نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

 

آموزش کسب و کار در همدان

آموزش کسب و کار در همدان : وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد بورسی دنیاست. ایشون گفتن در طول روز 99 تا پیشنهاد خوب رو رد می‌کنم تا به یک پیشنهاد عالی بله بگم، این یعنی استراتژی.

استراتژی از بچگی یار دوقلو داشته و اون یار رقیب هست. مهم ترین رقیب آدم کی میتونه باشه؟

رقیب

رقیب

وقتی اسم رقیب میاد آدم یاد همسایه کناری کسب و کارش می‌افته یا اقوام که دارن کار مشابه رو انجام میدن ولی اصلا اینطور نیست.

مشاوره کسب و کار در همدان

مهم ترین رقیب هر انسانی مخصوصا در مسیر کسب و کار فقط خودشه.

آموزش کسب و کار در همدان

چیو باید نابود بکنی که موفق بشی؟ طرز تفکر قبلی رو.
زندگی و کسب و کار امروز تو، نتیجه طرز تفکری هست که تا الان داشتی.
از کجا باید شروع بکنی؟ باید از خودت شروع کنی.


کلیپ کامل این قسمت رو از طریق این لینک ببینید.

برای دیدن همه کلیپ‌های ما به صفحه آپارات مهراز سر بزنید.


برای ارتباط راحت تر پیج اینستاگرام مهراز رو دنبال کنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

۱۵ نوع کوچینگ:

کوچینگ فرآیندی است که با توجه به نیازهای افراد در موقعیت‌ها و محیط‌های مختلف ارائه می‌شود. کوچینگ عموماً روش‌هایی به‌منظور کمک کردن به دیگران برای رشد، پیشرفت، یادگیری مهارت‌های جدید، یافتن موفقیت فردی، دست‌یابی به اهداف و مدیریت تغییر در زندگی و چالش‌های شخصی است. انواع کوچینگ معمولاً بر نگرش‌ها، رفتار، مهارت‌ها و دانش، اهداف و آرزوهای شغلی و همچنین بر توسعه جسمی و فکری متمرکز است.
انواع کوچینگ در موقعیت‌های مختلفی ارائه می‌شود:
کوچینگ در سازمان‌ها در کنار آموزش و منتورینگ و خارج از سازمان‌ها مانند انواع کوچینگ فردی که معمولاً به‌وسیله کوچ‌های حرفه‌ای یا بخش‌هایی که خدمات کوچینگ عرضه می‌نمایند انجام می‌شود.
کوچینگ ازنظر رسمیت و ساختار نیز انواع مختلفی دارد. به‌عنوان‌مثال:
جلسات کوچینگ می‌تواند خیلی غیررسمی و بدون ساختار و یا رسمی و با ساختار و یا ترکیبی از دو حالت گفته‌شده برگزار شود.
برخی از انواع کوچینگ به شرح زیر می‌باشد:

۱-بیزینس کوچینگ (کوچینگ کسب‌وکار) | Business coaching:

کوچینگ کسب‌وکار همیشه به‌صورت فردی یا گروهی به‌منظور دستیابی به اهداف سازمانی انجام می‌شود.

۲-کوچینگ مدیران اجرایی | One on One Coaching for Executives:

کوچینگ فرد با فرد به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان راهی برای ارتقاء مدیران اجرایی به‌منظور رشد مهارت‌های جدید، بهبود عملکرد، غلبه بر انحراف و کسب آمادگی برای پیشرفت استفاده می‌شود. جلسات کوچینگ در سطح اجرایی و همسو با اهداف سازمان اغلب منجر به بهبود در نتایج کسب‌وکار می‌شود.
کوچینگ مدیران اجرایی اغلب توسط کوچ‌های خارج از سازمان در مدت‌زمان توافق شده یا تعداد جلسات درخواستی کوچینگ انجام می‌شود.

۳. کوچینگ فردی/زندگی | Personal/Life Coaching:

کوچ فردی/زندگی به افراد در کسب آگاهی، شفاف نمودن اهداف فردی و اولویت‌بندی آن، شناخت بهتر افکار، احساسات و انتخاب‌های خود، انجام اقدام مناسب برای تغییر زندگی، رسیدن به اهداف و احساس رضایت‌مندی بیشتر کمک می‌نماید.

۴. کوچینگ شغلی | Career Coaching:

کوچ شغلی به افراد کمک می‌نماید تا آنچه را از شغل خود می‌خواهند و به آن نیاز دارند بشناسند، سپس تصمیم بگیرند و اقدام‌های مناسب برای رسیدن به اهداف شغلی هم‌راستا با بخش‌های دیگر زندگی‌شان انجام دهند.

۵- کوچینگ گروهی | Group Coaching:

کوچ‌های گروهی با افراد در گروه کار می‌کنند. تمرکز این نوع کوچینگ می‌تواند از توسعه رهبری تا توسعه شغلی، مدیریت استرس تا تیم‌سازی باشد. کوچینگ گروهی مزایای کوچینگ فردی را با منابع گروهی ترکیب می‌نماید و افراد از یکدیگر یاد می‌گیرند و در چارچوب گروه تعامل دارند.

۶-کوچینگ عملکرد | Performance Coaching:

کوچ‌های عملکرد به کارمندان در هر سطحی کمک می‌نمایند تا الزامات شغلی، شایستگی‌های موردنیاز برای رسیدن به الزامات، شکاف در عملکرد فعلی (با عملکرد مطلوب) و فرصت‌های بهبود عملکرد خود را بهتر بشناسند. سپس کوچ‌ها با کارمندان، روسای آن‌ها و افراد دیگر در محیط کار، برای از بین بردن شکاف‌های عملکردی، تدوین برنامه اقدام به‌منظور پیشرفت حرفه‌ای کارمندان کار می‌نمایند.

۷- کوچینگ رهبران جدید | Newly Assigned Leader Coaching:

کوچ‌ها به افرادی که به‌تازگی برای نقش رهبری انتخاب یا استخدام‌شده‌اند کمک می‌نمایند که در مسیر حرکت کنند. هدف از این کوچینگ شفاف نمودن مؤلفه‌های کلیدی رهبری، مسئولیت‌های مهم نقش جدید آن‌ها، رسیدن به اهداف در ماه‌های اول بعد از نقش جدید و راه‌های هماهنگ نمودن تیمی که آن را رهبری خواهد نمود با سازمان است. تمرکز اصلی این نوع کوچینگ کمک به رهبران جدید به‌منظور شناخت اهداف کسب‌وکار و رسیدن به آن می‌باشد.

۸- کوچینگ رابطه | Relationship Coaching:

کوچ رابطه به دو یا چند نفر برای ایجاد، تغییر یا بهبود تعاملات آن‌ها کمک می‌نماید. موضوع جلسه کوچینگ می‌تواند رابطه کاری، فردی یا موضوعات دیگر باشد.

۹- کوچینگ توسعه‌‌| High-Potential or Developmental Coaching:

کوچ با سازمان‌ها به‌منظور توسعه پتانسیل افرادی که برای آینده سازمان، کلیدی هستند یا بخشی از برنامه جانشینی سازمان می‌باشند کار می‌نماید. تمرکز کوچینگ بر ارزیابی، توسعه شایستگی یا برنامه‌ریزی حمایتی و اجرای پروژه‌های استراتژیک می‌باشد.

۱۰- کوچینگ برنامه‌ریزی توسعه | Coaching to Provide Feedback Debriefing and Development Planning:

سازمان‌هایی که از فرآیندهای بازخورد ۳۶۰ یا ارزیابی استفاده می‌کنند اغلب از کوچ‌ها برای کمک به کارکنان به‌منظور درک و تفسیر نتایج ارزیابی و یا بازخورد کمک می‌گیرند، به‌علاوه، کوچ‌ها با افراد جهت تصمیم‌گیری‌های شغلی، برنامه‌ریزی توسعه حرفه‌ای بر اساس نتایج بازخورد و ارزیابی و داده‌های مربوطه کار می‌کنند.

۱۱-کوچینگ رفتاری هدفمند | Targeted Behavioral Coaching:

کوچ‌هایی که کوچینگ رفتاری هدفمند را ارائه می‌دهند به افراد کمک می‌کنند تا رفتارها یا عادات خاص را تغییر دهند یا روش‌های جدید و مؤثرتری را برای کار و تعامل با دیگران بیاموزند. این نوع کوچینگ اغلب به افرادی کمک می‌کند که در مشاغل فعلی خود بسیار موفق هستند و یا مسئولیت‌های جدیدی به ایشان سپرده‌شده است و نیاز به تغییر در رفتارهای خاصی دارند.

آموزش کسب و کار در همدان

۱۲- کوچینگ میراث | Legacy Coaching:

کوچ میراث به رهبرانی که در حال بازنشسته شدن هستند کمک می‌نماید تا تصمیم بگیرند چه چیزی را می‌خواهند برای دیگران به‌جا گذارند، همچنین کوچ درباره نحوه گذر و خروج از نقش رهبری به او کمک می‌نماید.

۱۳- کوچینگ جانشینی | Succession Coaching:

کوچینگ جانشی به ارزیابی کاندیداهای احتمالی برای سمت‌های مدیریت ارشد کمک می‌نماید و آن‌ها را برای ارتقا به نقش‌های بالاتر آماده می‌کند. این نوع کوچینگ ممکن است در هر سازمانی که در رده‌های رهبری خود رشد و یا جابجایی رادارند، مورداستفاده قرار گیرد، به‌ویژه در مشاغل خانوادگی برای حفظ اداره شرکت بسیار مفید است. ازآنجاکه ارزیابی اغلب بخشی از این روش، مداخله‌ای است، تعیین شفاف انتظارات و قوانین برای محرمانه بودن اطلاعات، ضروری است. ممکن است لازم باشد در برخی از شرکت‌ها برای ارزیابی و کوچینگ از افراد جداگانه‌ای استفاده شود

۱۴-کوچینگ مهارت‌های ارتباطی/ارائه | Presentation/Communication Skills Coaching:

این نوع کوچینگ به افراد کمک می‌نماید تا نسبت به نحوه ادراک دیگران و اینکه دیگران چرا این ادراک را نسبت به آن‌ها دارند، خودآگاهی به دست آورند. مراجعین روش‌های جدیدی برای تعامل با دیگران می‌آموزند. استفاده از ضبط ویدئو با بازخورد به مراجعین کمک می‌نماید تا خود را از نگاه دیگران ببیند. کوچ به آن‌ها کمک می‌نماید تا با تغییر کلمات، نحوه بیان این کلمات و زبان بدن مورداستفاده برای انتقال پیام‌های موردنظر خود، روش برقراری ارتباط را تغییر داده و بر دیگران تأثیرگذارند.

مشاوره کسب و کار در همدان

۱۵- کوچینگ تیمی | Team Coaching:

یک یا چند کوچ تیمی با رهبر یا اعضای یک تیم برای رسیدن به مأموریت، چشم‌انداز، استراتژی و قوانین تعهد به یکدیگر کار می‌نماید. رهبر و اعضای تیم ممکن است به‌صورت فردی برای تسهیل جلسات تیمی و تعاملات دیگر، ایجاد کارایی گروه به‌عنوان تیم با عملکرد بالا و رسیدن به اهداف تیمی، کوچ شوند. احتمالاً شما بر اساس نیاز، انواع کوچینگ را ارائه خواهید کرد. من مطابق تجربه‌ام رهبران را در ۵ سطح، کسب و کار-سطح سازمانی، سطح رهبری، سطح تیمی، سطح مهارت‌های بین فردی و سطح فردی کوچ می‌نمایم.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

قیمت‌گذاری کوچینگ زندگی، حداقل برای من به عنوان یک کوچ تازه کار، کمی چالش برانگیز بوده است. به خاطر دارم که در مورد این موضوع به یک تله کلاس گوش می دادم و شنیدم که کوچ های زندگی باید حداقل 200 دلار در ساعت هزینه دریافت کنند. در صحبت با کوچ های دیگر، به نظر می رسد که این قیمت نشان دهنده تجربه حرفه ای کوچ و توان مالی مراجع آنها است. احساس کردم که وجود ساختاری برای قیمت‌گذاری نادیده گرفته می شود. بودن در سمت بانکدار، مفهوم بازگشت سرمایه (ROI) را برای من بسیار آشنا ساخته است. به همین دلیل است که در نظر من قیمت‌گذاری تجارت یا کوچینگ اجرایی آسان تر است.

مشاوره کسب و کار در همدان

در زمینه توسعه تجارت یا رهبری، کوچینگ تأثیر قابل ملاحظه ای بر روی خطوط پایینی دارد و می تواند به صورت مالی اندازه گیری شود. بهبود افزایشی خط پایین را می توان با سرمایه گذاری انجام شده در کوچینگ برای محاسبه بازده سرمایه (ROI) تقسیم کرد. در کوچینگ زندگی، “خط نهایی” می تواند زندگی شادتر و پر از رضایت همراه با آرامش و هماهنگی بیشتری باشد. اگرچه این نتایج عالی است، اما آنها معمولاً از طریق گزارش دهی شخصی مراجع ثبت می شوند و به صورت مالی اندازه گیری نمی شوند. این موضوع سنجش بازگشت سرمایه (ROI) را دشوارتر می‌کند.

آموزش کسب و کار در همدان

خبر خوب این است که کوچ ها در پرسیدن سوال عالی هستند. سوالات به مراجعان کمک می‌کند تا ایده ها را روشن کنند، فرضیات را آزمایش کنند، با استعاره ها بازی کنند و موقعیت ها را کوچک و بزرگ کنند. یکی از سوالات مورد علاقه من این است که “آینده ایده آل چگونه به نظر میرسد؟

آینده ایده آل مراجع و یک پرسش قدرتمند!

“کلمه “ایده آل” ذهن مراجع را برای انواع مختلف فرصت ها باز می‌کند. معمولاً پس از اینکه مراجع تصویری از آینده ایده آل خود ترسیم کرد، کوچ با طرح سوالی اورا همراهی کرده و به او در جهت نزدیک شدن مرحله به مرحله به آن تصویر کمک میکند. من مدتی از همه موارد بالا آگاه بودم ولی اخیراً توانسته ام یافته های خود را کنار هم بچینم و تصمیم گرفتم موارد زیر را در جلسه آزمایشی اخیر خود امتحان کنم. بعد از اینکه مراجع در توصیف جزئیات احتمالی آینده ایده آل خود عمیق شد، من پرسیدم: “این برای شما چه ارزشی دارد؟”

بیزینس کوچینگ

به طور معمول، ما در بعد ارزش مالی به زندگی خود فکر نمی‌کنیم. تا زمانی که با شرایطی مانند باج گیری یا جراحی حیاتی روبرو نشویم، قبل از صرف هزینه در مواردی که تاثیر زیادی برای بهبود زندگی ما دارند شک میکنیم. خرید ویتامین یا ثبت نام در باشگاه در لیست اولویت های همه نیست. ممکن است استدلال شود که عضویت در سالن بدنسازی به زمان و هزینه نیاز دارد و این ممکن است خوشایند نباشد. انبوهی از شواهد جمع آوری شده در طی سی یا چهل سال گذشته که حاکی از فواید ورزش منظم هستند نیز کمکی نمی‌کند. عضویت در سالن بدنسازی هنوز یک فروش سخت است. فرهنگ رضایت فوری جای زیادی برای تفکر طولانی مدت باقی نمی گذارد، چه رسد به سرمایه گذاری مالی که نیازمند زمان و تلاش است و نتیجه را نیز تضمین نمی‌کند.

سرمایه گذاری در تحصیلات دانشگاهی یا صندوق بازنشستگی مدت بیشتری قبل از کوچینگ وجود داشته است. شاید، با فکر کردن در مورد چگونگی فروش این سرمایه گذاری ها، درمی یابیم که کوچ ها در هنگام فروش خدمات خود چه کارهای متفاوتی می توانند انجام دهند. در همین راستا ، من مایلم بقیه مکالمه خود با یک متقاضی را با شما به اشتراک بگذارم. بیایید او را جان صدا کنیم.

طراحی سایت در همدان

نمونه مکالمه یک کوچ و مراجع در خصوص قیمت گذاری خدمات کوچینگ

من: آینده ایده آل برای شما چه ارزشی دارد؟

جان: بسیار گرانبها است!

من: پس می گویید  1،000،000 دلارمی تواند یک معامله باشد؟

جان: بله ، اما من این مقدار پول را ندارم!

من: ما در مورد هزینه صحبت نمی‌کنیم، ما در مورد ارزش صحبت می‌کنیم.

جان: آه، می بینم. بله ، با 1،000،000 دلار سودمند خواهد بود.

من: بگذارید بگوییم در 12 ماه آینده شما فقط یک چهارم راه آینده ایده آل خود را بدست می آورید ، یعنی 250،000 دلار. هنوز اینجایی؟

جان: بله ، هستم.

من: همانطور که قبلاً برای شما توضیح داده ام، در کوچینگ، مراجع بیشتر کارها را انجام می دهد. به همین دلیل من فقط 2 درصد 250،000 دلار از شما هزینه می گیرم.

جان: 2 درصد؟ این 5000 دلار است!

من: بله ، 5000 دلار 2 درصد از 25 درصد چیزی است که واقعاً گرانبها است!

جان ، پس از یک مکث: خوب ، وقتی این طوری بیان می‌کنید ، منطقی است …

در نهایت ، این مکالمه منجر به دریافت 30 درصد هزینه بالاتر از آنچه قبلاً دریافت می کردم شد. احساس می کردم که با این متقاضی خاص در مسیر درستی قرار دارم. در هفته های بعدی ، متوجه شدم که وقتی قیمت کوچینگ زندگی توسط مراجع زیر سوال می رود، دعوت از مراجع برای ارزش گذاری زندگی خود ممکن است جواب دهد.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

برای این‌که بتوانید کسب‌وکار نوپای در حال رشد خود را درمسیر موفقیت قرار دهید، امکان سرمایه‌گذاری‌های بسیاری برای شما وجود دارد. از به‌کارگیری تجملی‌ترین فناوری‌ها گرفته تا تأسیس فروشگاه در امروزی‌ترین محله‌ها و شراکت با تأثیرگذارترین رهبران این صنعت.

اما هر نوری راهنما نیست. شاید مهم‌ترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید موردی باشد که بر روی کاغذ از کم‌ترین میزان جذابیت برخوردار است: کارکنان شما.

آموزش کسب و کار در همدان

با پسرفت اقتصاد، پژوهش جدیدی بانام Future Workplace and Kronos study انجام پذیرفت که بر اساس آن، ۸۷ درصد رهبران کسب‌وکارهای این روزها که از آنان تحقیق به‌عمل‌آمده است، اظهار داشته‌اند که حفظ کارکنان، مهم‌ترین اولویت ایشان است. برای بسیاری از افراد، این امر به معنی افزایش حقوق‌ها، پیشنهاد مزایای وسوسه کنندهٔ شغلی و حتی استخدام مشاورانی برای افزایش تجربه کارکنان است.

اما شما به‌عنوان رهبر یک شرکت در حال رشد، لزوماً نباید به دنبال از میان برداشتن تمامی موانع باشید تا بتوانید کارکنانی خوشحال و متعهدبه‌کار داشته باشید؛ بلکه صرفاً با ترویج فرهنگ یادگیری و پیشرفت، می‌توانید برای آینده آنان سرمایه‌گذاری کنید.

