقش آن نیز در تجارت است که اکثر مشاغل به اهمیت آن در بیزینس های خود پی برده اند.ضمن اینکه ارتباط میان تجارت و تکنولوژی دیرزمانی است که وجود داشته و ادامه دارد چراکه تکنولوژی همواره باعث شده که ارتباط بین تجارت ها آسان تر و سریع تر از قبل باشد.

حال اپلیکیشن های موبایل به عنوان یکی از اهداف اصلی برای بیزینس آنلاین تبدیل شده و داشتن یک نرم افزار موبایل برای هر کسب و کار یک امر ضروری به نظر می رسد. ضمن اینکه اپلیکیشن های موبایل در مقایسه با استفاده از مرورگرهای موبایل بیشتر مورد توجه کاربران هستند.

 

مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان در یک نگاه


سبقت از رقبا: با قرار دادن کسب و کارتان بر روی گوشی همراه مشتری، از رقبایتان متمایز می شوید.

ارتباط مداوم با مشتری: اپلیکیشن کسب و کار شما همیشه نام شما را به مشتری یادآوری می کند.

کاهش شدید هزینه تبلیغات: هزینه تبلیغات و چاپ کاتالوگ حذف شده و کاتالوگ دیجیتال شما بر روی موبایل مشتری قرار می گیرد.

ارتقا تصویر برند شما: یک اپلیکیشن اختصاصی برای کسب و کار شما نشانگر به روز بودن و جذب مشتری های امروزی است.

به روز رسانی: مشتریان هر لحظه لیست به روز محصولات و خدمات شما را می بینند و از جدیدترین اخبار شما مطلع می شوند.

افزایش فروش: اپلیکیشن کسب و کار، مشتریان شما را به مبلغین کسب و کار شما تبدیل می کند.

تماس با ما: جهت سفارش اپلیکیشن کسب و کار خود با ما تماس بگیرید.

 

از دیگر مزایای اپلیکیشن های تجاری می توان به برقراری امکان ارتباط دو طرفه کاربر و اپلیکیشن اشاره کرد و همچنین ردگیری نتایج رفتار کاربر با اپلیکشن. راز بزرگ دیگر در زمینه اپلیکیشن های موبایل این است که آنها راه فروش را باز می کنند. یک اپلیکیشن موبایل می تواند موتوری باشد که از مزایای کسب و کار سنتی نیز بهره می برد، مواردی از قبیل رضایت بیشتر مشتری و اگاهی بیشتر از محصولات.

شما می توانید با طراحی یک اپلیکشن اختصاصی در حوزه کاری خود محصولات و خدماتتان را برای کاربران به اشتراک گذاشته ،بطوریکه همیشه این سرویس ها در دسترس کاربران شما باشد.
هرچند داشتن وب سایت ها برای دارندگان کسب و کارها امری ضروری است ولی هیچ نمی توانند نیاز به موبایل اپلیکیشن را پر کنند. از مزایای داشتن یک موبایل اپلیکیشن خوب نسبت به سایت می توان به عملکرد آفلاین اپلیکیشن ها، دسترسی راحت تر و سریع تر و همچنین سرعت بالا آن اشاره کرد.

همچنین باید به این نکته اشاره داشته باشیم مطابق تحقیقات فناوری، زمانی که مردم روی موبایل صرف می کنند از تلوزیون به عنوان اصلی ترین رسانه تبلیغات پیشی گرفته است.
حال به توضیحات مختصری در هر یک از زمینه های برتری اپلیکیشن های موبایل میپردازیم :

اپلیکیشن ها به عنوان ابزار تبلیغاتی

وب سایت یک ابزار حیاتی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما است، ولی از سوی دیگر تعداد افرادی که از موبایل استفاده می کنند نیز هر روزه در حال افزایش است و اکثر آنها از طریق گوشی های هوشمند و سایر ابزارها به اینترنت دسترسی دارند. امروزه اغلب امور روزمره مانند تجارت و بازرگانی و یا پرداخت ها توسط موبایل ها انجام می گردد و به نظر می رسد که در آینده بسیاری از کارهای محاسباتی نیز توسط آنها انجام پذیرد. توسعه و تبلیغ اپلیکیشن موبایل در بین کاربران برای پیشبرد کسب و کار شما بسیار مفید است.

کسب درآمد از طریق اپلیکیشن

برخی از صنایع از ساخت و توسعه اپلیکیشن ها برای کسب و کار خود امتناع می ورزند، چرا که به تصور آنها هزینه ای که باید در قبال این کار متقبل شوند بیشتر از بودجه آنها است. بدون تردید گاهی اوقات ساخت اپلیکیشن موبایل تبدیل به امری بسیار پر هزینه می شود، ولی این دلیل توجیه کننده و کافی نیست. بسنده کردن به یک اپلیکیشن ساده با اجتناب از زواید غیر ضروری موجب کاهش هزینه ها می گردد، علاوه بر این شما می توانید با برنامه ریزی دقیق قبل از شروع فرآیند توسعه اپلیکیشن هزینه ها را به طور چشم گیری کاهش دهید. لوگو، تصاویر و محتوای اپلیکیشن را طراحی کنید و پس از اینکه کارهای مقدماتی و پایه انجام شد، با استخدام یک متخصص در امر توسعه اپلیکیشن، شروع به ساخت و پیاده سازی آن نمایید.

بعد از اینکه کار ساخت اپلیکیشن به اتمام رسید، حال می توانید به تفکر درباره کسب درآمد از آن بپردازید و از فنون درآمدزایی در دسترس مانند تبلیغات درون برنامه ای، استفاده نمایید.

دستیابی به مشتریان بیشتر

توسعه یک اپلیکیشن موبایل در مقایسه با وب سایت موجب جذب مشتریان بیشتری می گردد. امروزه جستجوی موبایل مخصوصا در بین قشر جوان بسیار رایج شده. مشتریان کنونی با صحبت از شما با دوستان خود موجب گسترش کسب و کار شما گشته و از این طریق افراد و مشتریان جدید، شما را با یک جستجوی ساده می یابند. علاوه بر این ادغام اپلیکیشن به شبکه های اجتماعی باعث گسترش دامنه و برد کاری شما می گردد.

محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید

شما می توانید از اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. کاربرانی که اپلیکیشن شما را مشاهده می کنند در آینده به اپلیکیشن شما دسترسی خواهند داشت. هر بار با ارائه یک محصول جدید شما می توانید اپلیکیشن را نیز به روز رسانی کرده و با ارائه پیشنهادات و تخفیف ها مشتریان خود را تشویق به استفاده از اپلیکیشن و تعریف و تمجید آن نمایید.