استفاده از چرخ‌های آموزشی

مراحل اولیه رشد کسب‌وکار معمولاً شلوغ، فرساینده و گیج‌کننده است. تمرکز اصلی شما بر نشستن پشت میز، راه‌اندازی امور و بیدار ماندن به‌زور با نوشیدن قهوه است– که توجیه‌کننده این امر است که چرا بسیاری از رهبران کسب‌وکارهای مختلف با چشمانی کم‌سو و خواب‌آلود، به‌سرعت از عهده وظایف مهمی مانند تربیت کارمندان جدید برمی‌آیند.

مشاوره کسب و کار در همدان

بااین‌وجود، اختصاص زمان برای آموزش و کوچ کارمندانتان، گامی حیاتی برای حرکت شرکت به سطحی بالاتر است. این امر نه‌تنها به این معناست که اعضای تیم به چه میزان برای سازمان شما ارزشمندند، بلکه به یکایک آنان حس هدف داشتن و ارتباطی قوی با چشم‌انداز شرکت القا می‌کند که به‌تبع آن، الهام‌بخش کارکنان برای تلاش جدی‌تر درجهت موفقیت شرکت است.

آموزش دادن و کوچینگ کارکنان، موجب رضایت و تعهد بیشتر آنان نسبت به کارشان می‌شود و میزان تغییر و تحولات شرکت را به‌شدت کاهش می‌دهد. شرکت آی‌بی‌ام به این نتیجه رسید که زمانی که کارمندانش از حمایت شغلی و فرصت پیشرفت محروم باشند، به نسبت ۱۲ برابر بیشتر احتمال تغییر شغل آنان وجود دارد.

نهایتاً، سرمایه‌گذاری در برنامه آموزش کارکنان، درجهت تثبیت آیین و رویه‌ای متعارف، کمک‌کننده است. با پیش‌روداشتن یک برنامه، امکان ارزیابی عملکرد کارکنان، شناسایی ضعف‌ها و هماهنگ‌سازی تجربه حمایت از مشتری نیز تسهیل می‌گردد که همه این عوامل به افزایش بازدهی و رضایت مشتری کمک می‌کنند.

بیزینس کوچینگ

همچنین بنابر یافته‌های امریکن اکسپرس مبنی بر اینکه ۷۰ درصد مصرف‌کنندگان، در صورت ارائه خدمات مشتریان باکیفیت بیشتر از سوی شرکت، حتی حاضر به پرداخت مبلغ اضافی هم هستند؛ هر مبلغی که برای آموزش، هزینه گردد، سود سرمایه‌گذاری قابل‌ملاحظه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

همان‌طور که مشخص است، فرهنگ‌سازی درباره یادگیری و کوچینگ درون‌سازمانی، سرمایه‌گذاری بزرگی برای کارکنان و آینده شرکت تلقی می‌شود. با طی کردن مراحل زیر، به ایجاد تغییراتی در شرکت خود مبادرت نمایید:

۱- تمرکز مجدد بر روند آشناسازی و آموزش کارکنان

سازمان‌ها اغلب، فرایند آشناسازی و آموزش کارکنان را چیزی فراتر از پرکردن کاغذها و ثبت‌نام برای به دست آوردن مزایا نمی‌دانند اما در حقیقت، آن اولین فرصت شما برای خوش‌آمد گویی به کارکنان جدید و مطمئن شدن از این امر است که آنان برای انجام وظایف شغلی خود آماده و مجهزند.

آکادمی روزنامه مدیریت بر اساس یافته‌های خود از پژوهشی در مورد بیش از ۲۶۰ کارمند جدید، توصیه نمود که از دوره آزمایشی ۹۰ روزه سنتی باید به‌عنوان فرصتی برای ایجاد روابط حسنه با کارکنان جدید بهره گرفته شود.

بر اساس پژوهش این روزنامه وقتی‌که تیم و رهبران شرکت، از کارکنان جدید حمایت مطلوبی به عمل‌آورند، این کارکنان، چشم‌اندازی مثبت‌تر از شغل خود خواهند داشت و به‌تبع آن، سخت‌تر کار خواهند کرد؛ از طرف دیگر زمانی که حمایت و رهبری وجود نداشته باشد، نتیجه برعکس خواهد بود: کارکنان از کار خود دلسرد شده و کناره‌گیری خواهند کرد که این امر بیش از ۴ ماه طول نخواهد کشید.

در طول دوره آشناسازی کارکنان جدید، مدیران و همکاران خود را ترغیب به حمایت و قدردانی از کارکنان جدید نمایید تا از بالابودن روحیه و متعهد بودن آنان اطمینان حاصل کنید.

همچنین این دوره، فرصت خوبی است تا منتورهای شایسته‌ای را برای کارکنان جدیدتان اختصاص دهید تا بتوانند به پرسش‌های آنان پاسخ داده، بینش جدیدی عرضه کرده، همچنین بین آن‌ها رفاقت و برادری ایجاد نموده و مهارت‌های لازم را آموزش دهند.

۲. یک برنامه تمرینی رسمی را پایه‌گذاری کنید.

یک برنامه تمرینی جامع، صرفاً به معنی سرمایه‌گذاری بر تمامی کارکنان، فارغ از سطح آنان در سازمان شما نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری در مهارت شرکت شما برای جذب بهترین استعدادها را نیز در برمی‌گیرد.

شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای پی دابلیو سی گزارش داده که ۳۵ درصد جوانانی که موردبررسی قرارگرفته‌اند اظهار داشتند که تمرین و پیشرفت شغلی را به‌عنوان مطلوب‌ترین مزایایی که هر شرکت می‌تواند به متقاضیان خود ارائه کند می‌دیدند.

بااین‌وجود، برای تعیین این‌که برنامه تمرینی شرکت شما چه موضوعاتی را شامل شود حتماً با تیم خود مشورت کنید. با تمرکز بر کارکنان جدید، کار خود را آغاز نمایید، یک جدول زمانی تنظیم کنید تا این برنامه را به دیگر شاخه‌هایی که نیازمند آن هستند نیز توسعه داده و به‌صورت دوره‌ای به جستجوی راه‌هایی برای اصلاح روش‌های تمرینی درجهت تحقق مطالبات صنعت در حال رشد خود اقدام کنید.

در شرکت ایجنتولوژی یکی از ارزش‌های اصلی ما، نه صرفاً بهبود فناوری و نرم‌افزارها، بلکه پیشرفت مداوم تیم و رهبرانمان نیز می‌باشد. ما مأموریتمان را بسیار جدی می‌گیریم، دائماً برنامه‌های تمرینی رسمی خود را تنظیم کرده و بهبود می‌بخشیم تا به تحقق اهداف صنعت و کسب‌وکارمان نائل شویم. با ایجاد فرصت‌های بیشتر برای کارکنان، جهت شرکت در کلاس‌های معاملات ملکی، تمرین مدیریت رسمی و همایش‌ها، آنان را به تلاش برای گسترش دامنه اهداف شغلی خود همانند اهداف شخصی ترغیب می‌کنیم.

طراحی سایت در همدان

3. به کارکنان خود اجازه دهید تا به همتایان خود آموزش دهند.

به‌محض آغاز برنامه تمرینی کارکنان، با فراهم کردن فرصت‌های آموزشی مستمر که موجب به‌روز بودن کارکنان در مواجهه با ایجاد تغییرات در موافقت‌نامه‌های مقدماتی، مقررات و فناوری‌ها می‌شود، این برنامه را به سمت ترقی هدایت کنید. همچنین می‌توانید، ارائه بورسیه یا بازپرداخت شهریه به کارکنانی که در حال تکمیل تحصیلات خود یا کسب گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای هستند را هم مدنظر قرار دهید.

در ادامه بررسی کنید که چه تدابیر کم‌هزینه‌ای مانند تمرین‌های موازی، آموزش، کوچینگ فردی و یادگیری از طریق مشاهده کار دیگران، می‌تواند به بهبود عملکرد کارکنان یا پیشرفت شغلی آنان کمک کند. به‌طور مثال، بیزینس این‌سایدر اخیراً گزارش کرده که برنامه تمرینی محور جدید شرکت آمازون، از «سفیران شغلی» برای کمک به کارکنان با عملکرد ضعیف‌تر بهره می‌گیرد تا بازدهی آنان افزایش‌یافته و بتوانند شغل خود را حفظ کنند.

درنهایت، محل‌هایی ایجاد کنید تا کارکنان، بتوانند به افراد دیگر سازمان، آموزش دهند. فرصت‌هایی برای افراد دارای تأثیر مثبت بر کارکنان خود فراهم نمایید تا کارکنان جدید را تعلیم داده، در کمیته‌های شرکت خدمت‌رسانی کرده، بر تیم خود نظارت نموده و حتی رهبری پروژه‌های بزرگ را در دست بگیرند.

زمانی که به‌طور مستمر به کارکنان،‌ فرصت‌هایی برای خو گرفتن با وضعیت جدید،‌ رشد و رهبری ارائه می‌شود، آنان رضایت بیشتری از شغل خود داشته و به سازمان متعهد خواهند بود.

ازاین‌رو اگر کسب‌وکار نوپای شما نیاز به برتری و امتیازی در این رقابت دارد، سرمایه‌گذاری در فرهنگ یادگیری و پیشرفت را آغاز کنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

 

استراتژی در کسب و کار

بعضی از کلمات هستن ازشون زیاد شنیدیم ولی اگه بخوایم تعریف‌شون بکنیم انگار باهاشون مسئله داریم.

آموزش کسب و کار در همدان

یکی از آن‌ها استراتژی هست. فرض کنید میخوایم بریم جنگ، برای یک مسابقه میخوایم آماده بشیم یا هر رقابتی، فرقی نمی‌کنه.

مشاوره کسب و کار در همدان

آماده شدن برای رقابت

بیزینس کوچینگ

ما باید نسبت به چه چیزهایی آگاه باشیم؟
چکار باید بکنیم؟ چکار نباید بکنیم
؟

تعریف ساده‌ای از استراتژی :

نوجوان که بودم وقتی اسم استراتژی رو می‌شنیدم ناخودآگاه یاد جنگ و دعوا می‌افتادم، قراره با این زاویه بهش نگاه کنیم ولی ما که جنگی نداریم.

استراتژی به زبان خیلی ساده جمعی از بایدها و نبایدها می‌باشد.
اگر جای این دو عوض بشه یا از هر کدام در مکان درست و زمان درست استفاده نشه یعنی ما استراتژی نداریم.

استراتژی به معنای دیگر، یعنی بدونیم چه کارهایی رو نباید انجام بدیم.
بایدها انقدر در فرآیند کسب و کار واضح هستن که مشخص میشن

برای دیدن فیلم کامل این قسمت روی این لینک بزنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

اسطوره های کسب و کار

امروز قراره درباره اسطوره های کسب و کار صحبت کنیم، اسطوره هایی که در وجود ما هستن و باعث میشن ما تصمیم های خاصی بگیریم.

همیشه وقتی صحبت از اسطوره میشد من یاد این میفتادم که یک شخص حتما باید کار خارق العاده ای کرده باشه و اسمش جایی ثبت شده باشه، در کتاب گینس باشه …

آموزش کسب و کار در همدان

ولی نه، بعدا متوجه شدم که هر انسانی چندین اسطوره در درون خودش داره و به هر کدوم بیشتر توجه کنه، همان خواهد شد.

عناوین اسطوره ها :

در کسب و کار 3 نوع اسطوره داریم :

اولین اسطوره، اسطوره متخصص هست.
نمی‌تواند بیکار بنشیند، دنبال دیوانه کردن 2 شخصیت دیگر است، به چگونگی اجرای ایده فکر می‌کند.

مشاوره کسب و کار در همدان

اسطوره بعدی، اسطوره مدیران هست.
تشنه نظم و انضباط است، عاشق حفظ وضع موجود است، نگران بهم ریختگی ایده های جدید است.

بیزینس کوچینگ

و اسطوره آخر، اسطوره فرمانروایان هست.
عاشق رویاپردازی است، به دنبال افزایش دانش است، ایده پردازی می‌کند.
حتما در اطراف‌تون میتونید انسان‌هایی را مشاهده بکنید که با این خصوصیت دارن زندگی میکنن.

بیزینس کوچینگ در همدان

امیدواریم فرمانروای کسب و کار خودت باشی با آموزش دیدن.

برای دیدن فیلم کامل روی این لینک بزنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

با بیش از حد ساده کردن مسائل آنها را می کُشیم ! در این مقاله کوتاه قصد داریم  درباره ی این مسئله با شما صحبت کنیم .حتما پادکست آخر متن را گوش بدهید..

بیش از حد ساده کردن مسائل

اکثر مواقع با بیش از حد ساده کردن مسائل آنها را می کُشیم ! شاید اکثر مواقع برای شما پیش آمده است که یک مسئله ای را آنقدر ساده می کنید که با خود می گویید : حله ! شاید به همه ی جوانب آن نگاه نکردید.از طرفی هم گاهی اوقات از آنطرف بوم می افتیم. بعضی از مسائل را آنقدر پیچیده  می کنیم که تقریبا دیگر از درک آن عاجز می شویم.ما عادت کرده ایم که مسائل را آنجوری که  هستند  ( واقعیت ) را نبینیم. آن را خیلی ساده یا خیلی پیچیده می کنیم.

آموزش کسب و کار در همدان

گاهی اوقات احساس می کنیم با بیش ازحد ساده کردن  مسائل حس ما نسبت آن خوب می شود.شاید خیلی اوقات برای شما پیش آمده باشد یا از اطرافیان تون اگر کسی به موفقیت میرسد یا اتفاقی که برایش بسیار زحمت کشیده از نگاه بیرونی اینطوری قضاوت می شود که  : کاری نداشت! حل بود ! خیلی آسون بود ،می تونست انجامش بده ! کاری نداره منم می تونم.

مشاوره کسب و کار در همدان

ولی وقتی که همان موضوع ساده که بیان می کردیم بسیار ساده است ،  اگر برای خودمان رخ بدهد ،آن را بی از حد پیچیده اش می کنیم . تا جاییکه حل کردن آن موضوع توسط ما یک دستاورد بزرگ تلقی شود . یا اگر نتوانستیم آن را انجام دهیم می گوییم : خب کار آسونی نبود،خیلی خفن بود.

بیزینس کوچینگ

اکثر مواقع با بیش از حد ساده کردن و پیچیده کردن مسائل ، آن ها را نابود می کنیم! در صورتی که اگر با نگاه واقعی به آن نگاه کنیم ،  قطعا برای هر مسئله ای کلیدی و راه حلی وجود دارد.

بیزینس کوچینگ در همدان

و در پایان یک پادکست از آقای پهلوانی برای شما آماده کرده ایم که توصیه می کنیم حتما آن را گوش دهید.امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

برای گوش کردن به پادکست به سایت آکادمی مهراز سر بزنید



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

طراحی اپلیکیشن موبایل چه فایده‌ای برای کسب‌وکارمان دارد؟

طراحی اپلیکیشن موبایل چه فایده‌ای برای کسب‌وکارمان دارد؟ آیا ساخت اپلیکیشن موبایل فروش و میزان درآمدمان را در بازار کسب‌وکار افزایش می‌دهد؟ موارد بالا تنها بخشی از سوالاتی‌ست که صاحبان بنگاه‌های کوچک کسب‌وکار می‌‎پرسند و جواب شما «بله» است. ساخت اپلیکیشن موبایل فواید زیادی برای مشتریان دارد. اپلیکیشن موبایل مشتریان را خوشحال می‌کند و کسب‌وکارتان قطعاً بهبود می‎یابد. اما چگونه؟

آموزش کسب و کار در همدان

امروزه هرکسی صاحب گوشی همراه است. عموم مردم از موبایل برای رفع نیازهای‌شان استفاده می‌کنند در واقع موبایل به بخش جدایی‌ناپذیر صنایع کسب‌وکار الکترونیک تبدیل شده است. شما با آسایش بیشتری می‌توانید کسب‌وکارتان را توسعه دهید. شاید از رونقی که اپلیکیشن به شغل‌تان می‌دهد آگاه نباشید، چیزی که روند رشد کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهد.

مشاوره کسب و کار در همدان

جوانان قابلیت بیشتری دارند تا خودشان را با کسب‌وکار الکترونیک هماهنگ سازند. البته مردم در هر سنی می‌توانند در تبدیل کسب‌وکار معمولی به کسب‌وکار الکترونیک سهمی داشته باشند. همه چیز در دستان شماست. کسب‌وکار روزانه صحنه‌ی رقابت است و شما باید بتوانید مشتری را راضی نگه دارید. اپلیکیشن موبایل این توانایی را به شما می‌دهد. هم رضایت خودتان را جلب می‌کند و هم مشتری.

بیزینس کوچینگ در همدان

اکنون به همان سوال اولیه برمی‌گردیم. ساخت اپلیکیشن موبایل چه فوایدی دارد؟
۱- فرصتی استثنایی برای پیشرفت در کسب‌وکار الکترونیک
گسترش فرهنگ دیجیتال و تاثیر آن بر بازار اینترنتی، افزایش نقش وب‌سایت‌ها در کسب‌وکارمجازی و نیاز روزافزون به طراحی اپلیکیشن‌های موبایل باعث شده کسب‌وکار در جهان ما سرعت بیشتری داشته باشد. می‌توانید در کسب‌وکارتان از بازار منطقه‌ای به بازار جهانی برسید. اما چطور؟ با اپلیکیشن موبایل. شک نکنید.

بیزینس کوچینگ

۲- تعامل مثبت با مشتری
می‌توانید به آسانی با همکاران‌تان در بازار اینترنتی ارتباط برقرار کنید. اگر کسب‌وکارتان با رسانه‌های اجتماعی سروکار دارد، مطمئن باشید استفاده از اپلیکیشن ضامن پیشرفت شماست. مشتریان در آینده‌ی نزدیک انتظار دارند با سرعت بیشتری خدمات‌رسانی کنید و دائماٌ در دسترس باشید

۳- مشتری مورد نظر را به آسانی پیدا کنید
حضور آنلاین و تجربه‌ی شغلی می‌تواند به کمک کسب‌وکارتان بیاید. سعی کنید مشتری را با راهبردهایی مانند دادن تخفیف یا پیشنهادهای داغ برای محصولات تخفیف‌دار جذب کنید. اپلیکیشن موبایل مشتری را به شما نزدیک می‌کند.

۴- کسب‌وکار شما را رایگان تبلیغ می‌کند
خوب است که بدانید اپلیکیشن‌تان چگونه در بازار اینترنتی پیدا می‌شود. باید از فرایند ارتباط در بازار اینترنتی نهایت استفاده را بکنید و درمقابل اپلیکیشن شما در رده بالای بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

۵- راحت‌تر کار می‌کنید
معادله ساده است. در جهان رقابتی امروز نمی‌توانید با مشتری‌های موردنظرتان در مکان‌های مختلفی دیدار کنید. شما انتخاب ساده و همه‌گیری در اختیار دارید تا خودتان را با اپلیکیشن موبایل هماهنگ سازید. این کار به شما رضایت می‌دهد و می‌توانید به سودآوری برسید.

۶- کسب‌وکار فصلی انتخاب بیشتری به شما می‌دهد
بسیاری از مردم جهان با کسب‌وکار فصلی سروکار دارند که به صورت منابع طبیعی، محصولات غذایی، منسوجات، ساخت نرم افزار و سخت‌افزار و چیزهای دیگر نمود پیدا می‌کند. اپلیکیشن‌ها در کوتاه‌ترین زمان به کسب‌وکار فصلی رونق می‌بخشند.