مشارکت با سایر خدمات

همکاری با شرکت های مشابه، به شما کمک می کند از موفقیت آنها نیز بهره مند گردید، این کار مشتریانی بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. با تهیه یک لیست از سایر شرکت ها و پیوستن به آنها، یک برنامه برای رد و بدل کردن تبلیغات در بین خود شکل دهید، با این کار سود عاید هر دو طرف می شود و به منفعت مشترک می انجامد.

وب سایت های موبایل پسند

برای شرکت های که هنوز هم چندان علاقه مند به ساخت اپلیکیشن مجزا نیستند، ساخت وب سایت هایی که برای نمایش در موبایل به خوبی طراحی شده، می تواند جایگزین خوبی باشد که با بودجه آنها نیز هم خوانی خواهد داشت. با یک جستجو می توانید وب سایت هایی را که این کار را به ازای دریافت مبلغی ناچیز انجام می دهند بیابید. هدف تعامل با کاربر و بهبود سابقه کاربران است که منجر به جذب مشتری می گردد.

نتیجه گیری

با وضعیت پر رونق صنعت موبایل که امروزه شاهد آن هستیم، به کلیه کسب و کارها توصیه می شود که یک اپلیکیشن موبایل برای تبلیغ محصولات خود بسازند. به راستی موبایل وسیله ای است که کلیه ارتباطات توسط آن رهبری می شود، در نتیجه پیوستن به این فناوری، تضمینی برای نتایج مورد انتظار برای کسب و کار شما خواهد بود.

طراحی اپلیکیشن همدان
طراحی سایت همدان

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت همدان,طراحی اپلیکیشن همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

چرا باید کسب و کارمان را اینترنتی کنیم؟

بیشتر افرادی که در دنیای واقعی کسب و کار خود را دارند می‌گویند ما راحتیم و درآمد خود را کسب می‌کنیم، با این حال چه نیازی است که کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟ ما دلایل محکمی را برایتان بصورت موردی در اینجا می‌آوریم تا قانع شوید. در زمان برنامه‌ریزی برای بیزینس آنلاین خود باید به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • تحقیق درباره رقبای خود و سایر مشاغل که از ابزارهای آنلاین استفاده می­‌کنند
  • مشخص کنید که چه جنبه­‌هایی از بیزینس آنلاین به نفع تجارت شما خواهد بود.
  • سرمایه‌­تان را مشخص کنید و به همان اندازه برای راه اندازی تجارت آنلاین هزینه کنید.
  • آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به فعالیت­‌های کسب و کار اینترنتی
  • بررسی کنید چه نرم افزاری و چه نوع تجهیزات رایانه‌­ای برای اجرا کارتان نیاز دارید.
  • بررسی نیازهای خود و کارمندان بیزینس آنلاین

راه‌اندازی بیزینس آنلاین

برای اینکه بتوانیم کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنیم، باید مسیر درستی را از همان ابتدا انتخاب کرده و پیش برویم. ما دلایل زیادی را در بالا گفتیم اما در اینجا می‌خواهیم دلایل مهم‌تری را به تفسیر بیان کنیم تا شما را در گرفتن تصمیم درست یاری کنیم.

۱- بهبود تصویر شرکت در نگاه مشتری

این مورد به تنهایی می­‌تواند دلیل کافی برای راه اندازی وبسایت جدید و فروش آنلاین باشد. راه اندازی وبسایت، وبلاگ و حضور آنلاین یک عامل بسیار مهمی است، زیرا مشتریان شما متوجه می‌­شوند که چقدر در کار خود جدی هستید. امروزه شرکت‌های بزرگ و کوچک با صنایع متفاوت در حال تلاش برای یک حضور آنلاین موفق هستند.
اگر حضور آنلاین ندارید، نباید انتظار داشته باشید که همانند رقبایی که در اینترنت مشغول فعالیت هستند، موفق باشید و مشتریان‌تان تصویر خوبی از کار شما داشته باشند.
کلام آخر، مشتری انتظار دارد که در اینترنت حضور داشته باشید و یک بیزینس آنلاین هم داشته باشید.

۲- دسترس بودن ۲۴ ساعته در طول ۷ روز هفته

بعضی از مشاغل در حالت عادی خدمات ۲۴ ساعته را به افراد ارائه می­‌دهند. از جمله پمپ بنزین­‌ها، رستوران، فروشگاه­‌های بزرگ مواد غذایی و… اما برای اکثر مشاغل این کار غیرممکن است. مزیت داشتن بیزینس آنلاین این است که مشتریان شما در هر زمان از روز یا شب یا روزهای تعطیل به فروشگاه شما می­‌آیند و محصولات را بررسی کنند و یا سفارشات خود را ثبت می­‌کنند. دسترس بود فروشگاه در تمامی زمان­‌ها و حضور آنلاین تاثیر مثبتی بر روی فروش شما می‌­گذارد.

برخی از افراد می‌­خواهند پس از تمام شدن ساعت کاری خود از فروشگاه خرید کنند، که احتمال بسته بودن بعضی فروشگاه‌­ها وجود دارد. اما فروشگاه­های آنلاین در ۷ روز هفته ۲۴ ساعته در دسترس هستند. همچنین در فروشگاه­‌های آنلاین صف انتظار طولانی برای خرید وجود ندارد. شما می‌­توانید با صرف زمان کوتاهی خرید خود را انجام دهید.

۳- پشتیبانی بهتر از مشتری

حضور آنلاین و کسب و کار اینترنتی این امکان را به شما می­‌دهد تا سوالات مشتری­‌ها را پاسخ دهید، مشکلات­شان را حل کنید بدون اینکه زمان زیادی از شما گرفته شود. یک ویدئو، برگه مشخصات محصول یا بخش سؤالات متداول ایجاد کنید و مشتریان خود را برای دریافت پاسخ به این بخش­‌ها هدایت فرمایید. نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌­شود بلکه خدمات بهتری نیز ارائه خواهید کرد. معمولا مشتری­‌ها به دنبال اطلاعات خاصی هستند. مانند:

  • قبل از اینکه تصمیم به خرید محصولی بگیرند اطلاعاتی راجع به محصول کسب کنند.
  • چگونگی حل برخی از مشکلات در حین خرید
  • تحقیق قبل از تصمیم گیری در مورد خرید

با حضور آنلاین در فروشگاه اینترنتی، می­‌توانید اطلاعاتی را درست هنگامی که مشتریان به دنبال آن هستند، در اختیارشان قرار دهید. در این صورت تعداد تماس تلفنی کمتر می­‌شود و فروش بیشتری دارید. در کسب و کار اینترنتی، شما می­‌توانید زمان بیشتری صرف کسب درآمد اینترنتی از شغل خود کنید و وقت کمتری را در پرداختن به مشکلات مشترک مشتری سپری کنید.