۷- برانگیختن کنجکاوی مشتریان
اپلیکیشن موبایل مردم را راضی نگه می‌دارد زیرا احساس می‌کنند به نسبت دیگر رسانه‌ها ارتباط نزدیک‌تری دارید. مشتری وقتی به نیازهای خود و محصولات اپلیکیشن شما نگاه می‌کند کنجکاوتر می‌شود و این فرصت مناسبی برای شماست که محصولات جدید را در اپلیکیشن عرضه کنید.

چرا کسب‌وکارتان به اپلیکیشن نیاز دارد؟
چند سوال مهم. آیا کسب‌وکارتان نسبت به رقبا سرعت کمتری دارد؟ آیا زمان کافی ندارید تا کسب‌وکارتان را با برنامه‌ی زمانی هماهنگ کنید؟ آیا نیروی تمرکزتان را در رسیدن به اهداف و جذب مشتری از دست داده‌اید؟ نگران نباشید. همه چیز آماده‌ست تا شما از این شرایط خارج شوید.

در زمان گذشته، تاجران با مردم دیدار می‌کردند تا محصولات‌شان را به آنها معرفی و با آنها معامله کنند. به مرور زمان بازارها با تبلیغات توسعه پیدا کرد و وسیله‌ای برای گسترش کسب‌وکار در بازار شد. اگر این ارتباط گذشته را در قالب امروز در بیاوریم، گسترش کسب‌وکار از حالت غیر خودکار به بازارهای وسیع و پر تقاضای اینترنتی رسیده است.

اکنون ارتقای کسب‌وکار از صحنه‌ی صفحات وب به مسیر جدید ساخت اپلیکیشن تبدیل شده است. (کار شما فقط لمس صفحه‌ی گوشی‌تان است.) امروزه کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند و تعدادی کمی از آنها در بازار اینترنتی یافت می‌شوند. مانند: «پی تی ام»، «شرکت مسافربری آنلاین اوبر»، «رد باس» برای اتوبوس‌ها، «شرکت آلمانی فود پاندا» برای سفارش غذا و بسیاری از فعالیت‌های دیگر که با طراحی اپلیکیشن ممکن می‌شود.

انواع اپلیکیشن‌های موبایل
آموزشی: برگزاری دوره‌های آموزشی اینترنتی

سلامت: برای خرید دارو و کسب اطلاعات درباره‌ی آن.

خرده‌فروشی: برای خرید اینترنتی.

طراحی اپلیکیشن موبایل هم به نفع شرکت‌های کسب‌وکار است و هم به نفع مشتری. پس تلاش کنید تا از این تعامل دوطرفه لذت ببرید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها : امروزه هر کسب و کاری نیاز به سرمایه گذاری روی بهینه سازی موتورهای جستجو دارد تا ترافیک طبیعی وب سایت خود را به حداکثر برساند. موتور جستجوی پیشرو گوگل، بینگ، یاهو و… هر کدام استراتژی های خاص خود را برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجو دارند. در ادامه بیست مزیت استفاده از سئو را برای شما شرح خواهیم داد:

آموزش کسب و کار در همدان

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

1- افراد در جستجوی محصولات و خدمات موردنظرشان در موتورهای جستجو هستند.

بیش از دو میلیارد نفر آنلاین هستند. 93 درصد فعالیت های آنلاین در موتورهای جستجو آغاز می شود. در هر ثانیه 40000 جستجو و در هر روز سه و نیم میلیارد جستجو انجام می شود. بنابراین میلیون ها فرصت وجود دارد تا کسب و کار شما در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. یکی از مهم ترین مزایای جستجوگرها این است که مشتریان تان هر روز از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

2- سئو موجب افزایش ترافیک با کیفیت می شود.

ترافیک از طریق موتورهای جستجو، بهترین ترافیک است. زیرا مردم به دنبال موارد موردنیازشان هستند و شما می توانید آن ها را از طریق موتورهای جستجو به سمت خود بکشانید. شما مجبور نیستید تبلیغ کنید تا افراد را به خرید مجبور کنید. افراد علاقه مند به خدمت یا محصولی خاص از طریق جستجو شما را پیدا می کند. موتورهای جستجو ارزشی در حدود 65 میلیارد دلار دارند، چرا که ترافیک طبیعی را به سمت سایت ها هدایت می کنند.

3- ترافیک از طریق سئو بیشتر شانس تبدیل به مشتری را دارد.

ترافیک از طریق سئو بیشتر از سایر کانال ها احتمال دارد که کاربران را به مشتری تبدیل کند. در واقع، ترافیک از طریق سئو بهترین نرخ تبدیل را برای وب سایت ها به همراه دارد. بنابراین تلاش کنید تا موقعیت خودتان در موتورهای جستجو را بهبود بخشید تا نرخ تبدیل تان را افزایش دهید.

4- سئو منجر به افزایش فروش می شود.

سئو یک اسطوره نیست. اگر شما یک محصول با کیفیت یا خدمت مناسب را ارائه می دهید، پس فروش خوب نیز خواهید داشت. اما اگر شما روی سئو سرمایه گذاری کنید تا در نتایج موتورهای جستجو بالاتر بیایید، می توانید فروش تان را افزایش دهید.

مشاوره کسب و کار در همدان

5- سئو موجب کاهش هزینه های کسب و کار می شود.

یکی دیگر از مزیت های سئو این است که رایگان هستند. این راه به مراتب ارزان تر از سایر روش های تبلیغات برای ترغیب کردن افراد به خرید است. تنها هزینه سئو، هزینه انتخاب بهترین شرکت سئو و همکاری با آن می باشد. علاوه بر تجارب برنامه نویسی وب و آشنایی با الگوریتم های گوگل، شما نیاز به یک شرکت سئوکار حرفه ای دارید تا رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا ببخشید.

6- سئو یک تبلیغات 24 ساعته است.

سئو در 24 ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته وجود دارد. این بدان معناست که شما می توانید ترافیک وب سایت تان را در تمام روز و هر روز هفته/ ماه/ سال افزایش دهید. شما ممکن است خواب باشید اما در بالای نتایج جستجوی گوگل باشید. یعنی کسب و کار شما حتی زمانی که شما در استراحت به سر می برید نیز فعال است.

7- سئو باعث اعتماد و اعتبار می شود.

مردم به گوگل اعتماد دارند و هر روز از آن استفاده می کنند تا آنچه را که به دنبالش هستند، پیدا کنند. رتبه بالا در نتایج جستجو، برای کسب و کار شما اعتبار ایجاد می کند و مخاطبین شما احساس اعتماد می کنند. در حقیقت 37 درصد از کلیک های موتورهای جستجو از لیست های بالا هستند.

8- سئو یک استراتژی بلندمدت است.

سئو یک روش بلندمدت است و برای به دست آوردن رتبه و جایگاه عالی به شش الی دوازده ماه نیاز است. به همان اندازه که زمان برای بالا بردن رتبه نیاز است، کاهش رتبه نیز به سرعت انجام نمی شود. هنگامی که شما در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید، به ندرت حرکت می کنید. تنها دلیل تغییر، افزایش رقابت در موتورهای جستجو یا تغییر در الگوریتم گوگل می باشد.

9- سئو باعث می شود مشتریان تان بیشتر آگاه شوند.

 مشتریان شما از موتورهای جستجو برای تحقیق و سرچ استفاده می کنند. آن ها از یافته های خود برای کمک به تصمیم گیری های آگاهانه در مورد گزینه های موجود استفاده می کنند. رتبه بالا در سئو به شما اجازه می دهد تا مشتریان بالقوه تان را از حضور خود آگاه کنید.

بیزینس کوچینگ

10- سئو بر تصمیمات خرید تاثیرگذار است.

سئو به طور قابل توجهی بر تصمیمات خرید تاثیر می گذارد. سئو نرخ تبدیل را بهبود می بخشد. وب به طور شگفت انگیزی از تصمیمات خرید افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

11- سئو به افزایش آگاهی از برند شما کمک می کند.

12- سئو باعث افزایش بازدید از وب سایت تان می شود.

سئو به طور قابل ملاحظه ای ترافیک سایت تان را افزایش می دهد. علاوه بر این، بسیاری از بازدیدکنندگام وب سایت شما، احتمالا وب سایت تان را به دوستان خود معرفی می کنند. سئوی قوی باعث رشد بیشتر و بیشتر شما در فضای وب می شود.

13- سئو قابل اندازه گیری و سنجش است.

سئو قابلیت پیگیری و اندازه گیری دارد و شما می توانید منابع نرخ تبدیل و میزان نرخ تبدیل سایت تان را اندازه گیری کنید. با استفاده از ابزار مناسب، شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی کسب و کارتان را ارزشمندتر کنید.

14- سئو محرک فروش آفلاین است.

آیا مشتریان تان قبل از تحقیقات و بررسی های آنلاین از شما خرید می کنند؟ از آن جایی که اکثر افراد قبل از خرید، اقدام به تحقیق و بررسی می کنند، سئو سایت اهمیت بیشتری می یابد. سئو باعث می شود کاربران، شما را به راحتی در موتورهای جستجو بیابند و مورد بررسی قرار دهند، سپس به صورت حضوری به فروشگاه شما مراجعه کرده یا از طریق تماس تلفنی اقدام به خرید محصولات شما نمایند.

15– سئو از تبلیغات پولی (ادورز) مقرون به صرفه تر است.

یکی از ویژگی های بی نظیر سئو، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به تبلیغات پولی است. هنگامی که شما در بالای رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دارید، لازم نیست برای کلیک از موتورهای جستجو پولی پرداخت کنید.

16- رقبای شما از سئو برای رشد استفاده می کنند.

رقبای شما از طریق موتورهای جستجو به رشد کسب و کار خود کمک می کنند. اگر شما از سئو استفاده نکنید، دیر یا زود کسب و کارتان را از دست خواهید داد.

17- سئو به رشد کسب و کارهای کوچک کمک می کند.

اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است متوجه شده باشید که رقبای بزرگ تان از تبلیغات گوگل (ادورز) برای بهبود جایگاه خود استفاده می کنند. با این حال، یک استراتژی موثر سئو می توانند به بالا رفتن رتبه شما در نتایج جستجو کمک کند. در حالی که رقبای بزرگ تان به تبلیغات متکی هستند، شما می توانید با استفاده از استراتژی هوشمندانه سئو به جذب مشتریان تان اقدام کنید.

بیزینس کوچینگ در همدان

18- سئو به شما کمک می کند سهم بازار را به دست آورید.

از طریق اولین بودن، سهم بازار را به دست آورید. اگر در صفحه اول نتایج جستجو باشید، مشتریان هرگز شما را با سایت دیگری جایگزین نمی کنند. 75 درصد از کاربران فقط به نتایج صفحه اول اکتفا می کنند.

19- سئو کمک می کند بازارهای جدید به دست آورید.

سئو کمک خواهد کرد تا در بازارهای جدید نیز نفوذ کنید. هنگامی که وب سایت شما بهینه سازی شده باشد، می توانید شروع به گسترش وب سایت خود کنید تا سایر کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. کلمات کلیدی که انتخاب می کنید می تواند محصولات یا خدمات جدیدی باشد که می توانید ارائه دهید.

20- سئو باعث افزایش ارزش کسب و کار شما می شود.

زمانی که سئو سایت شما بهبود یابد، ارزش کسب و کار شما نیز بهبود می یابد. بسیاری از مشتریان، رتبه بندی بالا (سئو قوی) را به عنوان دارایی ارزشمند یک کسب وکار می دانند.

مزایای سئو سایت برای کسب و کارها

21- سئو باعث ادغام تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین شما می شود.

سئو بازاریابی آنلاین است. تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین به نوعی می تواند به رتبه بندی و سئو بهتر کمک کند. طراحی سایت، بازاریابی محتوا، خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین بر سئو اثر می گذارد.

22- سئو موجب بهبود ROI بازاریابی کلی می شود.

یک کمپین بازاریابی یکپارچه بر رتبه بندی های سئو تاثیر خواهد گذاشت. حتی ROI تمام فعالیت های بازاریابی نیز بالا خواهد رفت.

23- سئو بهترین استراتژی روابط عمومی است.

سئو نوع جدیدی از استراتژی روابط عمومی است. سئو باعث می شود که روابط عمومی احساس شود. به منظور بالا بردن سایت در موتورهای جستجو، شما باید لینک های با کیفیت داشته باشید. بک لینک ها، لینک های خارجی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده می شوند. هرچه تعداد بک لینک های سایت شما بیشتر باشد، وب سایت شما مرتبط تر است.

24- سئو باعث افزایش دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی خواهد شد.

سئو تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی را افزایش خواهد داد. همچنان که بازدیدکنندگان سایت شما در حال بررسی مطالب سایت شما هستند، احتمالا بر روی آیکون های شبکه های اجتماعی شما نیز کلیک می کنند تا شما را دنبال کنند.

25- سئو به مشترکین خبرنامه ایمیلی شما اضافه می کند.

سئو مشترکین خبرنامه ایمیلی شما را افزایش خواهد داد. اگر یک فرم ثبت نام ایمیل در وب سایت خود داشته باشید، می توانید انتظارات بیشتری از مشترکین خود داشته باشید. اگر شما سئوی خوب داشته باشید، سایت شما بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و ترافیک سایت تان افزایش می یابد.

26- سئو باعث افزایش ترافیک وبلاگ می شود.

سئو ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد. هم زمان که قدرت وب سایت شما در موتورهای جستجو افزایش می یابد، محتوای وبلاگ شما بیشتر در نتایج گوگل یافت می شود و در نهایت با ترویج وبلاگ شما، ترافیک سایت شما نیز افزایش خواهد یافت.

27- سئو باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) در وب سایت شما می شود.

رتبه بالا و سئو قوی باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) سایت شما می شود و بالعکس.

28- سئو باعث افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت می شود.

با افزایش نرخ کلیک سایت، مدت زمان حضور کاربران در سایت نیز افزایش می یابد. اگر بازدیدکنندگان تان در سایت بیشتر بمانند، بیشتر احتمال دارد که آن ها از شما خریداری کنند. علاوه بر این، سئو شما نیز افزایش می یابد.

29- سئو به ایمنی و امنیت وب سایت شما کمک می کند.

سئو باعث خواهد شد که وب سایت تان امن و مطمئن شود. سئو بازدیدکنندگان وب سایت تان را از ویروس ها و تقلب ها محافظت می کند. وب سایت های ایمن در رتبه های بالای موتورهای جستجو قرار می گیرند.

30- سئو باعث بهبود سرعت سایت شما می شود.

وب سایت های با سرعت لود بالا در ارائه تجربه بهتر به کاربران و بازدیدکنندگان موفق تر عمل می کنند. در نتیجه در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.

31- سئو باعث بهبود تجربه کاربری سایت شما می شود.

سئو به طور کلی تجربه کاربری سایت تان را بهبود می بخشد. همواره باید به خاطر داشته باشید که هدف گوگل این است که با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. برای کسب رتبه بالا در گوگل، سایت شما باید کاربرپسند باشد و یک تجربه عالی را به کاربر هدیه دهد.

32- سئو در حال رشد است.

پیش بینی می شود هزینه های سئو تا سال 2020 به 80 میلیارد دلار افزایش یابد. هزینه های سئو احتمالا بالاتر از هزینه های تبلیغاتی آنلاین است. سئو به یک دلیل رشد می کند: چون کار می کند! کسب و کار شما از طریق سئو می تواند در فضای اینترنت رشد کند.

33- سئو، تلفن همراه است.

موبایل آینده آنلاین است و 50 درصد از کاربران اینترنتی، موبایلی هستند. این روند رو به افزایش است. با بهینه سازی وب سایت تان، خود را برای نسل بعدی بازاریابی آماده کنید. وب سایت شما باید موبایل فرندلی باشد.

34- سئو به شما کمک خواهد کرد که بلند شوید.

250 میلیون وب سایت در اینترنت وجود دارد. سئو به شما کمک می کند تا از میلیون ها وب سایت دیگر پیشی بگیرید.

35- سئو برای هدف گذاری دقیق است.

سئو بر اساس کلمات کلیدی است. این یعنی که لیست نتایج بر مبنای کلمات کلیدی جستجو شده نشان داده می شود. مزیت سئو این است که افرادی که دقیقا به دنبال کسب و کار شما هستند را می توانید هدف گذاری کنید.

36- ترافیک سئو، ترافیک واقعی است.

ترافیک حاصل از سئو، واقعی است. افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، برای سرگرمی این کار را انجام نمی دهند. آن ها واقعا به سایت شما نیاز دارند و به دنبال شما هستند. به همین دلیل روی سایت شما کلیک کرده اند.

37- رتبه بندی سئو ماندگار است.

اگر شما از طریق سئو در موقعیت های بالا قرار بگیرید، به راحتی رتبه شما کاهش نمی یابد. شما باید خوشحال باشید و شروع به گسترش کلمات کلیدی تان بکنید.

38- سئو هوشمندترین سرمایه گذاری بازاریابی است.

مزایای سئو بی نهایت است. سئو هوشمندترین سرمایه گذاری بازاریابی است که می توانید انجام دهید. سئو یک دارایی بلندمدت برای کسب و کار شماست.

39- سئو به شما در جذب افراد با استعداد کمک می کند.

سئو کمک می کند افرادی که از طریق گوگل به دنبال کار می گردند، شما را بیابند. وب سایت خود را برای موقعیت های کاری موردنیازتان بهینه سازی کنید و با این کار از هزینه های استخدام و آگهی اجتناب کنید.

40- سئو می تواند کسب و کار شما را دو برابر، سه برابر یا چهار برابر کند.

سئو باعث گسترش بازار هدف شما می شود. شما می توانید با داشتن یک استراتژی سئو موثر، کسب و کارتان را در شهرها، ایالت ها، کشورها و یا سایر نقاط جهان گسترش دهید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

چرا کسب و کار آنلاین !؟

چرا کسب و کار آنلاین !؟ فرض کنید در سال 1370 هستیم، آغاز دهه هفتاد شمسی، همین بیست و اندی سال پیش… و قصد داریم یک یخچال با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنیم.خب، اولین کاری که باید بکنیم  این است که بدانیم چه یخچالی با چه مشخصاتی برای خانه ما مناسب است.

آموزش کسب و کار در همدان

برای اینکار باید از دوست و آشنا و همسایه هایی بپرسیم که قبل از ما یخچال خریدند و می توانند ما را راهنمایی کنند. بعضی از آنها با آب و تاب از خریدشون حرف میزنند و از اینکه چقدر از خریدشون راضی هستند و چقدر مناسب  خریدند و …. بعضی ها هم ممکنه شروع کنند به غر و لند کردن و بد گفتن از خریدی که داشتن!

مشاوره کسب و کار در همدان

بعد از اون باید بریم سراغ مغازه های لوازم خانگی و ویترین تک تکشون را بگردیم و با فروشنده ها سر و کله برنیم و کل شهر را بگردیم تا بتونیم اون یخچالی که دنبالش هستیم و مناسب خونه ماست و با پولمون هم جور درمیاد را بخریم.