راه‌حل درست: بازاریابی ایمیلی یکی از مؤثرترین راه‌­ها برای ایجاد رابطه و افزایش فروش است.

۴- هزینه‌های بسیار کم برای شروع تجارت

یک بیزنس آنلاین را می­‌توانید با هزینه بسیار کمی شروع کنید. شما هیچ ساختمانی برای ساخت و ساز فروشگاه و همچنین وسیله‌­ایی برای خرید نیاز ندارید. در صورت نیاز چندین کارمند استخدام کنید. به راحتی می­‌توانید یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید و فروش خود را آغاز کنید. اگر شما یک فروشگاه در سطح شهر دارید، با کیفیت و قیمت محصولات آشنا هستید، در این صورت به راحتی قادر به ساخت یک بیزینس آنلاین حرفه‌ای هستید. ایجاد یک فروشگاه آنلاین، مشتریان بیشتری را با کسب و کارتان آشنا می­‌کند.

طراحی یک سایت خوب نیازمند صرف هزینه­‌های بالایی نیست، البته برخی از رقبای اینترنتی برای بیزنس آنلاین خود، هزینه­‌های هنگفتی صرف می­‌کنند. با استفاده از یک پلتفرم رایگان مانند وردپرس و خرید هاست وردپرس و قالب حرفه­‌ای مناسب با کسب و کارتان و بدون نوشتن یک خط کد، یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید. بعضی از شرکت‌­های ارائه دهنده هاست، ابزارهای رایگانی برای طراحی و ساخت سایت ارائه می­‌دهند. هزینه­‌های اصلی برای طراحی سایت شامل هاست، قالب وردپرس، نام دامنه و سرویس پاسخگویی خودکار بازاریابی ایمیلی است.

راه‌حل درست: توجه داشته باشید بروزرسانی‌ها را به صورت منظم انجام دهید تا سایت شما با مشکلی رو‌به‌رو نشود.

۵- هدف اینترنت ایجاد بیزنس آنلاین است

در اینترنت افراد فقط با یک کلیک از فروشگاه، تا خرید فاصله دارند. از طریق اینترنت مشکلات مشتریان خود را حل کنید و راهنمایی­‌های لازم را انجام دهید. سفارشات و پرداختی­‌های انجام شده را مستقیما در صندوق ورودی فروشگاه ببینید.
هرچه ترافیک ورودی به فروشگاه بیشتر باشد، مشتریان بیشتری وارد فروشگاه می­‌شوند و در نتیجه فروش شما افزایش پیدا می­‌کند. در حالی که در گذشته بسیاری از مردم از انجام تجارت از طریق اینترنت مردد بودند، اما امروزه کسب و کار اینترنتی در حال گسترش و افزایش است.

۶- کار و زندگی در هرجا

تجارت آنلاین به شما این امکان را می­‌دهد در هر مکانی که می­‌خواهید کار و زندگی کنید. لازم نیست شما در یک مکان فیزیکی مشخصی زندگی کنید، فقط دسترسی به اینترنت در تجارت آنلاین بسیار اهمیت دارد.
بسیاری از مردم در یک قاره زندگی می­‌کنند، هاست خود را از یک کشور دیگر خریداری می­‌کنند یا انبار محصولات­شان در شهر دیگری است. اینها هیچ محدودیتی برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیست.

تجارت آنلاین محدودیت مکانی برای زندگی و مسافرت را از بین می‌­برد. اما برخی مشاغل همانند، کسب و کارهای خانگی، جراحان و… برای انجام کار خود باید در مکانی خاص باشند.
البته، به همان اندازه که تجارت آنلاین جذاب به نظر می­‌رسد، اما داشتن تجارت آنلاین برای همه­‌ی مشاغل مناسب نیست. لازم است بعضی افراد شغل روزانه یا تجارت سنتی خود را حفظ کنند. اما می‌توانند برای معرفی کسب و کار خود سایتی راه‌اندازی کنند.


طراحی سایت حرفه ای
بیزینس کوچینگ

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز,طراحی سایت همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

دانستن تمامی مزایای سئو و منافعی که سئو برای شما به ارمغان خواهد آورد به طور حتم شما را غافلگیر و متعجب خواهد کرد. هر بیزینس و کسب و کاری فارغ از بزرگی و کوچکی آن کسب و کار نیاز دارد که از بهینه سازی موتور های جستجو بهره گیرد. بهینه سازی موتور های جستجو پروسه ایست که منجر به بهینه سازی سایت و در نتیجه به افزایش ترافیک سایت شما منتهی خواهد شد، از مهمترین موتور های جستجویی می توان به گوگل، بینگو، یاهو، یوتیوب و … اشاره کرد.

۱- استفاده ی چشمگیر کاربران از موتورهای جستجو

به طور کلی ۲ میلیون نفر کاربر به صورت آنلاین در اینترنت در حال جستجو هستند که ۹۳ درصد از این افراد فعالیت های آنلاینی خود را از موتوهای جستجو آغاز کرده اند، در هر ثانیه در حدود ۴۰۰۰۰ سرچ صورت می گیرد و این آمار در هفته به  ۳.۵ میلیون میرسد، این آمار نشان می دهد که موتور های جستجویی می تواند موقعیت های مناسبی برای پیشرفت کسب و کار شما فراهم آورد، از اصلی ترین مزایای سئو می توان به این موضوع اشاره کرد که مشتریان شما به طور حتم با اهداف مختلف از موتور های جستجو استفاده می کنند.

۲- سئو برای شما ترافیک به ارمغان خواهد آورد

باید گفت  ترافیکی که موتور های جستجو برای صاحبان مشاغل به ارمغان می آورد از بهترین نوع ترافیک می باشد، و دلیل این امر این است که افراد جواب سوال ها و نیاز های خود را در وب سایت های این افراد و به واسطه ی محتوای ایجاد شده در همان سایت پیدا خواهند کرد و در نتیجه ترافیک به سایت های مد نظر کشیده خواهد شد بدون اینکه صاحبان این سایت ها هزینه ی زیادی را صرف تبلیغات کنند و این دلیلی ست که سئو را به یک صنعت ۶۵ میلیارد دلاری تبدیل کرده است.

۳- ترافیک حاصل شده توسط سئو قابل بازگشت می باشد

ترافیکی که سئو سبب می شود نسبت به تمام منابع ترافیکی دارای ازرش بالاتری است چرا که این ترافیک قابل بازگشت است و با بالا رفتن رتبه ی شما در موتور های جستجو میزان بیشتری ترافیک به سایت شما باز خواهند گشت.