بیزینس کوچینگ

یکماه گذشته، کل شهر را گشتیم و همه فروشنده ها را کلافه کردیم و  همه اهل محل هم فهمیدند که ما قراره یخچال بخریم! اما هنوز نتونستیم یخچالی پیدا کنیم که بتونه همه ویژگی هایی که مدنظر ماست را داشته باشه…

بیزینس کوچینگ در همدان

خب حالا برگردیم به زمان خودمون، اگر بخواهیم یک یخچال با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنیم، آیا باز هم باید با تمام فروشندگان لوازم خانگی و همه اهل محل مشورت کنیم تا بتونیم کالای مدنظرمون را اانتخاب کنیم؟؟؟

طراحی سایت در همدان

جواب این سوال کاملا واضحه! خیر … نیازی نیست تو این ترافیک و شلوغی شهر و با زمان کمی که داریم، تک به تک مغازه های شهر را بگردیم. تو عصر دیجیتال کافیه به اینترنت وصل بشیم و با چندتا کلیک ساده و بررسی چند فروشگاه اینترنتی خرید خودمون را انجام بدیم و  بقیه زمانمون را هم برای کارهای مهمتر مثل یادگیری یه مهارت جدید یا خوندن یک کتاب مفید صرف کنیم…!

فکر کنم این مثال ساده به خوبی نشون داد چرا لازمه ما هم مثل خیلیای از کسب و کارهای دیگه فعالیتمون را توسعه بدیم و در بستر اینترنت یک فروشگاه آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان راه اندازی کنیم!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی این روزها دغدغه خیلی از افرادیه که محصول یا خدمتی برای ارائه به دیگران دارند و قصد دارند پا را کمی فراتر گذاشته و کسب و کار کوچک خودشون را توسعه بدن. بنظر میرسه توسعه کسب و کار، کار ساده ایه ولی نمیشه بی گدار به آب زد!

برای توسعه کسب و کار و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، قبل از صرف هر هزینه ای، باید بدونیم چرا ما باید این کار را انجام بدیم و آیا اصلا لازمه که ما هم مثل سایر رقبا دست به چنین کاری بزنیم؟

 

مقالات زیر مهمترین سرفصل هایی است که بهتر است قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مورد آنها بیشتر بدانید :

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

فروش اینترنتی چیست؟ : فروش اینترنتی یک فرآیند جذاب و در عین حال کمی پیچیده است که اینروزها به شدت در حال گسترش است. وقتی شما کالایی را در مغازه در ویترین شیشه ای خود به نمایش می گذارید، و منتظر می مانید که چند نفر از روبروی فروشگاه شما رد شده و جشم یکی از آنها  اجناس پشت ویترین را ببیند و  وارد مغازه شود و از شما قیمت بپرسد و شما برای او از محصول با کیفیت و قیمت مناسب خود نسبت به رقبا سخن بگویید، تا بتوانید کالای خود را به او بفروشید؛ شما یک تجارت سنتی انجام داده اید و محصول خود را به روش فیزیکی به کسی که به آن نیاز دارد، فروخته اید.

آموزش کسب و کار در همدان

اما وقتی شما به جای پر کردن ویترین خود از یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی استفاده می کنید و به جای رصد رقبا در فضای فیزیکی، فعالیت آنها را به صورت شفاف و لحظه ای در اینترنت دنبال می کنید، شما یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده اید و به فروش اینترنتی روی آورده اید.

در واقع شما تمامی مراحل مدیریت کسب و کار مثل تامین کالا، بازاریابی و تبلیغات، جذب و حفظ مشتری، فروش محصول و ارائه خدمات پس از فروش را در بستر اینترنت انجام خواهید داد. اما حواستان باشد همانطور که در کسب و کار سنتی تجربه و حرفه ای بودن حرف اول را میزند، توسعه آنلاین کسب و کار در فضای مجازی هم دانش و تخصص خود را می طلبد و شما برای فروش اینترنتی محصولات خود باید یا قبلا این کار را انجام داده باشید یا اینکه در تمام مراحل شروع، راه اندازی، بازاریابی و تبلیغات، افزایش فروش و  در نهایت پشتیبانی خدمات ارائه شده از یک مشاور امین و البته با تجربه که فبلا این مسیر را طی کرده است، کمک بگیرید تا به جای آزمون و خطای روش های مختلف، درست ترین و بهترین مسیر را برای ادامه راهتان انتخاب کنید.

مشاوره کسب و کار در همدان

انواع فروش اینترنتی

امروزه دامنهٔ فروش اینترنتی گسترده شده، تعداد زیادی از صاحبان مشاغل با انواع محصولات و خدمات با فروش اینترنتی سعی درگرفتن سهم بیشتر بازار و جذب مشتری دارند. در اینجا به‌طور اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • خریدوفروش و حراج کالاهای مختلف. مانند: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، مواد غذایی و …
  • تبلیغات اینترنتی
  • ارائه خدمات تخصصی به دیگران. مانند: آموزش‌به‌ صورت آنلاین
  • چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا.
  • خدمات مربوط به ایمیل
  • تهیه و ارائه نرم‌افزارهای مالی واداری
  • و …

این‌ها گوشه‌ای از انواع فروش آنلاین است.

بیزینس کوچینگ

مزایا و معایب فروش اینترنتی

مزایا

همان‌طور که همه می‌دانیم با کمک دنیای مجازی مرز و زمان دیگر معنای ندارد. فروش اینترنتی جای خود را در بسیاری از کسب‌وکارها بازکرده است. دیگر نیازی نیست که حتماً یک فروشگاه در فلان خیابان و یا پاساژ داشته باشید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. فروش اینترنتی این کار را برای شما بسیار راحت کرده است. همراه ما باشید تا برخی از مزایای آن را بررسی کنیم.

  • بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.
  • هرچقدر فضای فروشگاه فیزیکی شما بزرگ باشد، بازهم تعداد محدودی قادر خواهند بود که از محصولات و خدمات شما خرید کنند. اما درفروش اینترنتی در طول شبانه‌روز هزاران هزار نفر قادر خواهند بود از فروشگاه شما خرید کنند.
  • دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات شما از هر نقطه امکان‌پذیر است و نیاز به حضور فیزیکی مشتری وجود ندارد.
  • با توجه به نفوذ اینترنت در جامعه، افزایش قدرت خرید بالا رفته و کاربران به‌راحتی می‌توانند با مقایسه کردن محصولات در فروشگاه‌های متعدد اینترنتی خرید خود را به‌راحتی انجام دهند.
  • درفروش اینترنتی مرزها دیگر معنایی ندارند و می‌توانید روی بازار جهانی فکر کنید.
  • برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی، در مقایسه با زدن یک فروشگاه فیزیکی هزینه‌های شما پایین‌تر خواهد بود.
  • و …

معایب

بدون شک در هر کاری ممکن است معایبی بر سر راه وجود داشته باشد. از معایبی که برای فروش اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی می توان نام برد، عدم اعتماد کاربران برای پرداخت آنلاین می باشد. خوشبختانه این امر با توجه به شناخت بیشتر کاربران از فضای مجازی در حال بهبود می باشد. همچنین نظارت مراجع قضایی بر روی این فضا سبب شده است تا اعتماد کاربران بیشتر سود . از جمله اقداماتی که صاحبان فروشگاه های اینترنتی برای جلب اعتماد مشتریان میتوانند انجام دهند، گرفتن نماد اعتماد الکترونیک می باشد.

فروش اینترنتی چیست؟

نتیجه‌گیری

گاهی وقت‌ها نمی‌توان از تغییرات و تحولات موجود در جامعه فرار کرد. اگر در پی قدرت بخشیدن به کسب‌وکارتان هستید و تلاش می‌کنید فروش آنلاین خود را افزایش دهید باید روی فروش کالاها و خدمات خود در بستر اینترنت به طور جدی فکر کنید. در این راستا تیم متخصص ما از هیچ کمکی به شما دریغ نخواهند کرد.

 

پس اگر به دنبال یک تیم حرفه ای و کار درست هستید، حتما با گروه طراحی مهراز تماس بگیرید و از تجربه های ده ساله این گروه مجرب استفاده کنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

1- عدم محدودیت زمانی و مکانی

تا همین چند سال پیش اگر کسی قصد خرید کالایی خاص و متفاوت را داشت، باید کل بازار را به دنبال وسیله مورد نیاز خود زیر و رو می کرد. بعضی وقتها پیدا کردن این کالا در همان شهر امکان پذیر نبود و شما باید برای پیدا کردن یک وسیله ضروری به شهرهای دیگر سفر می کردید یا منتظر می ماندید کسی از اقوام به شهر مورد نظر سفر کند تا بتوانید سفارش خود را به او بسپارید! تازه اگر آن شخص میتوانست همان چیزی را که ما به دنیال آن هستیم، پیدا کند.

اما امروزه اینترنت کاری کرده کارستان!

آموزش کسب و کار در همدان

با گسترش اینترنت و نفوذ رایانه ها به منازل، و افزایش فروشگاه های آنلاین با چند کلیک ساده، می توانید تمام فروشگاه هایی که در سطح جهان کالای مد نظر شما را به فروش گذاشته اند، پیدا کنید و محصولات متنوع را با هم مقایسه کنید، قیمت ها را ببینید و در نهایت از فروشگاهی که در سریعترین زمان و با کمترین هزینه کالای خریداری شده را به دست شما می رساند، خرید خود را انجام دهید.

من فکر می کنم مهمترین دلیلی که کاربران اینترنتی را به خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی تشویق می کند، همین عدم وابستگی فروشگاه های آنلاین به زمان و مکان باشد. چرا که علاوه بر اینکه کابران که به راحتی می توانند نیاز خود را در سریعترین زمان ممکن از اینترنت تامین کنند، فروشندگان و ارائه دهنگان خدمات هم به راحتی می توانند در اینترنت دیده شده و کالا یا خدمات خود را در سریعترین زمان و با کمترین هزینه به دست مشتری برسانند.

در واقع با انلاین شدن کسب و کارها، صاحبان آنها به راحتی می توانند محصولات خود را به کل جهان معرفی کنند، و به جای اینکه فقط چند مشتری محدود در منطقه جغرافیایی خود داشته باشند،  محصولات خود را همه افرادی که انها را در سایت فروشگاهی دیده اند، به فروش رسانده و از این طریق سود چند برابری کسب کنند.

بیزینس کوچینگ

2- ارتباط آنلاین با تامین کنندگان (عدم نیاز به انبارداری)

 

در گذشته ای نه چندان دور که ارتباطات به شکل امروز گسترده نبود، فروشندگان برای تامین کالای مورد نیاز خود و رساندن آنها به دست مشتری باید با چندین تامین کننده مختلف در چند جای کشور ارتباط می گرفتند. بعد از مطمئن شدن از موجودی کالا و قیمت مناسب آن تعدادی از آنها را سفارش می دادند و بعد از پیدا کردن وسیله مناسب برای حمل کالا، باید جایی برای انبار کردن آنها در نظر می گرفتند.

در زمان هایی که تامین این کالاها مشکل بود یا مسیر مناسبی برای حمل و نقل وجود نداشت، فروشندگان مجبور بودند در هر بار سفارش تعدادی بیش از نیاز مصرفی خریداران را خریداری کرده و تعداد اضافی در گوشه ای انبار کنند تا اگر روزی یک مشتری نیاز به آن محصول داشت، بدون معطلی بتوانند نیاز او را پاسخ دهند.

مشاوره کسب و کار در همدان

این شیوه تامین کالا مشکلات زیادی داشت. از جمله اینکه پیدا کردن تامین کننده مناسب به راحتی امکان پذیر نبود، در بسیاری از مسیرها امکان حمل و نقل وجود نداشت یا هزینه آن بسیار بالا بود.

مهمترین مسئله یافتن یک انبار مناسب برای نگهداری محصولاتی بود که بیش از نیاز مصرف کنندگان تدارک دیده شده بود، و در بسیاری اوقات بسیاری از کالاهایی که خریداری شده بود، به فروش نمی رفت و فروشنده مجبور بود برای خالی کردن انبار خود از کالاهای قدیمی، آنها را به قیمتی پایین تر به فروش برساند و در واقع به جای سود، ضرر کند.

بیزینس کوچینگ در همدان

اما در شیوه نوین کسب وکار بسیاری از این مشکلات، به آسانی و با آنلاین شدن ارتباطات حل شده است.

در واقع فروشنده به جای اینکه حجم زیادی از کالا را با پیش بینی فروش خود از تامین کننده خریداری کند، با طراحی یک سیستم فروشگاهی اختصاصی آنلاین با هر بار سفارش مشتری در سایت، به صورت آنلاین با تامین کننده ارتباط گرفته و کالای مورد نیاز را به تعداد فروخته شده تامین کند.

علاوه بر این می تواند به جای تحمل مشکلات حمل و نقل و تاخیر در رساندن محصول فروخته شده به دست مشتری، با حذف واسطه ها محصول خریداری شده را، مستقیم از تامین کننده به مشتری برساند. و به کاهش هزینه ها و افزایش سرعت خدمت رسانی کمک کند.

ضمن اینکه به راحتی قبل از هر گونه فروش محصول می توان از موجودی آن به صورت آنلاین و لحظه ای مطمئن شده و به این ترتیب به نیاز مشتری در سریعترین زمان ممکن پاسخ داد و رضایت مشتریان فروشگاه را  فراهم کرد.

 

3- تنوع محصولات ارائه شده

 

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که برای خرید کالاهای مورد نیاز، زمان خود را در چند فروشگاه فیزیکی محدود، با تنوع محصولی کم هدر دهد. در عصر جدید افراد ترجیح می دهند با اتصال به فروشگاه های اینترنتی متنوع و مقایسه محصولات و قیمت آنها به راحتی نیاز خود را تامین کرده و در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند.

مهمترین دلایل راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

پس برای استفاده از این فرصت و برای اینکه بتوانیم محصول یا خدمت خود را به بهترین نحو ممکن به مشتریان معرفی کنیم، لازمه که با طراحی یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای به افزایش فروش و ارائه خدمات به شیوه نوین بیندیشیم.

دلایل زیادی برای ورود به دنیای اینترنت و تجارت الکترونیک وجود دارد، اما بنظر میرسد  آنچه که بیان شد، از مهمترین آنها باشد.

مواردی همچون پرداخت آنلاین، در دسترس بودن اطلاعات مشتریان (حتی آنهایی که تنها یکبار خرید کرده اند)،شناسایی مشتریان راضی و ناراضی، امکان پاسخگویی سریع به مشتریان و بررسی مشکلات آنها و  امکان تغییر سریع و آنی نحوه نمایش محصولات نیز می تواند از جمله مزیت هایی باشد که یک فروشگاه انلاین برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

اما برای دستیابی به همه این مزایا و ساخت یک فروشگاه اینترنتی لازم است، شرایط لازم برای ورود به این عرصه را داشته باشید. نگران نباشید این شرایط اصلا سخت نیست و هر کسی می تواند با راهنمایی یک مشاور کسب و کار قوی، همه آنچه را که لازم است فراهم کرده و فعالیت خود را در دنیای جذاب و پیچیده دیجیتال آغاز کند.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

شرایط ورود به کسب و کار آنلاین : شاید در نگاه اول، یک وبسایت اینترنتی اولین ابزاری بنظر می رسد که برای فعالیت در اینترنت به آن نیاز دارید، اما اگر اینطور فکر می کنید باید خدممتان عرض کنم که کاملا در اشتباه هستید. آن چیزی که پیش از طراحی یک وبسایت به آن نیاز دارید، این است که بدانید اصلا چطور باید در این عرصه قدم بگذارید.

اجازه دهید واضح تر بگویم، فروش اینترنتی این نیست که یک فروشگاه اینترنتی دایر کنیم، محصولات خود را در آن بارگذاری کرده و شروع به فروش محصول بکنیم. بلکه خرید و فروش در اینترنت یک علم و در واقع نوعی تخصص است که اگر با آن آشنایی نداشته باشید، ممکن است نتوانید آنطور که باید از فروش آنلاین محصولاتتان سود کنید!

آموزش کسب و کار در همدان

1) محصول خود را بشناسید.

قبل از شروع به تجارت آنلاین شما باید محصولی برای فروش داشته باشید یا خدمتی به دیگران عرضه کنید که برای مشتریان ارزشمند بوده و حاضر باشند برای آن پول پرداخت کنند. در واقع انتخاب محصولی که هم مورد نیاز جامعه باشد و هم فروش بالایی داشته باشد کمی نیاز به دقت و حوصله دارد.

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی که امروزه هیچ ردی از انها در اینترنت نمیبینیم، به دلیل بی توجهی به همین موضوع و عدم توجه به نیاز مشتری و بازار مجبور شده اند از ادامه فعالیت در فضای مجازی دست بکشند. قطعا اگر انها هم پیش از هر گونه اقدامی برای طراحی سایت، کمی بیشتر در مورد خدمات مورد ارائه و بازار هدف تحقیق کرده بودند، می توانستند در حال حاضر یکی از فروشگاه های مطرح و حرفه ای در بین رقبای خود باشند.

 

2) یک وبسایت اینترنتی راه اندازی کنید.

بعد از اینکه کالای مورد فروش و ارزش قابل ارائه برای مشتری را مشخص کردید، نوبت به ساخت یک فروشگاه اینترنتی می رسد. برای این کار المان های زیادی را باید در نظر بگیرید. در واقع طراحی فروشگاه اینترنتی که بتواند تمام نیازهای شما را پاسخ دهد و از طرفی رضایت کامل کاربر نهایی را هم فراهم کند، کار ساده ای نیست.

مشاوره کسب و کار در همدان

روش های زیادی برای ساخت سایت فروشگاهی وجود دارد، اما ما در اینجا به طور خلاصه به ذکر 2 مورد بسنده میکنیم:

1- استخدام تیم برنامه نویسی

می توانید برای اینکه یک سایت حرفه ای و اختصاصی برای فروش محصولات خود داشته باشید، یک تیم برنامه نویسی حرفه ای استخدام کنید.

این روش در کنار مزایای زیادی که دارد می تواند مشکلاتی هم به همراه داشته باشد. یکی از این مسائل سرمایه زیادی است که برای این کار باید در نظر بگیرید.

ضمن اینکه باید صبر زیادی داشته باشید تا به وبسایت شما به بهترین نحو ممکن طراحی و پیاده سازی شود. اما اگر زمان زیادی ندارید و یا نمی خواهید زیاد هزینه کنید می توانید از دو گزینه بعدی هم استفاده کنید.

2- استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا، یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان برای طراحی یک سایت اینترنتی از آنها استفاده کرد. بزرگترین حسن این سیستم ها این است که شما به راحتی می توانید از بهترین سی ام اس های مدیریت محتوا به صورت رایگان استفاده کنید. یکی از  این سی ام اس ها، وردپرس است.با استفاده از این سیستم ها به راحتی می توانید یک سایت فروشگاهی با امکانات نسبی طراحی کنید.

بیزینس کوچینگ

3) از افراد با تجربه کمک بگیرید!

مثل شروع هر کار دیگری، برای این کار هم قبل از هر اقدامی که منجر به صرف هزینه و  زمان شود، لازم است با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید. تجربه دیگران به شما کمک می کند بتوانید، فروشگاه اینترنتی متناسب با کسب و کار خودتان را به بهترین نحو ممکن راه اندازی کنید.

اما اینکه با چه کسانی مشورت کنید که در بین راه با مشکل مواجه نشوید هم از نکات مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. صرفا هر کسی در اینترنت فعالیت می کند و فروش اینترنتی دارد، نمی تواند یک مشاور خوب برای شما باشد.