۴- سئو می تواند به بالا رفتن فروش و ارائه ی خدمات شما کمک کند

مزایای سئو انقدر زیاد است که باید متذکر شد که سئو افسانه نیست، فروش و ارائه ی خدمات در سایت ها  بدون شک به سئوی مورد استفاده در همان سایت وابسته است از این رو میتوان گفت که موفقیت شما در دنیای اینترنت رابطه ی مستقیم با سئو دارد و این موفقیت در طی مدتی خاص به وضوح دیده خواهد شد، تنها لازم است نسبت به استراتژی های سئو آشنا بود.

۵- سئو می تواند هزینه های مربوط به تبلیغات را کاهش دهد

یکی از مهم ترین فوایدی که سئو دارد این است که سئو رایگان می باشد و به دست آوردن مشتری از طریق سئو به نسبت تبلیغات هزینه ی به مراتب کمتری دارد، تنها هزینه ای که سئو می تواند داشته باشد هزینه ی استخدام یک تیم ماهر سئو و مشاوره سئو می باشد که نسبت به الگوریتم های گوگل و همچنین کد های وب سایت آشنا باشد و بتواند سبب رتبه بندی بهتر سایت شما شود و از تمام منافع سئو برای سایت شما بهره گیرد.

۶- کاهش هزینه ی تبلیغات با استفاده از سئو

با داشتن سئوی قوی نیازی به تبلیغ نخواهید داشت شما می توانید برای افزایش بازدید وب سایت بدون هزینه کردن برای تبلیغات کلیکی برای سایت خود ترافیک جذب کنید و در نتیجه ی هزینه ی تبلیغات خود را در زمینه های دیگر استفاده نمایید.

۷- سئو هیچ وقت نخواهد خوابید

ی توان مدعی بود که سئو یک فعالیت ۲۴ ساعته است و زمانی برای استراحت ندارد که می توان به این موضوع به عنوان یکی از اصلی ترین مزایای سئو اشاره کرد و در حقیقت افراد در همه ی ساعات شبانه روز می توانند اقداماتی را انجام دهند که سبب بالا رفتن رتبه ی آنها در گوگل شود، زمانی که رتبه بندی یک سایت در گوگل انجام شود بیزینس مربوط به آن سایت فارق از این که چه ساعتی از شبانه روز است و آیا افراد در آن ساعت خواب هستند و یا بیدار رو به ارتقا خواهد رفت.

۸- سئو می تواند برای کسب و کار ها اعتبار و اعتماد ایجاد کند

مردم به سئو اعتماد دارند و این اعتماد در حدی ست که تمام سوالات روزانه و احتیاجات خود را با گوگل در میان می گذارند در نتیجه سئو حرفه ای سایت در گوگل می تواند اعتبار و اطمینان به ارمغان آورد. درحقیقت ۳۷ درصد از کلیک های موجود در موتور های جستجو در اولین پیشنهادات گوگل اتفاق می افتد، که توجه به این امر می تواند برای شما مفید واقع شود.

۹- سئو یک استراتژی بلند مدت است

سئو یک استراتژی بلند مدت است و ارتقای رتبه ی شما می تواند بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان ببرد، لازم به ذکر است که تنزل رتبه بندی نیز به زمان نیاز دارد، تنها دلیلی که می تواند باعث پایین آمدن رتبه ی شما شود تغییر الگوریتم های سئو و پیشرفت رقبای شما در سئو است.

۱۰- سئو می تواند سبب افزایش دانش و اطلاعات کاربران و مشتریان شود

مشتریان شما از موتور های جستجو به عنوان یک منبع برای تحقیقات خود استفاده می کنند آنها از آنچه در نتیجه ی جستجو ی خود به دست می آوردند به جمع بندی هایی می رسند، رتبه بندی بالا توسط گوگل سبب می شود که شما به مشتریان خود اطلاعات و دانش لازم را بدهید که این امر به صورت غیر مستقیم سبب می شود کاربران به شما اعتماد کنند و روز به روز به اعتبار سایت مورد نظر افزوده شود.

۱۱- سئو می تواند باعث شود مشتریان از شما خرید نمایند

سئو به صورت مستقیم و منحصرانه بر تصمیم خرید کاربران تاثیر می گذارد و دلیل این امر همان اعتمادی است که در مورد قبلی به طور کامل توضیح دادیم، کاربران هنگامی که به سایت شما اعتماد کنند نسبت به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات سایت هم اقدام خواهند کرد.

۱۲- شناخت برند شما به واسطه ی سئو

سئو کمک می کند که افراد مختلف برند شما را بشناسند و مطالبی که شما در سایت خود به اشتراک گذاشته اید می تواند موجب افزایش آگاهی در میان افراد و کاربران شود چراکه نمی توان از تمامی کاربران انتظار داشت که به محض ورود به سایت ها و یا وب سایت ها مشتری آنها شده و اقدام به خرید نمایند، اما اطلاع از اینکه در سایت چه محصولی برای عرضه قرار گرفته است می تواند باعث شود که این افراد در آینده ی نزدیک مشتری همان سایت ها شوند، بدون شک این امر می تواند از مهم ترین مزایای سئو باشد.

۱۳- افزایش تعداد مشتری

مادامی که در حال معرفی کالا و یا خدماتی به کاربران خود هستید سئو تلاش می کند که کاربر مدت زمان بیشتری در وب سایت وقت بگذراند هرچه کاربران بیشتر برند شما را مشاهده نمایند احتمال اینکه از شما خرید کنند بیشتر خواهد شد.

۱۴- افزایش کلیک کاربران با بهره گیری از سئو در مقایسه با تبلیغات کلیکی

استفاده از سئو ی ارگانیک می تواند تا ۹۰ درصد به افزایش کلیک بی انجامد، بیشتر کاربران گوگل از پرداخت برای تبلیغات اجتناب می نمایند و دلیل این امر آن است که افراد به الگوریتم های سئو اطمینان دارند. باید دانست که سرمایه گذاری در مبحث سئو نسبت به سرمایه گذاری در تبلیغات به مراتب مفید تر واقع خواهد شد.

۱۵- ارجاع کاربران به سایت شما

از دیگر مزایای سئو می توان به این امر اشاره کرد که سئو می تواند سبب افزایش ارجاع کاربران به وب سایت شما شود، این میزان ارجاع از موتور های جستجو حاصل می شود و این امکان وجود دارد که کاربران افرادی دیگر را به بازدید از سایت شما دعوت نمایند، یک سئوی قوی می تواند باعث شود که میزان بیشتری از کاربران به سایت شما ارجاع داده شوند.

سئو سایت همدان

سایت اصلی :
آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کسب و کار اینترنتی , بیزینس کوچینگ , آکادمی مهراز , طراحی سایت همدان , سئوی سایت همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

مزایای داشتن وب‌سایت

۱- فراگیری اینترنت

مهمترین دلیلی که به داشتن وب سایت ضرورت می‌بخشد، فراگیر بودن اینترنت است. امروزه بیشتر افراد ترجیح میدهند بجای تحمل ترافیک و اتلاف کردن زمان، در منزل راحت بنشینند و به خرید بپردازند.
مردم اولین جایی که به دنبال خدمات شما می گردند، در اینترنت است. اگر آنها شما را در آنجا پیدا نکنند، قطعا رقبای شما را خواهند یافت.

۲- فروشگاهی بدون محدودیت زمانی

با داشتن وب سایت در 24 ساعت شبانه‌روز، 7روز هفته در کنار مشتری هستید. در واقع وب سایت شما نماینده‌ی شماست حتی در ساعت‌هایی که شما در حال استراحت هستید وب سایت شما در حال معرفی خدمات و محصولات شما به مشتری است.

۳- رفتن به فراتر از مرز

مگر در شهر شما چند نفر هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند؟ در ایران و جهان چطور؟ میلیاردها انسان در سراسر جهان بخشی از زمان خود را در اینترنت میگذرانند. تصور کنید شما کسب و کارتان را برای این جامعه آماری راه اندازی کرده اید بنابراین مشتریانی از سراسر ایران یا حتی فراتر از مرزها خواهید داشت.

۴- صرفه جویی در هزینه‌های راه اندازی

همیشه برای راه‌اندازی یک فروشگاه هزینه‌های بسیار زیادی از جمله هزینه‌ی اجاره یا خرید مکان فروشگاه، هزینه‌ی تجهیزات، حقوق کارکنان و… گریبان‌گیر افراد است. در تجارت الکترونیک شما فقط به یک طراحی سایت ارزان و حرفه ای نیاز دارید تا دیگر متحمل هیچ‌ کدام از هزینه‌های ذکر شده نشوید.

۵- ارائه نمونه کار

در سایت خود تمام محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و بدون هیچ هزینه و محدودیتی آنها را به‌ روز رسانی کنید. مشتریان هربار برای دیدن هر محصول نیاز به مراجعه حضوری ندارند و میتوانند بصورت آنلاین عکس و ویدیو محصول را ببینند.

۶- بازاریابی اینترنتی

به جای صرف کردن هزینه‌های بالا برای تبلیغات و بازاریابی کافیست وب سایت خود را بهبود ببخشید تا گوگل شبانه‌روز برای شما مشتری بیاورد! با انجام برخی فعالیت‌ها در زمینه‌ی خدمات سئو سایت با کمترین هزینه در بستر وب برای خود بازاریابی اینترنتی نمایید.

۷- برقراری ارتباط با مشتری

در دنیای وب مشتریان به راحتی نظر خود را راجع به هر محصولی ارائه میدهند و نظراتشان را در قالب انتقاد و پیشنهاد برای شما میفرستند. شما نیز میتوانید سلیقه‌ی مشتریان خود را بشناسید و برای جذب مشتری بیشتر گام بردارید.

۸- برندسازی

با داشتن وب سایت میتوانید خدمات خود را در بستر اینترنت به هزاران مشتری معرفی و برای خود شهرت و اعتبار کسب کنید و اعتبار تجارت خود را بالا ببرید. این‌گونه کسب و کار شما در هر مکانی که اینترنت وجود دارد دیده میشود.

۹- مشتریان هدفمند

احتمال اینکه بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشتری تبدیل شوند بسیار زیاد است چرا که آنها محصول و خدماتی را در اینترنت جست‌و‌‌جو کرده‌اند که به آن نیاز دارند و گوگل سایت شما را به آنها پیشنهاد داده است.
پس اگر وب سایت شما طراحی هوشمندانه داشته باشد (فروشنده‌ی توانایی باشد) قطعا آن محصول توسط این بازدیدکننده خریداری خواهد شد.

۱۰- کسب در آمد جانبی

با داشتن وب سایت میتوانید علاوه بر معرفی خدمات خود درآمدهای جانبی دیگری مثل درآمد از طریق تبلیغات نیز داشته باشید.



طراحی سایت همدان

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ , بیزینس کوچینگ , آکادمی مهراز , طراحی سایت همدان , سئوی سایت همدان ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

معایب و مزایای کسب و کار اینترنتی

مانند هر چیز دیگری، شروع به کار کسب و کار آنلاین خود با طیف وسیعی از مزایا و معایب همراه است. حتی اگر شما هنوز دقیقا نمی دانید که تجارت الکترونیک چیست، بهتر است اطلاعاتی را درباره جوانب مثبت و منفی تجارت الکترونیک بدانید. به این ترتیب راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که آیا این کار برای شما مناسب است یا خیر.

مزایای کسب و کار اینترنتی

اجرایی کردن ایده های ذهنی: شما می توانید از طریق کسب و کار آنلاین تمامی ایده های ذهنی خود را اجرایی کنید و مسیر موفقیت را در پیش بگیرید.

ارتباط با مخاطبان خود در سرتاسر جهان: وقتی مشتریانی که می توانید کالای خود را به آنها بفروشید، محدود به یک منطقه نیستند، گستره فعالیت شما بیشتر می شود و می توانید کالای خود را به هر کسی در هر جای دنیا بفروشید.

خودتان رییس، خود هستید: شما به راحتی می توانید کسب و کار خود را راه بیندازید و رییس خود باشید. همچنین در مسیر شغلی و حرفه ای خود از استقلال کامل برخوردار گردید.

فروش محصولات خود به تمامی شیوه ها: در این نوع تجارت شما محدود به زمان و مکان نیستید و می توانید در تمامی شرایط به کار خود ادامه دهید.

دورکاری: شما در هر مکانی که باشید فقط به وسیله اینترنت به راحتی می توانید کارهای خود را انجام دهید و به هیچ عنوان در این زمینه نگرانی نداشته باشید.

شما می توانید این کار را به صورت تمام وقت یا پاره وقت انجام دهید: شما مجبور نیستید این کار را حتما به صورت تمام وقت انجام دهید. شما می توانید با وضع قوانی و برنامه ریزی برای شغل خود به تمام کارهایتان برسید و از مزایای کسب و کار اینترنتی لذت ببرید.

معایب کسب و کار اینترنتی

نداشتن فروشگاه فیزیکی: اکثر مشاغل تجارت الکترونیک فقط به صورت آنلاین اداره می شوند که مزایای خاص خودش را دارد، اما وقتی یک فروشگاه فیزیکی ندارید، می تواند مانع بزرگی برای ارتباط با مشتریان تان به حساب آید.

هیچ وقت چهره به چهره با مشتریان خود ارتباط ندارید: از آنجا که نمی توانید مشتریان خود را به صورت رو در رو ملاقات کنید، نمی توانید شخصاً با آنها ارتباط برقرار کنید، بنابراین برای جلب اعتماد آنها و کسب اعتبار برای برند شخصی خود تلاش فراوانی انجام دهید.