ممکن است راهنمایی این افراد راهگشای شما باشد، اما شما نیاز به یک مشاور مطمئن دارید که تجربه زیادی در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین داشته باشد و بتواند ابزارهای لازم برای این کار را در اختیارتان قرار دهد.

تیم طراحی سایت مهراز ، در مرکز توسعه کسب و کار اینترنتی یکی از بهترین مشاورانی است که می تواند در این راه به شما مسیر درست را نشان دهد.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

این روزها بیشترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که در این شرایط و وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد و همچنین بیماری کرونا که باعث شده که بیشتر کسب و کارها مشتری های خود را از دست بدهند و باعث شده که درآمد کاهش پیدا کند، چه کارهایی می تواند به آنها کمک کند تا مشتری های خودشان را افزایش بدهند و به طبع درآمد بهتری ا هم به دست بیاورند.

بیشتر هدف ما در این مورد صاحبان کسب و کار های سنتی هستند که فکر می کنند باید منتظر بمانند تا این شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند و مشتری های آنها هم برگردد.

بیزینس کوچینگ در همدان

اما در واقعیت این شرایط اقتصادی هیچ تغییری در آینده نخواهد داشت و این صاحبان این کسب و کارها هستند که باید بتوانند با اجرای روش های جدید و با انجام کارهای جدید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

در ادامه می خواهم چند کار بسیار مهم را به شما معرفی کنم که اگر واقعا آن را به درستی انجام دهید، می توانید در ماه‌های آتی افزایش مشتری های خودتان را ببینید که دو یا سه برابر به مشتری‌های شما اضافه شده است.

مشاوره کسب و کار در همدان

یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام بدهید این است که شما باید کسب و کارتان را روی نقشه گوگل ثبت بکنید. بیشتر صاحبان کسب و کارهای سنتی فکر می‌کنند کسب و کارشان را چه کسی توی گوگل جستجو خواهد کرد، یا بر روی نقشه گوگل می خواهد جستجو کند، آن را ثبت نمی کنند. مثل تعمیرگاه های خودرو یا فروشگاه هایی که فکر می کنند که کسی به دنبال فروشگاه آنها روی نقشه گوگل نیست.

در صورتی که بیشتر افرادی که در اینترنت هستند از همین ابزارها برای پیدا کردن فردی که خدمات و محصولات مورد نظر را ارائه می کند استفاده می کند. که یکی از این ابزارها همین نقشه گوگل مپ است. مورد بعدی که می توانید انجام دهید این است که جستجوی بسیار ساده روی گوگل انجام دهید. بنویسید ثبت آگهی یا ثبت آگهی به صورت رایگان.

آموزش کسب و کار در همدان

تمام وب سایت هایی که امکان ثبت آگهی را به شما می دهند، بروید داخل سایت و خدمات و محصولات خودتان را معرفی کنید. تمام اطلاعات تماس آدرس محل کسب و کارتان را هم وارد کنید و تمام محصولات و خدمات خود را به طور کامل توضیح بدید و آنها را انتشار دهید. قطعا آگهی هایی که در اینترنت ثبت می شود و یا کلا در اینترنت ثبت می شود، می تواند در موتورهای جستجو هم نتیجه ای را برای شما ایجاد کند.

و کسی که در گوگل جستجو میکند مطمئنا با یکی از صفحات شما مواجه خواهد شد و با شما تماس خواهد گرفت. هر کاری که می تواند یک درصد احتمال افزایش مشتری برای شما داشته باشد باید انجام بدید و در این شرایط اقتصادی که پیدا کرده اید یک مشتری برای شما خیلی مهم است و میتواند موثر باشد.

یکی دیگه از کارهایی که می تواند خیلی موثر باشد در افزایش مشتری، فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی است. قطعا همه ما الان یک صفحه یا یک پیج اینستاگرام داریم. فقط کافیه که این پیج را به یک پیج پابلیک تبدیل کنید. خیلی وقتها در صفحاتی که در آنها می گردید و ویدئوهای مختلفی را نگاه می کنید، کافیست یک کامنت مرتبط با آن ویدیو را قرار دهید و باعث شوید که افرادی که در آن ویدیو بودند و آن ویدیو را تماشا کردند نظر شما را هم ببینند. همین باعث می شود که پیج شما را دنبال کنند. و بعدها کافیه یکی از محصولات و خدمات خود را هم در همان صفحه معرفی بکنید و همین باعث میشه که مشتری های بیشتری را جذب کنید.

اما تنها فقط اینستاگرام نیست که شبکه‌های اجتماعی دیگری هم اگر پروفایل دارید اولویت خودتان را معرفی کسب و کار، خدمات و محصولات خودتان بزارید. سعی کنید در پروفایلتان توضیحاتی در رابطه با کسب و کار تولیدات و محصولات خودتان بدهید. اگر واتساپ دارید، میتوانید واتساپ بیزینس را ثبت نام کنید. و درآن پروفایل همه اطلاعات و محصولات و خدمات خودتان را قرار دهید.

تا اینجا تمام کارهایی که به معرفی کردم تا انجام بدهید و بتوانید مشتری‌های خود را افزایش بدهید، می توانست کاملا رایگان باشد و همه کارها را بدون حتی یک ریال هزینه انجام بدهید. اما اگر واقعا به دنبال این هستید که خیلی سریع تر رشد بکنید، می توانید با هزینه های بسیار پایینی حنی کمتر از یک میلیون واقعا کاربرانی را به سمت خودتان جذب کنی. واقعا مشتری هایی را برای کسب و کار خودتان جذب کنید که خیلی از رقبای شما این کارها را انجام نمی دهند. هزینه این تبلیغات را هم خودتان با افزایش مشتری کسب خواهید کرد. بیشتر از این هم درآمد خواهید داشت.

پس اگر توانایی مالی دارید تا تبلیغات های اینترنتی را انجام دهید پیشنهاد می کنم که از روش‌های مختلفی که وجود دارد استفاده بکنید. و در اینترنت تبلیغات کسب و کارتان را انجام دهید.

طراحی سایت در همدان

می خواهم یکی دیگر از روش ها را هم به شما معرفی کنم که واقعا تاثیر بسیار زیادی را برای جذب مشتریان داشته باشد.یک کمپین بسیار کوچک را باید برگزار کنید که قدم اول این است که شما به دنبال یک ایده بسیار عالی برای ارائه یک خدمات یا یک محصول رایگان به مشتریان خود باشید. قدم دوم این است که یک روش تبلیغاتی را برایش انتخاب کنید و این تبلیغات را برای آن انجام بدهید. و روشی را هم داشته باشید که اگر مشتری به شما مراجعه می کند می توانید با استفاده از کارت های ویزیت یا در اختیار گذاشتن اطلاعات تماس خودتان به مشتری، آنها را به مشتری دائمی تبدیل کنید.

با انجام این کار به صورت دائمی یا اینکه در روزهای خاص این کارها را انجام بدید می تواند واقعا تاثیر خوبی داشته باشد و مشتری های شما در ماه‌های آتی ۲ الی ۳ برابر خواهد شد. اما اگر همه این کارها در همین رابطه به خوبی انجام دهید و سعی کنید که دفعات بعدی آنها را بهبود بدهید قطعا می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

امیدوارم که با معرفی این روشها و کارهایی که باید انجام بدید بتوانید نتایج خوبی را برای کسب و کارتان ایجاد کنید و آنها را به بهبود بدهید.

اگر سوالی در رابطه با هر کدام از این روش ها داشته باشید می تونید آن را بپرسید و ما قطعا به این سوالات پاسخ خواهیم داد. امیدوارم که کسب و کاری همیشه پر سود داشته باشید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

صاحبان کسب‌وکار راضی که از کوچینگ کسب‌وکار برای رشد و توسعه کسب‌وکارشان استفاده کرده‌اند، می‌توانند به سرعت در مورد مزایا و منافعی که در طول پروسه کوچینگ از آن‌ها بهره‌مند شده‌اند، صحبت کنند. نظرسنجی‌های بسیاری هم انجام شده که نتایج چنین خدماتی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

آموزش کسب و کار در همدان

تنها یک بخش کوچک از آمار معنی‌دار در ارتباط با کوچینگ کسب‌وکار که از این نظرسنجی‌ها به دست آمده شامل موارد زیر است:

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۱ توسط مؤسسه “منچستر” انجام شده که نشان می‌دهد کسب‌وکارهایی که یک کوچ کسب‌وکار را به استخدام خود درآورده‌اند، به طور متوسط نرخ بازگشت سرمایه ­۵٫۷ برابری نسبت به مقدار پولی که برای خدمات کوچینگ پرداخته‌اند، داشته‌اند.

گزارشی که توسط انجمن مدیریت کارکنان منتشر شده است نشان می‌دهد که مدیران اجرایی که هم خدمات آموزش و هم کوچینگ دریافت کرده‌اند، توانستند بهره‌وری خود را ۸۶٪ افزایش دهند و این در حالی است مدیران اجرایی که فقط آموزش داشته‌اند، تنها توانستند ۲۲٪ بهره‌وری خود را ارتقاء دهند.

مشاوره کسب و کار در همدان

مطالعه‌ای که توسط “هی گروپ” انجام شده نشان می‌دهد که ۴۰٪ از شرکت‌های موجود در Fortune 500 (لیست ۵۰۰ شرکت برتر)، از خدمات کوچینگ کسب‌وکار برای آموزش و توسعه مدیران اجرایی خود استفاده می‌کنند.

یک مطالعه دیگر که توسط MetrixGlobal LLc منتشرشده نشان می‌دهد کسب‌وکارهایی که جهت استفاده از خدمات کوچینگ پول پرداخت کرده‌اند، ۷٫۹ دلار بازگشت در ازای هر 1 دلاری که برای این خدمات پرداخت کرده‌اند، داشته‌اند.

۵۳٪ از صاحبان کسب‌وکار و مدیران اجرایی عنوان کرده‌اند که استفاده از خدمات کوچینگ بهره‌وری آن‌ها را افزایش داده است.

۶۱٪ از صاحبان کسب‌وکار گفته‌اند که رضایت شغلی آن‌ها به دلیل استفاده از خدمات کوچینگ زیاد شده است.

۲۳٪ از مدیران اجرایی اذعان داشته‌اند که کوچینگ کسب‌وکار به آن‌ها کمک کرده که هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهند.

۲۲٪ از سازمان‌ها عنوان کرده‌اند که کوچینگ کسب‌وکار سودآوری آن‌ها را افزایش داده است.

۶۷٪ از صاحبان کسب‌وکار و مدیران اجرایی گزارش داده‌اند که کوچینگ کسب‌وکار مهارت‌های کار تیمی آن‌ها در کسب‌وکارشان را افزایش داده است.

آموزش کسب و کار در همدان

آماری مانند موارد فوق، توجه به ارزش واقعی که کوچینگ کسب‌وکار قادر به ارائه آن است را به‌روشنی نشان می‌دهد.

همانند هر چیز دیگری که ممکن است کسب‌وکار شما بر روی آن سرمایه‌گذاری کند، خدمات کوچینگ، نیز یک نوع سرمایه‌گذاری است که نظرسنجی‌ها و مطالعات بارها و بارها نشان می‌دهند که بازگشت قابل‌توجهی را در زمینه‌های کلیدی کسب‌وکار برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

 اگر شما تابه‌حال به دلیل وجود یک مانع ذهنی دچار درماندگی نشده‌اید، هم در اقلیت هستید و هم بسیار خوش‌شانس! چه حس درماندگی نسبت به شغل خود داشته باشیم، چه روابط عاطفی نافرجام و چه نارضایتی از زندگی روزمره، همه‌ی ما در برهه‌ای از زندگی، به‌نوعی دچار این نوع ناکامی‌ها شده‌ایم.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

احساس گیرکردن در پسِ یک مانع ذهنی بسیار ناامیدکننده است و می‌تواند اثرات سوء بر زندگی حرفه‌ای شما و روابط عاطفی شما داشته باشد. عوامل متعددی ازجمله مشغله‌ی فکری و پذیرفتن مسئولیت‌های بیش‌ازحد، می‌تواند باعث شود حس کنید به بن‌بست رسیده‌اید. وقتی طرز فکر خودتان عامل اصلی توقف شما است، درک این موضوع که چگونه می‌توان بلوک‌های ذهنی را برطرف کرد، به شما کمک خواهد کرد تا درنهایت پیشرفت کنید.

بلوک یا مانع ذهنی چیست و چگونه می‌توان از آن رهایی یافت؟

بامهارت کنترل ذهن و احساسات خود، شما می‌توانید خود را قدرتمند ساخته تا عزمی جزم و نیرومحرکه‌ای فزاینده برای خود خلق کنید.

بستگی دارد از چه کسی این سؤال را بپرسید. بلوک ذهنی واژه‌ای است که عوام برای بیان بازه‌ی گسترده‌ای از تجربیات خود مربوط به حس درماندگی در تفکر و زندگی خود استفاده می‌کنند. بسته به افراد متفاوت، ممکن است تعاریف مختلفی ازجمله “خستگی ذهنی”، استفاده شود، به‌ویژه توسط متخصصین حوزه‌ی پزشکی که این حالت را ناشی از فعالیت طولانی شناختی مغز می‌دانند. لغت‌نامه‌ی وِبستِر نیز واژه‌های مرتبطی همچون “ابر ذهنی”، “بلوک ذهنی نویسنده” و “بلوک ذهنی لغزنده” را در توصیف حالات متفاوت کاهش ظرفیت ذهنی، تعریف کرده است.

فارغ از تعاریف مورداستفاده، بلوک‌های ذهنی یک وجه مشترک پیچیده دارند و آن عدم توانایی در تمرکز، تفکر و تحلیل شفاف و متعاقباً کاهش انگیزه است. مجله‌ی فُوربز در گزارشی آورده است که خستگی ذهنیِ کنترل نشده حتی می‌تواند بر سلامتی فیزیکی شما تأثیرات مخرب داشته باشد. اگر شما چگونگی حذف موانع ذهنی را نیاموزید، بهره‌وری و حس رضایت درونی از زندگی‌تان به‌شدت مختل خواهد شد.

مشاوره مدیریت در همدان

چگونه بلوک‌های ذهنی را از سر راه برداریم؟

مؤثرترین استراتژی‌های رهایی از موانع ذهنی، بر روی موضوعات ریشه‌ای که افراد را درمانده می‌کند تمرکز دارد:

۱.کنترل شرایط جسمی و روحی خود را به دست بگیرید.

درک چگونگی رفع موانع ذهنی، کم‌وبیش همانند غلبه کردن بر چالشِ درجا زدن در برخی مراحل زندگی است (همان مواقعی که عملکرد ذهن، بدن و احساسات به‌تدریج متوقف می‌شود) برای اینکه نیرومحرکه‌ی خود را بازیابید، ذهن و جسم را باهم هماهنگ کنید تا دوباره به نقطه‌ی اوج خود برسید. برخی اوقات تنها یک حرکت کوچک فیزیکی می‌تواند ما را از مانع ذهنی خلاص کند. درنهایت، وضعیت جسمی و روحی شما، چهارچوب زندگی شمارا شکل می‌دهد، پس‌ازآن به نفع خود استفاده کنید تا تفکرتان آزاد شود.

آموزش فن بیان در همدان

2.بر زمان حال تمرکز کنید.

اگر دچار مانع ذهنی‌ای هستید، احتمالاً چیزی درگذشته شمارا درگیر خودکرده است. به همین ترتیب، برخی اوقات نگرانی‌ای در مورد آینده باعث درماندگی ذهنی ما می‌شود. برای گذر از این چالش، چند دقیقه بنشینید و به زمان حال فکر کنید. بر روی تنفس خود تمرکز کنید تا ذهنتان آرام شود. در چنین حالت آرامی، می‌توانید بهتر فکر کنید و به راه‌کارهای اثربخش‌تری دست‌یابید.

۳.نشانه‌های موفقیت را جدی بگیرید.

تمرین برای رفع موانع ذهنی، به ما کمک می‌کند بتوانیم نشانه‌های موفقیت را بهتر و زودتر ببینیم و آن‌ها را جدی بگیریم. ممکن است باورش برای شما سخت باشد اما واقعیت این است که هر چه درمانده‌تر باشید گویی به موفقیت نزدیک‌ترید. ممکن است حس مبهمی از نارضایتی درونی از زندگی داشته باشید و یا شرایط از حد توان و تحملتان خارج‌شده باشد؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که برای همه‌ی افرادی که در مسیر رشد، تکامل و رفع چالش‌ها قدم برمی‌دارند، این احساسات عادی هستند و به‌نوعی آن‌ها نشانه‌هایی از موفقیت‌های بزرگ پیش رو هستند.

۴.ذهنتان را بازسازی کنید.

اولین قدم در رفع بلوک‌های ذهنی، برنامه‌ریزی مجدد ذهن شماست. با چنین تصمیمی، شما تمرکز موردنیاز برای ایجاد آگاهی از شرایط ذهنتان را به دست می‌آورید. بر روی کاغذی دقیقه بنویسید چه حسی دارید و به چه چیزی فکر می‌کنید. چنانچه باورهای محدودکننده به ذهنتان خطور کرد، تلاش کنید آن‌ها را با افکار مثبت و قدرتمند جایگزین کنید. در ذهن خود دقیق تصویرسازی کنید که دوست دارید کجا باشید و با چه افرادی تعامل داشته باشید تا هدف شما شفاف‌تر شود.

طراحی سایت در همدان

۵.محیط خود را آرام کنید.

وقتی محیط اطراف شما به‌هم‌ریخته و ملال‌آور باشد، رفع موانع ذهنی امری به‌مراتب دشوارتر می‌شود. محیط شما فراتر از پیرامون فیزیکی شماست. این فضا شامل صداها، افراد و فعالیت‌هایی که در طول روز در معرض آن‌ها هستید نیز می‌گردد. اگر شما سَرِتان را با مسئولیت‌های بیش‌ازحد شلوغ کرده‌اید، ایجاد انرژی‌ای مضاعف برای رفع موانع ذهنی، کاری بس دشوار خواهد بود. به همین ترتیب اگر خواب کافی نداشته باشید یا استانداردهای بیش‌ازحد بالا برای خود تعریف کرده باشید، بازهم با چالش مواجه خواهید بود. برای اینکه بر خستگی ذهنی غلبه کنید، انتظارات معقول از خود و اطرافیان داشته باشید و تلاش کنید منظم زندگی کنید. در مورد اینکه انرژی خود را در طول روز صرف چه اموری می‌کنید بازنگری کنید و برنامه‌ی جدیدی تهیه کنید که شمارا در مسیر موفقیتتان قرار دهد. اگر بیش‌ازحد کاردارید، اولویت‌بندی را یاد بگیرید و فرآیندهای عملیاتی محل کار خود را طوری تنظیم کنید که بیشترین بهره‌وری را داشته باشید. با داشتن کنترل بر روی محیط خود، می‌توانید پیشرفت‌های بزرگ در جهت رفع موانع ذهنی داشته باشید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

این هفته، ویروس کرونا (کووید-۱۹) شیوع جدی‌تری در آمریکا داشت و همین مسئله هشداری بود که این ویروس می‌تواند بر نحوهٔ کار کردن ما و زمان و مکان آن تأثیر بگذارد:

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

دکتر نانسی مسنیر، مدیر مرکز ملی ایمنی سازی و بیماری‌های تنفسی CDC در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه هشدار داد که «اختلال در زندگی روزمره ممکن است شدید باشد: مدارس باید تعطیل شوند، تجمع‌های عمومی باید موقتاً متوقف شوند و شرکت‌ها باید از کارمندان خود بخواهند که دورکاری کنند.»

شیوع جهانی این ویروس می‌تواند لحظه‌ای باشد که نشان دهد آیا کارفرمایان آمادگی لازم برای واکنش سریع در مقابل تغییرات غیرمنتظره در محل کار را دارند یا خیر. سفرهای کاری باید کاهش یابد یا به‌طور کامل لغو شود. ممکن است لازم باشد که بیشتر کارمندان در خارج از «ساعات کاریِ» محلی کار کنند و برای کار در منطقهٔ زمانی خود از ویدئوکنفرانس استفاده کنند. در صورت بدتر شدن شرایط، درواقع باید بیشتر کارمندان را دعوت یا از آنان درخواست کرد که به دورکاری روی‌آورند.

مشاوره مدیریت در همدان

آیا سازمان‌ها آمادگی این کار را دارند؟ احتمالاً پاسخ منفی است؛ اما حتی کسانی که به چگونگی انجام شدن این کار فکر می‌کنند، آیا برای سؤال اجتناب‌ناپذیر پس از بحران، یعنی «چرا همیشه دورکاری نمی‌کنیم؟» آماده هستند؟

چطور سازمان خود را برای واکنش انعطافی در مقابل اختلال‌های احتمالی آماده و از این فرصت برای تصور مجدد کاری به‌طور گسترده استفاده می‌کنید؟ پنج مرحلهٔ زیر برای شروع ارائه‌شده‌اند:

1- احتمال لزوم دورکاری تمام نیروی کار یا بخشی از آن را تأیید کنید

امیدوار بودن به عدم لزوم انجام دورکاری و دعا کردن برای آن و یا صرفاً نادیده گرفتن آن، شیوه‌ای برای انجام کار نیست. روزی که قرنطینه گسترش یابد، هیچ‌کس به کارمندان لپ‌تاپ نمی‌دهد و نمی‌گوید که «برو و جایی دیگر کارت را انجام بده». طوری برنامه‌ریزی کنید که انگار تنها راه مؤثر باقی‌مانده برای اکثر کارمندان انجام دورکاری است. درصورتی‌که شرایط مستلزم واکنش سریع باشد، همین حالا تیمی متشکل از چندین متخصص ازجمله رهبران خطوط شغلی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی، ارتباطات و امکاناتی برای شروع برنامه‌ریزی جهت سناریوهای مختلف و بهینه‌سازی اجرا، جمع کنید.

سیستم سازی کسب و کار در همدان

2- مشاغل و کارهایی را که می‌توانند مؤثر باشند با جزئیات برنامه‌ریزی کنید

  دقت کنید چه نقش‌ها و وظایفی

 ۱) را می‌توان بدون حضور فیزیکی در محل کار به‌طور کامل یا حتی نیمه انجام داد،

 ۲) را نمی‌توان، حتی تا حدودی، خارج از ساختمان اداره انجام داد و

 ۳) مطمئن نیستید.

به هرگونه فرضیات قراردادی احتمالاً نادرست در خصوص مشاغلی که ازنظر شما امکان دورکاری ندارند اعتراض کنید. خواهان تجربه کردن مشاغلی باشید که در ستون «مطمئن نیستم» قرار دارند. به‌عنوان‌مثال، سال‌ها به من گفته‌شده است که کار «معاون اداری» نمی‌تواند انعطاف‌پذیر باشد و من سال‌هاست که با تیمی از معاونان اداری کار می‌کنم تا ثابت کنم که این ادعا اشتباه است. بله کارهای خاصی که آن‌ها انجام می‌دهند نیازمند حضور فیزیکی است اما می‌توان برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد. اکثر کارهای آن‌ها می‌تواند به‌طور مؤثر خارج از فضای سنتی کار اتفاق بیفتد و به نفع شرکت باشد.

 

3- نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود فناوری اطلاعات را بررسی کنید و هرگونه شکاف موجود درزمینهٔ دسترسی و پذیرش را ببندید

سطح راحتی را با برنامه‌های خاص، نظیر ویدئوکنفرانس و سایر پلتفرم‌های ارتباطی یا همکاری، ارزیابی کنید. قبل از اینکه مردم نیازمند استفاده از این برنامه‌ها شوند، در صورت وجود شکاف، آموزش و فرصت‌هایی برای تمرین ارائه کنید. تسلط در زمان واقعی مطلوب و کارآمد نیست. دستگاه‌های متعلق به سازمان که مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند را شناسایی و در مورد گزینهٔ قابل‌قبول لپ‌تاپ و گوشی همراه «خود را بیاورید» شفاف‌سازی کنید. در صورت وجود، به مسائل امنیت داده‌ها بپردازید و بهترین شیوهٔ مدیریت برخورد را تعیین کنید.

 آموزش اقتصاد رفتاری در همدان

4- پیشاپیش پروتکلی ارتباطی تنظیم کنید

این برنامه‌های ارتباطی باید تشریح شوند: چگونگی دست‌یابی به همه (مثلاً تمام اطلاعات تماسی در یک مکان، کانال‌های ارتباطی اولیه – ایمیل، پیام فوری IM، اسلک Slack و …)؛ نحوهٔ واکنش کارکنان به مشتریان و چگونگی همکاری و ملاقات تیم‌ها و زمان آن.

طراحی سایت در همدان

5- روش‌های سنجش عملکرد که می‌تواند حاکی از تغییرات گسترده‌تر باشد را شناسایی کنید

پس از پایان دورهٔ واکنش انعطافی، این داده‌ها به شما امکان می‌دهد تا روی کارهای انجام‌شده، نشده و دلیل آن تأمل کنید. این داده‌ها همچنین شما را آماده می‌کنند تا پس از پایان دورهٔ بحران به سؤال غیرقابل‌اجتناب «چرا همیشه این کار را نمی‌کنیم؟» پاسخ دهید. بسته به نتیجه، ممکن است تصمیم بگیرید که برخی جنبه‌های خاص واکنش انعطافی را برای همیشه ادامه دهید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است سفرهای کاری را تا ۲۵٪ کاهش دهید و ویدئوکنفرانس را جایگزین آن کنید. بعداً متوجه می‌شوید که حدود ۸۰٪ این جلسات به‌صورت مجازی هم همان تأثیر را خواهند داشت؛ بنابراین، کاهش ۲۰ درصدی سفرهای کاری ادامه خواهد یافت اما این بار به‌عنوان بخشی از استراتژی پایداری سازمان برای کاهش انتشار کربن است.

وضعیت اضطراری بهداشت جهانی، نظیر  کرونا کووید-۱۹، برای همه ترسناک، مخرب و گیج‌کننده است. اگر برنامه‌ریزی کنید و هیچ اتفاقی نیفتد چه؟ در این صورت، حداقل واکنش کاری سازمان‌یافته و منعطفی در برابر بلایا دارید که در صورت بروز چالشی دیگر در آینده که احتمال هم دارد، برای جامعهٔ فعال، از آن استفاده خواهید کرد.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

با شیوع و گسترش ویروس کرونا (کوید ۱۹) در سرتاسر دنیا، مردمان همه کشورها در حال لمس و تجربه اضطراب، سردرگمی و احساسات منفی هستند و همین چالش، نقش تمامی کوچ‌های حرفه‌ای دنیا را بیش از پیش قوی و پررنگ می‌کند.

ترس و احساسات منفی که همه ما در حال حاضر تجربه می‌کنیم، ناشی از کمبود اطلاعات درست و معتبر درباره ویروس کوید ۱۹ و میزان شیوع آن در جامعه است. به عنوان یک کوچ حرفه‌ای، وظیفه ما این است که با ایجاد یک محیط امن و حمایتی که احترام و اعتماد را بوجود می‌آورد، ذهنیت منفی را تغییر دهیم. همه ‌ی ما باید سه اقدام مهم انجام دهیم:

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

در شرایط بحران تأمل و دوباره فکر کنید!

 بروز این بحران در بخش قابل توجه جامعه موجب تأمل و تفکر بیشتر افراد شده است. این روزها همه ما دستان خود را به دقت می‌شوییم، با الکل ضدعفونی می‌کنیم، مراقب موادغذایی مصرفی خود هستیم. می‌توان این رفتار هوشمندانه را «حالت توقف!» نامید، توقف می‌کنیم، نفسی عمیق می‌کشیم، با دقت مراقبت و مشاهده می‌کنیم و بعد ادامه می‌دهیم. شاید این بهترین رفتار محتاطانه برای نزدیک شدن به یک وضعیت نامعلوم و ناشناخته باشد (خیلی از ما حتی نمی‌دانیم چه کسی یا کسانی ناقل این ویروس هستند). اما ما می‌توانیم از این ذهنیت حداکثر بهره برداری را داشته باشیم:

  • در وضعیت حال، زندگی کنیم و آگاه باشیم که بسیاری از افکار منفی که به ذهن ما خطور می‌کنند، واقعی نیستند، زیرا اغلب ما و عزیزانمان با رعایت نکات پیشگیرانه در سلامت و امنیت هستیم.
  • یکی از پادزهرهای قدرتمند برای نگرانی درباره آینده، شکرگزاری درباره چیزهایی است که در زندگی شخصی ما خوب پیش می‌رود و توجه کامل به زمان حال است. ترس، اضطراب و نگرانی موجود را در خود و مراجعان خود تصدیق نکنیم ، چرا که تأیید و تصدیق آن، موجب سکون و ماندن در شرایط عاطفی منفی می‌شود.
  • از خود بپرسیم چه اقدامات احتیاطی می‌توان برای مدیریت این وضعیت انجام دهیم تا این شرایط ما را به عنوان یک کوچ حرفه‌ای اداره نکند.
  • به آنچه در ذهن مراجعین می‌گذرد، بیش از پیش فکر کنید که چه چیزی ممکن است در حال حاضر به بهترین شکل به آنها کمک کند.
  • به دقت به این موضوع فکر کنید در شرایط بحرانی فعلی و حتی بعد از آن، کوچینگ می‌تواند چه ارزش افزوده‌ای به مراجعین منتقل کند؟
  • ارزیابی کنید که چه ابزارها و روشهایی را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری، میتوانید جایگزین وضعیت فعلی کنید.

طراحی سایت در همدان

در شرایط بحران بازنگری کنید:

به عنوان یک کوچ حرفه‌ای، می‌توان روشهای متنوعی برای همکاری با مراجعین انتخاب نمود. در شرایط فعلی بسیاری از برنامه‌های احتمالی نیاز به استفاده از بسترهای غیرحضوری و مجازی دارند. بنابراین سعی کنید چنانچه تاکنون جلسات حضوری کوچینگ داشته‌اید نسبت به آن تجدید نظر کنید.

شاید اقدامات زیر در شرایط بحران بتواند به شما کمک بیشتری کند:

  • به مراجعین تعهد و هدف خود را نشان دهید و براساس شرایط و ارزشهای جدید ادامه مسیر کوچینگ را تنظیم کنید.
  • به شرایط اجباری قرنطینه خانگی، به عنوان یک اوقات فراغت اضافه‌تر نگاه کنید و بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید.
  • از فرصت طلایی پیش آمده برای یادگیری استفاده کنید و به رشد، بهره وری و ارتقای خود با مطالعه کتاب‌های خوب، فیلم‌های خوب و نوشتن کمک کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی کار و زندگی شخصی خود را از هم جدا کرده‌اید.
  • شرایط جدید نباید خدشه‌ای در زندگی شخصی شما وارد کند.
  • با استفاده از زمان مازاد بدست آمده، وضعیت وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های خود را سر و سامان بدهید. حتی می‌توانید برنامه بازاریابی خود را مورد بازنگری قرار دهید.

دوباره متصل شوید:

با مراجعین و دیگر افراد در ارتباط باشید. این وضعیت غیرعادی فرصتی استثنایی به ما می‌دهد:

  • روابط معنادارخود را برای زنده نگاه داشتن ارتباطات و حفظ روحیه مثبت خود تقویت کنید.
  • با مراجعین خود از طریق تلفن یا ایمیل ارتباط برقرار کنید و شرایط جدید را به طور شفاف به آنها توضیح دهید. بهترین راه حل استفاده از بسترهای مجازی برای ادامه جلسات کوچینگ است.
  • از مراجعین دعوت کنید تا نظرات خود را درباره چگونگی پیش بینی نیازهای فعلی یا آینده خود به اشتراک بگذارند.
  • از شبکه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاری دیدگاه‌های مثبت و حمایت کننده استفاده کنید.
  • برای تشویق مراجعین جهت طرح سؤالات و یا جلوگیری از تشویش و نگرانی, گروه‌های خصوصی در فضای مجازی ایجاد کنید.

مشاوره مدیریت در همدان

ما تنها نیستیم!

همه ما به عنوان کوچ‌های حرفه‌ای با افراد و شبکه‌های انسانی مختلفی در تعامل هستیم. می‌توانیم از هم قدرت و انرژی بگیریم، احساسات و عواطف خوب خود را به اشتراک بگذاریم و با وجود  شرایط  بحران بیش‌تر از گذشته رشد و ارتقا پیدا کنیم!

ما نمی‌دانیم شرایط اضطراب، بحران، سردرگمی و افکار منفی و معوق نمودن شرایط زندگی دقیقاً چه زمانی به شرایط عادی و گذشته برمی‌گردد، اما به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای می‌توانیم از این فرصت برای رشد، قوی‌تر شدن و کسب احساسات بهتر استفاده کنیم.

وقتی ازنظر روحی و روانی احساس خوب، قوی بودن و سلامتی داشته باشیم، همه بهتر می‌توانیم با هر اتفاقی که در اطراف ما رخ می‌دهد مواجه شویم.

بیایید دیدگاه و نظرات خود را برای گذر از این بحران باهم به اشتراک بگذاریم و البته «حالت توقف!» ذهنی را فراموش نکنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

کووید ۱۹، کوچینگ را متحول کرده است

در هفته‌های منتهی به قرنطینه کرونا ویروس در انگلستان، استرس زیادی در خود احساس می‌کردم و معمولاً، شدت استرسم بسیار زیاد و صادقانه بگویم، وحشت‌انگیز بود. بااینکه پذیرش این موضوع سخت بود، اما فهمیده بودم که سلامت روحی‌ام در وضعیت خوبی قرار ندارد. خوشبختانه، این احساسات دیری نپاییدند و به‌سرعت روحیه مثبت خود را بازیافتم. من با گوش دادن به گفته‌های دیگران می‌دانستم که فقط من نیستم که آن مشکلات روحی را تجربه می‌کردم. اکنون افراد زیادی هستند که درباره مشکلات روحی مرتبط با کووید ۱۹ خود صحبت می‌کنند.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

جهانی که ما می‌شناسیم هرروز تغییری را در خود تجربه می‌کند و کماکان، رواج بیماری‌های روحی نیز در حال شدت گرفتن است. کووید ۱۹ با تشویق کوچ‌ها به اینکه سلامت روان افراد را نیز مدنظر داشته باشند، تحولاتی در کوچینگ پدید آورد. کوچ‌هایی که تا پیش‌ازاین کاری به‌سلامت روان مراجعین خود نداشتند. ولی شمار کوچ‌هایی که طی این دوران از جا برخاسته و از سلامت روان حمایت کرده‌اند من را حقیقتاً تحت تأثیر قرار داده است. امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

درگذشته‌های نه‌چندان دور، یعنی دوران پیش از کووید 19، برآورد می‌شد که تا سال ۲۰۳۰ مسئله سلامت روان هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۶ تریلیون دلار آمریکا بر اقتصاد جهان تحمیل کند. با ظهور یک پاندمی ویروسی در سرتاسر جهان و بالا گرفتن پیش‌بینی‌ناپذیری‌ها و بی‌ثباتی اقتصادی و به دنبال آن ابهامات جهانی و بی‌سابقه، سلامت روان انسان‌ها با شرایط بدتری مواجه شد. در حقیقت، برخی از کارشناسان سلامت روان بر این باور هستند که وقتی جهان (به‌درستی) مشغول درمان مبتلایان به کرونا ویروس و کاهش میزان انتقال آن بود، به مسئله حمایت روانی از مراجعین توجه کافی نشد. درنتیجه، سازمان بهداشت جهانی سلامت ناکافی روانی را به‌عنوان پاندمی آتی جهان معرفی کرد.

آموزش فن بیان در همدان

پژوهش‌های من در دوران تحصیلات تکمیلی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، به موضوع کوچینگ و سلامت روان پرداخته بود. یافته‌های من نشان می‌دهند که اگر مراجعین از سلامت روانی کم و / یا سلامت جسمی پایینی برخوردار باشند، کوچینگ با چالش‌های مهم و بی‌شماری مواجه می‌شود. دریافتم که بسیاری از کوچ‌ها می‌خواهند «کل» مراجعه‌کننده را کوچ کنند و اگر فکر کنند که این کار به نفع مراجعه‌کننده و اهداف آن‌ها است، این «کل» مدنظر آن‌ها شامل سلامت روان نیز خواهد شد. این افراد، همگی، نگران شکسته شدن مرزهای کوچینگ، ارجاعات شتاب‌زده و مورد شکایت واقع‌شدن هستند.

برخی از کارشناسان اقتصاد جهانی در (World Economic Forum) بر این باور هستند که در سطح جهان، روند نزولی معنی‌دار و مستمری در وضعیت سلامت روان افراد در حال وقوع است. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، سلامت ضعیف روان تبدیل به مسئله‌ای عادی در کوچینگ خواهد شد. کوچ‌ها نمی‌توانند همیشه به مراجعین مراجعه کنند. کووید ۱۹ ایجاد تغییر در روش‌های کوچینگ را تسهیل کرده و آن را به شکلی درآورده است که کوچ‌ها واکنشی مثبت به آن داشته‌اند، مرزها را پیچیده‌تر و استانداردها را حرفه‌ای‌تر ساخته است.

مشاوره مدیریت در همدان

اطلاعات جدیدی که از گوگل ترندز به‌دست‌آمده بیانگر این موضوع است که از زمانی که قرنطینه به یک واقعیت بدل شد، کاربران گوگل واژه استرس را بیشتر از افسردگی در این موتور جستجو کرده‌اند. بااینکه این داده‌ها فقط نشانه‌هایی از گرایش‌های اجتماعی کاربران را نشان می‌دهد، اما زمانی برای مهارت‌اندوزی بیشتر و اطمینان یافتن از این موضوع به کوچ‌ها بخشید که آیا روش‌های کوچینگ آن‌ها در تناسب با اهداف آتی آن‌ها هست یا خیر؟ کوچ‌ها با دانستن این مسئله که اکثریت مراجعین دچار استرس شده‌اند باید مطمئن باشند که می‌توانند نشانه‌ها را شناسایی کنند، می‌دانند که چگونه به‌سلامت روانی مثبت آن‌ها کمک کنند و البته، باید زمان مناسب برای مراجعه را نیز پیدا کنند.

آنتونی گرانت در سال ۲۰۰۹ اسنادی منتشر کرد که نشان می‌داد یکی از تأثیرات جانبی و مزایای روش کوچینگ، رفاه بیشتر در محیط کاری است. کوچینگ در زمان پاندمی کووید ۱۹ ثابت کرده است که این مزیت، موردی ضروری و پر تقاضا است. سازمان‌هایی که برای حفظ سلامت روان و رفاه جسمی افراد اقدام به استخدام کوچ می‌کنند نیز جریانی اصلی و مهم را در نظام کوچینگ پایه‌گذاری کرده‌اند.