رقابت با سایرین: مشاغل آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که شما باید با آنها به رقابت بپردازید. ایجاد تمایز نسبت به سایرین می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شما باید چیزی را ارائه دهید که دیگران آن را ندارند. شما می توانید این تمایز را با کاهش قیمت، افزایش کیفیت، تنوع در محصولات و یا سایر موارد ایجاد کنید.

زمان و پول: در حالی که می توانید یک تجارت الکترونیکی را با بودجه کمبود راه اندازی کنید، در نهایت برای رشد و توسعه آن به پول احتیاج پیدا خواهید کرد.

شما نیاز به یادگیری دارید: راه اندازی یک کسب و کار، ایجاد وب سایت، ایجاد یک برند، جلب مشتری و غیره به زمان و تلاش نیاز دارد تا یاد بگیرید که چگونه به درستی این کارها را انجام دهید، بنابراین در ابتدا ممکن است برایتان کمی دشوار باشد.

بیزینس کوچینگ

طراحی سایت حرفه ای

وبسایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

اولین سوالی که باید پاسخ آن به روشنی مشخص شود این است که کسب و کار اینترنتی چیست؟ به طور کلی به شکلی از ارائه خدمات یا عرضه محصولات گفته می شود که در فضای اینترنت انجام می پذیرد.

در این شیوه کسب و کار، کسی که خدمتی را ارائه می دهد یا محصولی را عرضه می کند، با استفاده از فضا و ابزارهای اینترنت فعالیت خود را معرفی کرده و در دسترس عموم قرار می دهد. از جمله اصلی ترین فضاها و ابزارهای کسب و کار اینترنتی می توان به وبسایت، ایمیل، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام اشاره کرد.

مشتریان و دریافت کنندگان خدمات و محصولات ابتدا با مراجعه به وبسایت یا پیج اینستاگرام آن کسب و کار با ویژگی ها و مزایای آن سرویس دهنده، آشنایی پیدا می کنند. سپس اگر متقاعد شده باشند، نسبت به سفارش دادن محصول مورد نظر خود اقدام می نمایند.

در این زمینه بهتر است نکته ای را خاطر نشان شویم که می تواند مهم باشد. به نظر شما کسب و کار اینترنتی با کسب درآمد از اینترنت چه تفاوت هایی دارد؟

با استفاده از اینترنت می توان از راه های مختلفی به درآمد رسید و پول کسب کرد. بسیاری از این روش ها امروزه رایج هستند. مثلا یکی از پولسازترین روش ها در این زمینه، کسب درآمد از طریق ارزهای رمزگذاری شده است. بیتکوین bitcoin شناخته شده ترین مورد در بین ارزهای رمزگذاری شده است که می تواند سوددهی بالایی هم داشته باشد.

هم چنین یکی دیگر از راه های رسیدن به درآمد و پول درآوردن از اینترنت، فریلنسینگ یا دورکاری است. فریلنسرها یا دورکارها، در سایت های مخصوص فری لنسینگ ثبت نام کرده و سفارش دریافت می کنند. این سفارش ها شامل موارد بسیار گسترده و گوناگونی مانند تولید محتوا ، طراحی گرافیک، تدوین فیلم، آهنگسازی و… می شود. فری لنسینگ هم می تواند درآمد خوبی برای شخص به ارمغان بیاورد.

اما کسب و کار اینترنتی به آن شیوه ای از کسب درآمد گفته می شود که در آن شما صاحب کسب و کار خود هستید. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از طریق اینترنت و مخصوصا فعالیت در وبسایت و پیج اینستاگرام خود، نسبت به اراده خدمات یا محصولات خود اقدام می کنند.

مثلا کالاهایی که خود تولید می کنند را به فروش می رسانند، یا کالاهای شرکت های دیگر را به صورت واسطه می فروشند. یا اینکه خدمات ویژه ای مانند اشتراک ویدیو را به صورت پولی ارائه می دهند.

به طور کلی کسب درآمد از اینترنت کار چندان دشواری نیست و روش های گوناگونی برای آن وجود دارد . اما کسب و کار اینترنتی حیطه ای تخصصی تر، حرفه ای تر و دقیق تری است که دشواری های مخصوص خود را دارد.

بیزینس کوچینگ

وبسایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ,بزینس کوچینگ,بیزینس,کسب و کار اینترنتی,آکادمی مهراز ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

بیزینس کوچینگ چیست؟

فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار نه چندان بزرگ هستید یا قصد دارید یک شرکت چند ملیتی تأسیس کنید، بیزینس کوچینگ به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید، اما چگونه؟

بیزینس کوچینگ یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند در کسب و کارتان به موفقیت برسید. بیزینس کوچ به صاحب کسب و کار کمک می‌کند تا به درکی عمیق‌تر از توانمندی‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست یابند، نسبت به اهداف شخصی و کسب و کارشان آگاهی و بصیرت بیشتری کسب کنند.

با یک جستجوی ساده در اینترنت به چندین و چند سایت بر می‌خورید که ادعا می‌کنند می‌توانند کسب و کار شما را متحول سازند، اما بیشتر آن‌ها راهکارهایی بیش از حد کلی‌نگر و عمومی ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر منحصراً برای کسب و کار شما و نیازهای آن طراحی نشده‌اند، برای همین هم تأثیر و کارایی چندانی ندارند.

شرایط هر کسب و کار با کسب و کارهای دیگر متفاوت است، نمی‌توان یک فرمول جادویی نوشت و ادعا کرد که افزایش حجم فروش و سوددهی همه کسب و کارها و سازمان‌ها را در پی خواهد شد.
با ایجاد فرهنگ کوچینگ در کسب و کارتان می‌توانید پتانسیل رشد خود و کارکنانتان را به حداکثر برسانید تا عملکردشان بهبود یابد و در نتیجه راندمان کسب و کارتان بیش از پیش شود.

چرا بیزینس کوچینگ؟

فرقی نمی‌کند که صاحب کسب و کاری هستید که مشکلات زیادی دارد یا یک کسب و کار موفق که قرار است از این هم موفق‌تر شود، مهم نیست که کارتان را تازه شروع کرده‌اید یا در میانه راه هستید و چندان هم بی‌تجربه نیستید، یک شرکت کوچک و نوپا هستید یا یک برند بزرگ و خوش آوازه، بیزینس کوچینگ به رشد و ارتقای روز افزون کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

اریک اشمیت مدیرعامل اسبق گوگل می‌گوید؛ استخدام بیزینس کوچ بهترین تصمیم حرفه‌ای من بوده، البته اعتراف می‌کنم که کار دشوار و چالش‌برانگیزی بود چرا که به عنوان مدیرعامل یک شرکت موفق که روز به روز در حال پیشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نیازی به یک بیزینس کوچ نمی‌دیدم تا این که یکی از اعضای هیئت مدیرۀ گوگل مرا متقاعد کرد و در نهایت از نتیجه شگفت‌انگیز کوچینگ کسب و کار مرا شگفت‌زده کرد.


سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: آکادمی مهراز , کوچینگ , بیزینس کوچینگ , بیزینس , کسب و کار اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

کوچینگ چیست ؟ کوچینگ به معنی مربیگری است اما در ایران وقتی ما کلمه مربی را می شنویم ذهن ما به سمت ورزش و مربیگری ورزشی می رود اما در واقع باید بگویم که مربیگری می تواند در جنبه های دیگر با هدف توسعه معنی پیدا بکند از جمله مربیگری در زندگی ، مربیگری در تجارت ، مربیگری شخصی، مربیگری در سلامت، مربیگری در آموزش، مربیگری در ارتباط و … . کوچینگ يك رابطه ی حمايتی و دو طرفه است است كه در آن كوچ(مربي) به مراجع خود كمک ميكند تا با تمركز بر هدف انتخاب شده به نتايج مورد نظر دست پيدا كند. کوچ به افراد كمک می كند در زندگی شخصی به نتايج دلخواه خود برسند و از اين طريق اهداف شخصی محقق شود.

شیوه‌های کوچینگ

  • کوچینگ دستاوردهای متفاوتی دارد.
  • کوچینگ به جای مطرح کردن نظرات جدید ایده ها را از ذهن افراد بیرون می کشد.
  • به جای تحمیل عقاید راهکارهای ذهنی شخص را پرورش می دهد، به جای رهنمون دادن، وی را به تفکر وا می دارد.
  • کوچینگ وابسته به واکنش فرد، قابل انعطاف و کارآمد است، نه اینکه تجویدی و دستوری باشد.
  • در این روش از قضاوت خودداری می شود و به افراد کمک می شود تا در زمینه های گوناگونی رشد و پیشرفت داشته باشند.
  • کوچینگ تئوری نیست بلکه میدانی ست و باید آن را با تمرین و تکرار زندگی کرد.

 

بیزینش کوچینگ
کوچینگ
بیزینش

طراحی سایت

وبسایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: آکادمی مهراز , کوچینگ , بیزینس کوچینگ , بیزینس , کسب و کار اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

آیا وب‌سایت من نیاز به سئو دارد؟

در یک پاسخ کوتاه؛ بله. تمامی وب‌سایت‌ها نیاز به سئو کردن دارند. اگر می‌خواهید در اینترنتت دیده شوید به سئو کردن احتیاج دارید. بدون سئو کردن و گرفتن رتبه در گوگل، وب‌سایت شما‌ منزوی خواهد شد و هیچ‌وقت بازدیدکنندگان زیادی نخواهد گرفت.

در ابتدا به تعریف کلمه ی سئو ( SEO)  می پردازیم . کلمه SEO مخفف “بهینه‌سازی موتورهای جستجو” است. شما اگر قصد استخدام یک متخصص سئو را دارید باید در نظر داشته باشید که متخصص سئو می‌تواند کمک بسیار زیادی را به بهبود وب‌سایت شما کمک کند درعین‌حال امکان دارد این کار یک ریسک بزرگ برای وب‌سایت شما باشد و به اعتبار وب‌سایت شما لطمه وارد کند.بسیاری از متخصصان سئو ویا شرکت‌های فعال در زمینهٔ سئو و حتی مشاوران سئو خدمات مفیدی را برای وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند.

ازجمله:

• بازبینی محتوا و ساختار وب‌سایت‌ها

• ارائه راهکارهای فنی جهت توسعه وب‌سایت ازجمله در زمینه‌های میزبانی، تغییر آدرس‌ها، صفحات دارای خطا، استفاده از جاوا اسکریپت و غیره

• تولید و یا توسعه محتوای سایت

• مدیریت کمپین‌های کسب‌وکار آنلاین

• تحلیل کلیدواژه‌ها

• آموزش SEO

• مشاوره تخصصی بر روی یک کسب‌وکار خاص و موقعیت جغرافیایی خاص

در نظر داشته باشید که صفحه نتایج گوگل شامل نتایج جستجوها و تبلیغات گوگل می‌باشد.

تبلیغات در گوگل هیچ تأثیری بر قرار گرفتن وب‌سایت شما در نتایج گوگل ندارد و فقط به‌صورت تبلیغ نمایش داده می‌شود.

گوگل هرگز جهت قرار گرفتن در نتایج جستجو پولی را دریافت نخواهد کرد و قرار گرفتن در جایگاه نخست گوگل رایگان است.

سرویس‌های رایگان گوگل مانند سرچ کنسول، بلاگ وب مسترها و فروم تبادل‌نظر می‌تواند به شما کمک کند تا وضعیت بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید.

بهترین زمان جهت استخدام متخصص سئو زمانی است که شما قصد دارید طراحی وب‌سایت خود را تغییر دهید و یا اینکه وب‌سایت جدیدی را بسازید. در این صورت شما و متخصص سئو می‌توانید مطمئن باشید که وب‌سایت شما از همان ابتدا با استانداردهای سئو هماهنگ است. هرچند که یک متخصص سئوی حرفه‌ای می‌تواند سئوی خوبی را بر روی وب‌سایت‌هایی که قبلاً فعال شده‌اند داشته باشد.

چند سوال مفید که می‌توانید هنگام مصاحبه از متخصص سئو بپرسید:

۱- لطفاً نمونه کارهایی که انجام داده‌اید را معرفی کنید و از تجربیات موفقتان برای ما بگویید.

۲- آیا راهنمای وب مسترهای کوکل را پیگیری می‌کنید.

۳- آیا سرویس تبلیغ آنلاینی را پیشنهاد می‌دهید و یا توصیه‌ای جهت بهبود کسب‌وکار آنلاین دارید؟

۴- انتظار دارید چه نتیجه را به‌دست آورید؟ چقدر زمان نیاز دارید؟ چگونه زمانبندی می‌کنید؟

۵- چه تجربه‌ای در زمینه کار ما دارید؟

۶- چه تجربه کاری در شهر ما دارید؟

۷- چه تجربه‌ای در زمینه سایتهای بین المللی دارید؟

۸- مهم‌ترین تکنیک سئوی شما چیست؟

۹- چند وقت است که در زمینه سئو فعالیت دارید؟

۱۰- چگونه با ما ارتباط برقرار می‌کنید؟ ما را در جریان تمام تغییرات و دلایل آنها می‌گذارید؟

درحالی‌که متخضضان سئو می‌توانند سرویس‌های ارزشمندی را ارائه دهند، برخی سئوکاران از روش‌های غیراخلاقی قصد دارند تا تغییراتی را در نتایج موتورهای جستجو انجام دهند.

تلاش جهت شکستن قوانین گوگل باعث می‌شود نتیجه منفی بر روی وب‌سایت شما داشته باشد و یا حتی وب‌سایت شما را از لیست نتایج گوگل حذف کند.

مواردی که باید به آنها توجه داشته باشید:

یکی از موارد رایج کلاه‌برداری استفاده از روش سایه است که با تغییر آدرس صفحه فرود، بازدیدکنندگان را به دامنه دیگری هدایت می‌کنند. معمولاً دامنه‌هایی که به آنها تغییر مسیر داده می‌شوند در اختیار کلاه بردان است که ادعا دارند بر روی سایت مشتری کار می‌کنند. سئوکاران کلاه‌بردار ممکن است که با این روش دامنه‌هایی را که می‌توانند رقیب شما باشند را گسترش دهند.

روش غیرقانونی دیگر سئوکاران کلاه‌بردار، صفحه‌های Doorway است که با کلیدواژه‌ها بر روی بر روی یکی از صفحات مشتری بارگذاری می‌شوند. سئوکار تعهد می‌دهد که این صفحات با کلیدواژه‌های مختلف مرتبط می‌باشند که این مسئله اساساً اشتباه است زیرا هر صفحه کلیدواژه‌های مربوط به خودش را دارد و نمی‌تواند کلیدواژه‌های دیگری را داشته باشد.

مراقب ایمیل‌هایی که از طرف شرکت‌ها و یا مشاوران سئو بدون هماهنگی برای شما ارسال می‌شود باشید.

به شکل عجیبی اسپم زیر برای گوگل ارسال‌شده است:

“گوگل عزیز ما بعد از بازدید از وب‌سایت شما متوجه شدیم که شما در بیشتر موتورهای جستجوی بزرگ و دایرکتوری‌ها لیست نشده‌اید…”

این نوع ایمیل‌ها همانند ایمیل‌هایی نظیر “یک شبه لاغر شوید” یا “قرص رژیمی” یا “کمک برای جابجایی سرمایه دیکتاتور سرنگون‌شده” و نظیر این‌ها بی‌ارزش هستند.

هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه اول گوگل را تضمین کند

از افراد و یا شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند با گوگل در ارتباط هستند و یا الویت جایگاه دارند، دوری کنید هیچ اولویتی برای گوگل وجود ندارد درواقع تنها راهی که می‌توانید سایت خود را در گوگل ثبت کنید، استفاده از Add URL و یا ساخت یک سایت مپ است که می‌توانید این کار را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهید.

مراقب شرکت‌هایی که به‌صورت محرمانه کار می‌کنند و به شما هیچ اطلاعاتی در مورد عملکردشان نمی‌دهند، باشید. اگر موردی مفهوم نبود بخواهید که برای شما توضیح دهند. اگر سئوکار از روش‌های غیرقانونی اقدام به بهینه‌سازی وب‌سایت شما بکند، ممکن است سایت شما از فهرست نتایج گوگل حذف شود. در اصل شما مسئول هرگونه تغییراتی هستید که شرکت و یا فردی که استخدام کردید بر روی وب‌سایت شما انجام می‌دهند. پس بهتر است در جریان چگونگی انجام کار باشید.

هیچ‌وقت از سئوکار لینک نگیرید

کیفیت لینک‌ها بسیار اهمیت دارند. اینکه تعداد زیادی سایت بی‌ارزش به شما لینک دهند تأثیر زیادی بر روی سئوی سایت شما ندارد.

هوشمندانه انتخاب کنید

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید که با یک متخصص سئو همکاری کنید شاید لازم باشد تحقیقی را در این زمینه داشته باشید. گوگل بهترین مرجع برای تحقیق است. ممکن است در برخی سایت‌ها اخباری را در مورد کلاه‌برداری در زمینه سئو خوانده باشید. گوگل شرکت خاصی را معرفی نمی‌کند. اما شرکت‌هایی هستند که خود را سئوکار معرفی می‌کنند و با استفاده از روش‌های غیرقانونی سعی دارند تا درآمد کسب کنند.

مطمئن شوید که پول شما برای چه سرویسی هزینه می‌شود.

درحالی‌که گوگل هزینه‌ای را برای رتبه‌بندی نتایج نمی‌گیرد برخی از موتورهای جستجو در ازای دریافت مبالغی بابت تبلیغات “پرداخت برای هر کلیک” و یا “پرداخت برای نمایش در نتایج جستجو” این نوع تبلیغات را با نتایج جستجوی عادی ترکیب می‌کنند. برخی از سئوکاران به شما وعده می‌دهند تا در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرید درصورتی‌که وب‌سایت شما در قسمت تبلیغات قرار خواهد گرفت. برخی از سئوکاران با اعلام مبالغ مختلف اینگونه به شما نشان می‌دهند که توانایی جابجایی نتایج را دارند اما در مورد گوگل این روش جواب نمی‌دهد چون گوگل تبلیغات را با برچسب از سایر نتایج جدا می‌کند. پس شما باید از سئوکار هزینه قرارگرفتن دائمی و موقت (تبلیغ) را جداگانه بخواهید.

سوءاستفاده‌های متداولی که صاحبان وب‌سایت‌ها با آنها مواجه هستند چه چیزهایی هستند؟

چه چیزهای دیگری هستند که باید به آنها توجه داشته باشیم؟

در مواجهه با سئوکاران کلاه‌بردار ممکن است با چند مورد مواجه شوید. البته لیست کاملی از این موارد وجود ندارد و شما به‌محض اینکه احساس کردید جایی از کار مشکل دارد از همکاری با آنها امتناع کنید.

درصورتی‌که یک سئوکار یکی از موارد زیر را داشت با او همکاری نکنید:

۱- دامنه‌های سیاه داشته باشد.

۲- در صفحات Doorway مشتریان دیگر لینک قرار داده باشد.

۳- نتایج جستجو و تبلیغات را هم ارزش بداند.

۴- تضمین کردن رتبه‌های بالای موتورهای جستجو

۵- داشتن نام‌های متعدد و غیرواقعی بودن مشخصات Who.is

۶- دریافت ترافیک از موتورهای جستجوی جعلی و وب‌سایت بی‌ارزش

۷- دامنه‌های حذف شده در لیست گوگل داشته باشد و یا دامنه‌هایی که اصلاً در گوگل فهرست نشده‌اند را داشته باشد.

طراحی وبسایت همدان
سئوی سایت همدان

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: آکادمی مهراز , کسب و کار اینترنتی , سئوی سایت , طراحی سایت حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()