آموزش اقتصاد رفتاری در همدان

اگر آمارهای منتشرشده صحت داشته باشند، بنابراین برای بقای حرفه‌ای در محیطی که تغییرات را با سرعتی بالا تجربه می‌کند، توسعه یک فرهنگ کوچینگ حرفه‌ای که مسئله سلامت روان را نیز در بربگیرد یک ضرورت به شمار می‌آید. کووید 19 کوچینگ را دچار تحول کرده است. امیدوارم که کوچ‌ها به تنوع بخشیدن به مهارت‌های خود و کسب مهارت‌های جدید و نیز برآورده سازی نیازهای سلامت روانی همه مراجعین خود ادامه بدهند.

تا به اینجا ثابت کردیم که ما از عهده این کاربرمی آییم.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: تفویض اختیار,آموزش تفویض اختیار ,آکادمی مهراز,آکادمی کوچینگ,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

ما روزهای خاص و بی سابقه‌ای را می گذرانیم. مردم پر از ترس و ابهام و اضطراب نسبت به آینده هستند. این را در خانه‌هایمان، در سوپرمارکت‌ها، در چهره‌ها و صدای افراد؛ و حالا بیشتر آن را در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم. ما از این‌که نمی‌توانیم کنترل زندگی را در دست داشته باشیم می‌ترسیم. از اتفاقی که ممکن است در آینده پیش بیاید می‌ترسیم. از اینکه عزیزانمان را از دست بدهیم می‌ترسیم و درعین‌حال، از همدیگر نیز می‌ترسیم. ما می‌دانیم که ترس یک غریزه طبیعی انسانی است تا از ما در جهت بقا محافظت کند. واکنش اتوماتیک ما در برابر ترس این است که یا بجنگیم، یا از تهدیدش فرار کنیم یا پامون تو گل فرو بره و اقدام نکنیم.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

اگر قرار باشد هر بار که ترسیدید، یکی از این سه کار را انجام ‌دهید، شما دائماً در زندگی می‌جنگید، فرار می‌کنید، یا کارها را متوقف می‌کنید؛ و این اصلاً راه مناسبی برای زندگی کردن نیست. سالانه ۱٫۴ میلیون نفر در سراسر جهان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی بیش از ۳۲۰۰ نفر در هرروز. این اتفاق هرروز در سرتاسر جهان رخ می‌دهد و طبیعتاً می‌دانید که درصد مشخصی از این رانندگان مست بوده‌اند، برخی از آن‌ها در حال ارسال پیامک و برخی هم در حال خواب تصادف کرده‌اند؛ و بااین‌حال، ما هنوز سوار اتومبیل‌های خود می‌شویم و رانندگی می‌کنیم. واقعاً چرا؟ به دلیل وجود یک هدیه طبیعی و غریزی به نام ایمان که ما همراه با آن به دنیا آمده‌ایم.

آکادمی کوچینگ در همدان

ایمان به عنوان پادزهر برای عبور از بحران

ایمان، به‌عنوان پادزهر ترس یا تردید است و از هر احساس دیگر حتی ترس هم قدرتمندتر است. وقتی همه‌چیز اشتباه پیش می‌رود، ایمان، این امکان را به ما می‌دهد که تعادل خود را پیداکرده و در میان درد و علی‌رغم ترس، مفهوم عمیق‌تری در ذهن خود ایجاد کنیم. و اگر شما یک راهبر هستید، آن یقین و ایمانی را که به دست می‌آورید، به دیگران هم منتقل می‌کنید. شما درواقع باقدرت ایمان خود به محیط‌های آشفته و بی‌نظم، یقین و اطمینانی منسجم و ناگسستنی می‌دهید.

ایمان داشتن به معنای این است که بدانیم که ما از درون، به چیزی بسیار بزرگ‌تر از هر چیزی که در عمرمان با آن روبرو خواهیم شد، متصل هستیم و به همین دلیل، هرچه زندگی برایمان به ارمغان بیاورد را می‌توانیم اداره کنیم. چیزی که ما همیشه داشتیم و همیشه خواهیم داشت و ایمان، همان قدرت نسل بشر است. انسان، از دیگرگونه‌های خلقت، متفاوت است زیرا ما توانایی کنترل رفتار خود را داریم، می‌توانیم خود را آموزش دهیم که ازنظر عاطفی قوی باشیم و یک قدرت درونی برای خودمان ایجاد کنیم؛ می‌توانیم ذهنی انعطاف‌پذیر و آماده برای دوباره بلند شدن و امتحان کردن داشته باشیم. درواقع، یک شکست به معنای توقف ما نیست. حیوانات این توانایی را ندارند! هر کس که تابه‌حال یک سگ را آموزش داده، این را به‌خوبی می‌داند. آن‌ها شاید یک یا نهایتاً دو «شکست» را تجربه کنند و دیگر، درس خود را یاد گرفته‌اند و هرگز دوباره آن را امتحان نمی‌کنند؛ اما ما کاملاً برعکس عمل می‌کنیم؛ ما ذاتاً خوش‌بین هستیم. شکست می‌خوریم و بعد دوباره از اول آن را انجام می‌دهیم.

مشاوره مدیریت در همدان

کافی است به برخی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان امروز نگاه کنید. بیشتر بنیان‌گذاران و رهبران آن‌ها قبل از رسیدن به موفقیت، شکست بزرگی را (گاهی بارها) تجربه کرده‌اند. در مورد برخی از خوشحال‌ترین و صمیمی‌ترین زوج‌هایی که می‌شناسید فکر کنید. احتمالاً هر یک از آن‌ها در گذشته در روابط خود «شکست‌خورده» باشند، اما آیا آن‌ها تسلیم‌شده‌اند؟ نه هرگز. بلکه آن‌ها از تجربه‌های گذشته خود یاد گرفتند، سازگار شدند، رشد کردند و سپس دوباره شروع کردند.

ما این بحران را پشت سر می‌گذاریم

هدیه زیبای انسان بودن این است که ما مقاومت می‌کنیم. ما ذاتاً سازگار هستیم. ما این بحران را پشت سر می‌گذاریم و روی دیگر زندگی را قوی‌تر جلو خواهیم برد. درواقع، زندگی ما در دشوارترین زمان‌ها رنگ و شکل‌گرفته است. شرایط مختلف اتفاق می‌افتد و ما برای واکنش به آن‌ها، حق انتخاب داریم. ما نمی‌توانیم انتخاب کنیم در کدام فصل زندگی باشیم اما فصلی را که به ما داده‌شده است را در آغوش می‌گیریم. ما می‌دانیم که فصل‌ها تغییر می‌کنند و این فصلی که در آن هستیم هم به پایان می‌رسد و فصل دیگری آغاز خواهد شد.

سؤال این است که آیا آن موقع، شما آماده خواهید بود؟ آیا برای چالش‌های آینده، ابزار و مهارت موردنیاز را خواهید داشت؟

در هر بحران فرصتی نهفته

در هر بحرانی فرصتی نهفته است. افراد موفق، خوش‌شانس نیستند؛ آن‌ها فقط برای فرصت‌هایی که در مسیر راهشان پیش‌آمده، آماده هستند. پیش‌بینی، یک قدرت است.

طراحی سایت در همدان

خب، شما در این فصل از زندگی، قصد دارید چه‌کاری انجام دهید؟ آیا می‌خواهید در خستگی و ملالت بنشینید؟ آیا می‌خواهید واقعیت ریسک و خطر را برای خودتان بزرگ کنید؟ آیا احساسات تضعیف‌کننده ایجاد خواهید کرد و انرژی خود و دیگران را پایین می‌آورید؟ یا به ترس خود معنی دیگری می‌دهید، کنترل مکالمات درونی خود را بر عهده می‌گیرید، با چالشی که پیش روی ما است، مواجه می‌شوید و انتخاب می‌کنید که فرصت‌های پیش روی خود را ببینید؟

مهم نیست که چه چیزی در اطراف شما اتفاق می‌افتد، مهم این است که شما میدانید که شجاعت و قدرت درون شما وجود دارد. آن‌ها را بیدار و فعال کنید. و این همان چیزی است که شما باید در تنهایی و خصوصی تمرین کنید تا در شرایط عمومی سزاوار پاداش باشید. الآن همان زمان خصوصی شماست، زمان شما برای تمرین، برای تجربه‌اندوزی، برای آماده شدن در برابر آنچه در پیش رودارید.

فرصت‌های این فصل زندگی

اگر سطح سلامتی شما کمتر ازآنچه دوست دارید باشد، بر روی بهبود آن متمرکز شوید. اگر روابط شماراکد یا کسالت‌آور شده، از این زمان برای ارتباط مجدد با عزیزان خود استفاده کنید. اگر صاحب کسب‌وکار هستید، وقت خود را برای طراحی استراتژی و چشم‌انداز شغل خود برای موفقیت در محیط جدید بگذارید. نقشه راه خود را تهیه کنید، یاد بگیرید و رشد و توسعه پیدا کنید. این فصل از زندگی به پایان می‌رسد و هنگامی‌که تمام شود، شما بافاصله‌ی خیلی زیاد از دیگرانی که به‌طور مؤثر از این دوره استفاده نکرده‌اند، به چشم خواهید آمد؛ انگار که در پایان مسیر، شما با فاصله قابل توجه ای از آن‌ها جلوتر هستید. شما از همسالان خود جلو زده‌اید و رقیبان خود را پشت سرتان جا می‌گذارید. درواقع شما، سطح زندگی خود را به مرحله بعدی ارتقا داده‌اید. از قدرت خودآگاه باشید و به خودتان و همه اطرافیانتان یادآوری کنید که نسل بشر، بسیار مقاوم، انعطاف‌پذیر و قوی‌تر از تصور است.

ایمان و یقین را وارد زندگی خود کنید و بگذارید شمارا هدایت کنند؛ راه‌هایی را کشف کنید برای خلاقیت، طراحی و کمک به افرادی که ممکن است روش گذر کردن از این فصل را نبینند.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

دستیابی به برتری از طریق عملکرد از دو روش عمده انجام می‌شود. راه اول، گرفتن موضع فعال است با نشان دادن روش‌های مقابله با تولید و جلوگیری از آن‌ها، به‌عنوان‌مثال، شما ممکن است برنامه‌های پذیرش تنوع نژاد، جنسیت و سن و آموزش ضد آزار و اذیت جنسی را قبل از ایجاد مشکل در سازمان، اجرا کنید.

راه دوم، اصلاح مشکلات عملکردی، همان هنگامی است که در سازمان به وجود می‌آیند. این امر ابتدا با شناسایی ریشه علت و بعد اجرای یک برنامه عملی برای اصلاح مسئله انجام می‌شود. اگرچه افراد مهم‌ترین دارایی ما بشمار می‌آیند، اما گاهی به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین دردسر ما هستند. آموزش و کوچینگ، هر دو برای کمک به رفع مشکلات عملکرد، هنگامی‌که بخشی از راه‌حل نیاز به یادگیری دارد استفاده می‌شوند، اما هریک از رویکردهای متفاوتی استفاده می‌کنند.

۱) آموزش، با استفاده از یک طراحی ساختاری، دانش و مهارت را برای انجام کار کارمندان فراهم می‌کند درحالی‌که

۲) کوچینگ عملکرد فرآیندی است که به کارکنان کمک می‌کند صلاحیت بیشتری کسب کرده و موانع را برای بهبود عملکرد شغلی، بر اساس نیاز موردنظر، برطرف سازد.

کوچینگ عملکرد به‌عنوان ۱) فرآیند تشویق فرد به‌منظور ارتقا مهارت‌های شغلی و دانش ۲) برای کمک به حل مسئله یا تسلط بر مهارت‌های جدید ۳) فرآیند ارائه اطلاعات ارزشمند به دیگران، تا کل سازمان آموزش ببیند، تعریف‌شده است.

۴ دلیل عمده برای مشکلات عملکردی وجود دارد:

  • دانش یا مهارت‌ها- کارمند نمی‌داند چگونه فرآیند را به‌درستی انجام دهد- نداشتن مهارت، دانش و یا توانایی.
  • فرآیند– مشکل مربوط به کارمندان نیست بلکه ناشی از شرایط کار، روش‌های نادرست و غیره است.
  • منابع– کمبود منابع یا فناوری.
  • انگیزه یا فرهنگ– کارمند می‌داند کار را چگونه انجام دهد، اما این کار را نادرست انجام می‌دهد.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

PAQ

نمودار چهارقسمتی تحلیل عملکرد (PAQ) ابزاری برای کمک به شناسایی است. با پرسیدن دو سؤال، “آیا کارمند دانش شغلی کافی دارد؟” و ” آیا کارمند دارای رفتار (تمایل) مناسب برای انجام کار هست؟” و تعیین رتبه عددی بین ۱ تا ۱۰ برای هر پاسخ، کارمند دریکی از چهار قسمت نمودار عملکرد قرار می‌گیرد.

۱- قسمت A (انگیزه): اگر کارمند دانش شغلی کافی داشته باشد اما رفتار مناسب نداشته باشد، می‌توان این مسئله را به‌عنوان یک مشکل انگیزشی طبقه‌بندی کرد. مجازات (پاداش) رفتار فرد حتماً باید تعدیل شود. این همیشه هم بد نیست زیرا ممکن است کارمند عواقب عملکرد خود را درک نکند.
۲- قسمت B (منبع/فرایند/محیط): اگر کارمند دارای دانش شغلی و رفتار مطلوب باشد اما عملکردش رضایت‌بخش نباشد، آنگاه امکان اینکه مشکل از دست کارمند خارج باشد وجود دارد. مثلاً” کمبود منابع یا زمان، نیاز به بهبود فرآیند کار، طراحی غیر ارگونومیک محیط کاری و غیره.
۳- قسمت C (انتخاب): اگر کارمند هم فاقد دانش شغلی باشد و هم رفتار نامطلوب داشته باشد، احتمالاً در جایگاه نامناسبی قرارگرفته است. در اینجا بر انتخاب و ارتقاء کارمند ایراد وارد است و اشاره به این نکته دارد که یک انتقال و یا انفصال موردنیاز است.
۴- قسمت D (آموزش و یا کوچینگ): اگر کارمند تمایل به انجام کار دارد اما دانش یا مهارت شغلی لازم را ندارد، تمرین و یا آموزش افزوده جواب مشکل است.

راه‌حل حتماً نباید همانند علت باشد. به‌عنوان‌مثال شما اغلب می‌توانید یک مشکل فرآیندی را با آموزش برطرف کنید یا شاید یک مشکل انگیزشی را با کوچینگ دامنه عاطفی و یا تغییر نگرش، برطرف کنید.

درحالی‌که با توجه به شرایط، ممکن است کوچینگ برای هر چهار مسئله مورداستفاده قرار بگیرد، اما بیشتر برای قسمت D (آموزش یا کوچینگ) مناسب است. معمولاً آموزش برای گروه‌های بزرگ کارایی بیشتری دارد، درحالی‌که کوچینگ برای گروه‌های کوچک‌تر استفاده می‌شود؛ بااین‌حال معمولاً کوچینگ به دلیل نیازهای فردی در طول آموزش لازم است.

توجه: چهار قسمت مبتنی بر توضیحات جونز (۱۹۹۳) از چهار عاملی که بر عملکرد شغلی تأثیر می‌گذارند هستند.

مشاوره مدیریت در همدان

A– انگیزه

غالباً با کارمند می‌داند رفتار مطلوب را چگونه انجام دهد، فرایند هم خوب است و همه منابع هم موجود هستند، اما به دلیلی انتخاب می‌کند که رفتار مطلوب را انجام ندهد. اکنون این تبدیل به یک مسئله انگیزشی می‌شود. انگیزه ترکیبی از میل و انرژی فرد است که برای دستیابی به یک هدف هدایت می‌شود. انگیزه علت عملکرد است. انگیزه می‌تواند درونی/ذاتی باشد- رضایت، احساس موفقیت؛ یا بیرونی باشد- پاداش، مجازات، و یا رسیدن به هدف. همه افراد با یک‌چیز برانگیخته نمی‌شوند و در طول زمان ممکن است انگیزه‌های آن‌ها تغییر پیدا کند.

اگرچه بیشتر مشاغل دارای مشکلاتی هستند که مربوط به موقعیت آن‌هاست، اما مشکلات مربوط به شخص هستند که تمرکز برای انجام وظایف اصلی و نتیجه گرفتن را از بین می‌برند. این مشکلات انگیزشی ممکن است از فشارهای خانوادگی، تضاد شخصیتی، و درک نکردن اینکه چگونه رفتارشان می‌تواند بر روی دیگران و روند کاری تأثیر بگذارد، باشند.

وقتی چیزی قرارداد روان‌شناختی بین کارمند و سازمان را می‌شکند، رهبر[6] با نگاه کردن به فراسوی علائم، باید مشکل دقیق را پیدا کند، راه‌حل پیدا کند، بر روی مشکل تمرکز کند و یک نقشه کنشی را پیاده‌سازی کند. یکی از بدترین موقعیت‌هایی که یک رهبر می‌تواند به آن وارد شود این است که در رابطه با واقعیت‌ها اشتباه کند.

با جمع‌آوری و مستند کردن کارهایی که کارمند انجام نمی‌دهد یا باید انجام دهد شروع کنید- وظایف، پروژه‌های ویژه، گزارش‌ها و غیره. سعی کنید بر انجام وظایف کارمند نظارت کنید. همچنین به دنبال مقصر نگردید، آنچه را کارمند با استانداردها انجام نمی‌دهد مشاهده و ثبت کنید. ارزیابی عملکردهای گذشته، مدیران قبلی یا رهبرانی که کارمند ممکن است با آن‌ها کارکرده باشد را بررسی کنید وسعی کنید بفهمید که این ‌یک الگوست یا چیزی جدید است.

هنگامی‌که مشکل را فهمیدید، سپس با استفاده از تکنیک‌های کوچینگ، برای حل آن با کارمند همکاری کنید. اکثر کارمندان می‌خواهند کار را به‌خوبی انجام دهند، بنابراین آن‌ها معمولاً خوشحال خواهند شد تا برای بهبود خود کوچینگ را بپذیرند. به نفع شماست تا زمانی که نیازهای شغلی برآورده شود با کارمند همکاری کنید و در اختیارات سازمان هم هست که این کار را انجام دهید.

طراحی سایت در همدان

B– مشکلات فرآیندی و یا محیطی (که به کارمندان مربوط نیست)

بسیاری از مشکلات عملکردی ناشی از روند بد است، یعنی فرآیند از رفتار موردنظر پشتیبانی نمی‌کند. غالباً گفته می‌شود که ۲۰% از همه مشکلات مربوط به اشخاص است درحالی‌که فرآیند بد مسبب باقی مشکل‌هاست. برای پیگیری فرآیند ناکارآمد به صفحه بهبود روند مداوم مراجعه کنید. بااین‌حال، کوچینگ می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد تا افراد به فکر راه‌حل‌هایی برای مشکلات فرآیندی و محیطی بیابند.

C– گزینش

به قسمت فرآیند گزینش مراجعه کنید.

D– کمبود، مهارت، دانش، یا توانایی اجرا

این مشکل عموماً هنگام یک استخدام جدید، فرآیند جدید یا تجدیدنظر شده، تغییر در استانداردها، تجهیزات جدید، خط‌مشی‌های جدید، ارتقاء یا انتقال، و یا محصول جدید بروز می‌کند. در این حالت فقط یک ‌راه حل وجود دارد- آموزش. این آموزش ممکن است به شکل کلاس‌های رسمی، در حین کار، خودآموزی، کوچینگ و غیره باشد. برای تعیین اینکه آیا آموزش/ کوچینگ لازم است، فقط کافی است یک سؤال بپرسیم ” آیا کارمند می‌داند چگونه وظیفه را انجام دهد؟” اگر پاسخ مثبت است، آموزش لازم نیست. اگر پاسخ منفی است، آموزش موردنیاز است. بااین‌حال این مقال به مهارت‌های کوچینگ تمرکز دارد.

مهارت‌های کوچینگ

برخی تمایل دارند از اصطلاحات کوچینگ[7]، منتورینگ[8] و آموزش[9] به‌جای هم استفاده کنند. بااین‌حال تفاوت‌هایی وجود دارد. منتورینگ اغلب به‌عنوان، انتقال خرد از معلمی خردمند و مورد اعتماد، تصور می‌شود. معمولاً در قسمت‌های بالایی سازمان، به هدایت شغلی شخص کمک می‌کند. بااین‌حال این نوع نگرش در حال تغییر است زیرا اکنون سازمان‌ها در تمام سطوح ساختاری شرکت، منتورینگ را اجرا می‌کنند.

یادداشت: منتور[10] از عصر هومر می‌آید، در ادیسه هومر؛ منتور دوست قابل‌اعتماد ادیسه است که در غیاب او مسئول خانواده بوده است. آتنا، با جامه مبدل پوشیدن به‌عنوان منتور، پسر ادیسه، تلماخوس را در جستجوی پدرش راهنمایی می‌کند. فنلون در رمان خود تلماخ (۱۶۹۹) بر روی منتور به‌عنوان یک شخصیت تأکید داشت و به همین ترتیب بود که در زبان فرانسه (۱۷۴۹) و انگلیسی (۱۷۵۰)، منتور با بازگشت به لاتین و تبدیل به اسم یونانی تبدیل به اسم رایج به معنای مشاور خردمند شد. منتور نام مناسبی برای چنین شخصی است زیرا احتمالاً به معنای مشاور در زبان یونانی بوده است.

آموزش، تعلیم یا راهنمایی یک مهارت و یا دانش ویژه است که معمولاً در یک محیط رسمی انجام می‌شود.

از طرف دیگر، کوچینگ، افزایش دانش و فرآیند فکری فرد در رابطه با یک تکلیف و یا روند خاص است. این کار یک محیط حمایتی ایجاد می‌کند که مهارت‌های تفکر انتقادی و ایده‌ها رفتارهای مربوط به سوژه را توسعه می‌دهد. بااینکه بسیار به آموزش نزدیک است، ولی در اصل، بسیار شخصی و صمیمی است.

تفاوت اصلی بین کوچینگ و آموزش در این است که کوچینگ معمولاً بلادرنگ انجام می‌شود، یعنی در حین کار انجام می‌شود. کوچ از وظایف و مشکلات واقعی استفاده می‌کند تا به یادگیرنده کمک کند عملکرد خود را افزایش دهد. درحالی‌که در آموزش، یادگیری درون کلاس انجام می‌شود.

کوچینگ فردی در همدان

منتورینگ ذاتاً” بیشتر برای پیشرفت شغلی است، درحالی‌که آموزش و کوچینگ بیشتر حول وظایف و فرآیندها می‌چرخند. همچنین منتورینگ، متکی به دانش و خرد خاص منتور است، درحالی‌که کوچینگ و آموزش به تسهیل کار و مهارت‌های پیش‌رونده تکیه‌دارند. بااینکه این تفاوت‌ها وجود دارد، می‌توان گفت این سه به‌جای اینکه منحصربه‌فرد باشند، هم‌افزایی دارند و مکمل یکدیگرند. همان‌طور که اکثراً موافق‌اند، یک کوچ خوب، آموزش و مشاوره می‌دهد؛ یک معلم خوب، کوچ می‌کند و مشاوره می‌دهد؛ و یک منتور خوب، آموزش می‌دهد و کوچ می‌کند. یک کوچ عملکرد، مساوی است با:

  • رهبر _ مثال‌زدنی و تبدیل به یک الگو می‌شود.
  • تسهیل‌کننده – قادر به راهنمایی دادن به طیف گسترده‌ای است.
  • سازنده تیم – اشخاص را در یک تیم واحد جمع می‌کند.
  • نگه‌دارنده صلح– نقش میانجی را بازی می‌کند.
  • هم زننده دیگ – جنجال و مشاجره را آشکار می‌کند.
  • وکیل مدافع شیطان- برای درک بهتر، پیامدها را مطرح می‌کند.
  • روحیه‌دهنده – اشخاص را به خاطر عالی انجام دادن مسئولیتشان ستایش می‌کند.
  • رایزن – یک بازخورد خودمانی ارائه می‌دهد.

برای کوچینگ، استفاده از چند روش تسهیل‌کننده کمک می‌کند:

  • بیرون کشیدن افراد از لاک خود:
  • ” دیگران چه فکر می‌کنند؟” یا ” تو چه فکر می‌کنی؟”
  • ” از (فلان شخص) تا الآن چنین شنیده‌ام… آیا فکرهای دیگری هم هست؟
  • “دگر چه؟”
  • سکوت- (۲۰-۳۰) ثانیه سکوت به شخص اجازه فکر کردن می‌دهد. همچنین افراد از سکوت انزجار دارند، بنابراین اگر به‌اندازه کافی صبر کنید، فرد معمولاً صحبت خواهد کرد.
  • ” به نظر می‌رسد چیزی می‌خواهی بگویی…”
  • تفسیر نظرات:
  • کلمات در برابر لحن (بعضی سؤال‌ها واقعاً سؤال نیستند بلکه یک نیازند برای اطمینان دادن به خود.)
  • نیت در برابر بیان (شاگردان، اغلب برای بیان موضوعات جدید دچار مشکل می‌شوند.)
  • فراتر از فیلترها و الگوهای شاگردان را می‌بیند.
  • تصریح نظرات و افکار:
  • از تجربه و الگوها برای زنده کردن موضوع استفاده می‌کند.
  • به دنبال چندین نکته برای شرح دادن موضوع به‌تفصیل است.
  • به دنبال شباهت‌ها و تفاوت‌هاست.
  • حس کردن انرژی گروه:
  • با انرژی‌زاهای مختلف در گروه جنب‌وجوش ایجاد می‌کند.
  • در صورت نیاز استراحت می‌کند.
  • حس زمان‌بندی دارد.
  • رسیدگی به اعتراضات:
  • سعی می‌کند شخصی‌سازی نکند (یادگیرنده، حالت تدافعی به خود می‌گیرد).
  • برای لحظه‌ای در مورد اعتراض تأمل می‌کند تا مطمئن شود آن را درک کرده است.
  • گفتگو را تشویق می‌کند.
  • به یاد دارد تا نفس بکشد و آرامش یابد.
  • نحوه برخورد با یکدیگر:
  • قبول کردن یکدیگر در گروه.
  • مسئولیت فردی.
  • درست بودن در مقابل موفق بودن.
  • تأثیر در برابر تسلط.
  • محرمانه بودن و اعتماد.
  • حمایت از یکدیگر.
  • گوش دادن فعال.
  • حل اختلاف.

برای جزئیات بیشتر به مهارت‌ها و فعالیت‌های کوچینگ مراجعه کنید.

منابع

فقط به این خاطر که مشکل ناشی از کمبود منابع یا فناوری است، دلیل به هزینه کردن نیست. به یاد داشته باشید، راه‌حل همیشه نباید همانند علت باشد. در این حالت شما باید بتوانید تیم خود را به سمت طوفان ذهنی درباره فرآیندها و یا رویه‌های جدیدی که نیاز به منابع جدید را از بین می‌برد، بکشانید. علاوه بر این کوچینگ می‌تواند افراد را به‌سوی امتحان روش‌های جدیدی که به منابع کمتری نیاز دارند، سوق دهد.

علت مشکلات

در مورد انتظارات و الزامات به‌اندازه کافی گفتگو نشده است.

این مسئله انگیزشی تقصیر کارمند نیست. با ارائه بازخورد از طریق کوچینگ و اطمینان از عدم تناقض بازخورد، شما وسیله‌ای را برای کارکنان فراهم می‌کنید تا خود را به سمت رفتار مطلوب برانگیزانند. به‌عنوان‌مثال بازخورد متناقض چنین است که مدیریت بگوید که پایبندی خوبی به مقررات ایمنی می‌خواهد و به کارگرانی که با رعایت مقررات ایمنی، کند می‌شوند اخم کند. یا ابراز کند که به کار دقیق نیاز است اما تنها حجم تولید را تقویت می‌کند.

بازخورد باید به‌طور مداوم ارائه شود. اگر شما فقط آن را در دوره رتبه‌بندی عملکرد یک کارمند ارائه دهید، پس شما کار خود را درست انجام نداده‌اید.

همچنین، اطمینان حاصل کنید که اختلاف در اولویت‌ها وجود ندارد. کارمندانی که با چندین کار و پروژه روبرو هستند باید به‌طور واضح مطلع شده باشند تا بدانند در هنگام تنگی وقت کدام کار اولویت دارد. با تصور روزافزون اینکه با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام دهیم، باید درک کنیم که همه کارها به‌ یک‌باره انجام نخواهند شد. کارمندان اغلب کاری را انتخاب می‌کنند که لذت بیشتری از آن می‌برند و نه کاری را که بیشتر از آن بدشان می‌آید. و معمولاً همان کارهایی که موردعلاقه نیستند، اول‌ازهمه باید انجام شوند.

کمبود انگیزه

فقدان انگیزه می‌تواند درنتیجه تعدادی از مشکلات باشد، که شامل مسائل شخصی، خانوادگی، مالی و غیره است. از کوچینگ برای کمک به کارمندان در شناخت و درک عواقب منفی رفتارشان استفاده کنید. برای تکنیک‌های مشاوره، قسمت رهبری و انگیزه و مشاوره رویارویی را ببینید. برای برخی از تمرین‌های آموزشی، به قسمت فعالیت‌های مشاوره عملکرد رجوع کنید.

انتقال تمرکز

یک کارمند خوش‌شانس (یا بدشانس اگر آن کارمند با تغییر شکوفا می‌شود) کارش تغییر ساختاری نمی‌یابد. تغییر نیروها در بازار، باعث تغییر در سازمان‌ها می‌شود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، از کوچینگ استفاده کنید تا مطمئن شوید هر کارمند می‌داند:

  • کار چگونه تغییر کرد و مسئولیت‌های جدید چیست.
  • چرا ساختار شغل، تغییر کرد.
  • عملکرد آن‌ها چگونه و توسط چه کسی ارزیابی می‌شود.
  • مهارت‌های جدیدی که نیاز به یادگیری آن دارند.
  • کدام مسئولیت‌ها واگذار خواهند شد.
  • چگونه شغل آن‌ها از این تحول سود خواهد برد.
  • چه مهارت‌ها و آموزش‌هایی لازم دارند تا عملکرد موفقی داشته باشند.
  • چگونه باعث می‌شود آن‌ها در آینده بیشتر قابل‌عرضه در بازار باشند.

با آگاهی دادن به آن‌ها، شما می‌توانید بخشی از ترس را از بین برده و آن‌ها را برای آنچه باید انجام شود، متمرکز نگه‌دارید.

بازخورد عملکرددر مقابل انتقاد

به‌طورکلی، دو شکل مختلف از اطلاعات در مورد بازخورد عملکرد و انتقاد وجود دارد. بازخورد در اصل یک اصطلاح مهندسی بوده است که به اطلاعات و یا نتایجی اطلاق می‌شود که به یک فرایند بازگردانده می‌شود تا نشان دهد، آیا این فرایند در پارامترهای تعیین‌شده، عمل می‌کند یا خیر. به‌عنوان‌مثال، سنسور موجود در رادیاتور خودرو بازخوردی راجع به دمای خودرو ارائه می‌دهد. اگر درجه حرارت بالاتر از یک نقطه مشخص باشد، یک فن ثانویه برقی وارد عمل می‌شود. هنگامی‌که با عملکرد انسانی روبرو هستیم، بازخورد برمی‌گردد به رفتارها و تأثیرات قابل‌مشاهده که عینی و خاص هستند. نیاز است که این بازخورد، ازنظر هیجانی، اطلاعاتی بی‌طرف باشد که یک نتیجه به‌دست‌آمده را در رابطه باهدف موردنظر توصیف کند. به‌عنوان‌مثال، هنگام یک جلسه، شما وظایف و نحوه انجام آن‌ها را اعلام می‌کنید. راه بهتر این است که در مورد چگونگی انجام وظایف نظرخواهی کنید. این کار به افراد فرصت می‌دهد تا مالکیت کار خود را به دست بگیرند. افرادی که به این روش بازخورد دریافت می‌کنند می‌توانند از داده‌ها برای مقایسه نتایج نهایی با اهداف خود استفاده کنند. نفسشان باید برانگیخته شود اما آسیب نبیند. این را با انتقادی مقایسه کنید که احساسی و درونی باشد. به‌عنوان‌مثال، “شما بر جلسات مسلط می‌شوید و افراد این را دوست ندارند! گیرنده بازخورد بیشتر در شناسایی رفتار قابل‌تغییر مشکل دارد تا اینکه سعی کند کمتر مسلط باشد. همچنین، لحن خشمگین انتقاد، لایه دفاعی را تحریک می‌کند و باعث درگیری یا فرار می‌شود، بنابراین مقاومت در برابر تغییر تقویت می‌شود، که دقیقاً برعکس کاری است که باید صورت گیرد.

ارائه مؤثر بازخورد عملکرد، نیاز به زمان، تلاش و مهارت دارد؛ بنابراین افراد اغلب به انتقاد روی می‌آورند. ازآنجایی‌که بیشتر انتقاد دریافت می‌کنیم تا بازخورد، نفس ما به مبارزه با آن عادت کرده است. همه ما دیده‌ایم که افراد اطلاعات حیاتی را دریافت می‌کنند، اما با استدلال و تکذیب از آن می‌گذرند و سپس همان چرخه اشتباه را ادامه می‌دهند.

دریافت بازخورد

هدف تنها نباید دادن بازخورد خوب باشد؛ ما باید از نیاز به دریافت و عمل کردن با توجه به بازخورد نیز آگاه باشیم، حتی اگر با رفتاری انتقادآمیز به ما ارائه شود. یعنی ما باید مهارت‌هایی را توسعه دهیم که به ما کمک می‌کنند اطلاعات مفید را استخراج‌کنیم، حتی اگر با لحنی انتقادآمیز ارائه شوند.

اگر اجازه دهید رفتار منتقد، تعیین‌کننده عکس‌العمل شما به اطلاعات باشد، فقط فرصت‌های شما تضعیف می‌شوند. آن‌هایی که قادرند اطلاعات را از هر منبعی جمع‌آوری کنند، بسیار مؤثرترند. فقط به خاطر اینکه کسی مهارت لازم برای دادن بازخورد مناسب را ندارد، دلیل نمی‌شود که شما نتوانید برای رشد کردن، از مهارت‌های خود برای استخراج اطلاعات مفید استفاده کنید. هنگام دریافت اطلاعات، چه بازخورد باشد و چه انتقاد، به این فکر کنید که “چگونه می‌توانم اطلاعات مهم را از این پیام بیرون بکشم.” به‌جای لحن‌های احساسی بر روی اطلاعات مفید اساسی تمرکز کنید. و توجه کنید که چه چیز باعث شد شما فکر کنید که این ‌یک انتقاد است تا یک بازخورد. این به شما کمک می‌کند تا به‌جای همان انتقاد احساسی، به دیگران بازخورد بدهید.

روند بازخورد

می‌توان از دو راه اصلی، به‌جای انتقاد کردن، بازخورد ارائه داد:

  • مشاهده رفتار– بر روی رفتار تمرکز کنید. چرا برای سازمان، تیم، افراد و غیره مناسب نیست؛ نه اینکه چرا آن را شخصاً” دوست ندارید. قضاوت شما باید از دیدگاهی حرفه‌ای باشد و نه شخصی. گزارش دقیقی از مشکلات عملکرد ارائه دهید و دلایل زیان‌بار بودن آن برای عملکرد خوب را بیان کنید.
    • بر بیان دقیق دلیل عملکرد ضعیف تمرکز کنید. اگر نمی‌توانید علت دقیق را مشخص کنید، پس احتمالاً یک قضاوت شخصی است که باید به آن بی‌توجه باشید.
    • بیان کنید که این عمل، چگونه بر عملکرد دیگران تأثیر می‌گذارد. و بازهم اگر بر دیگران تأثیر نمی‌گذارد، پس ممکن است یک قضاوت شخصی باشد.
  • با دیگران طوری رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار شود. قبل از بازخورد دادن، آن را در ذهن خود چهارچوب بندی کنید.
    • ممکن است کمک کند، اگر از خود بپرسید: ” دوست دارم چگونه از اشتباه خود مطلع شوم.”
    • کدام لحن و حرکات می‌توانند پیام شمارا به بهترین وجه انتقال دهند؟ به یاد داشته باشید که شما می‌خواهید، فرد، پیام شمارا به‌طورجدی در نظر بگیرد. نه اینکه به آن اهمیت ندهد و یا با عصبانیت برود.

یادگیری تک حلقه‌ای و دو حلقه‌ای

کوچینگ، اغلب با شناسایی و تصحیح خطاها، بیش‌ازحد بر روی حل مسئله تمرکز می‌کند. اما اگر کوچینگ به محیط کار منتقل شود، باید نگاهی درونی نیز داشته باشد تا به یادگیرنده‌ها اجازه دهد در رابطه با رفتار خود تأمل انتقادی داشته باشند. کریس آرگیریس (۱۹۹۱) اصطلاحات یادگیری تک حلقه‌ای و دو حلقه‌ای را ابداع کرد.

 

یادگیری تک حلقه‌ای اغلب با ترموستات مقایسه می‌شود، زیرا یا خاموش می‌شود یا روشن. یادگیری دو حلقه‌ای مانند ترموستاتی است که می‌پرسد چرا؟ آیا زمان مناسبی برای تغییر تنظیمات است؟ آیا اینجا کسی هست؟ آیا آن‌ها در رختخواب هستند؟ آیا لباس مناسب برای دمای سردتر پوشیده‌اند؟ بنابراین خود را به محیط فعلی وفق می‌دهد تا عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیرد.

شخصی که مشغول یادگیری دو حلقه ایست، با طرح یکسری “چراها” شبیه به روش “Sakichi Toyoda” (بنیان‌گذار تویوتا) که از تکنیکی به نام ” پنج چرا” استفاده می‌کرد، خود را به تمام راه‌حل‌های ممکن در محیط سوق، می‌دهد. درروش “پنج چرا” هنگامی‌که با مشکلی روبرو می‌شوید، پنج بار می‌پرسید “چرا؟” هنگامی‌که به پاسخ پنجمین چرا رسیدید، باید به ریشه مشکل دست پیداکرده باشید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز

 



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

زندگی ما به میزان زیادی تحت تأثیر آنچه می‌دانیم است؛ زیرا دانسته‌های ما، در چگونگی تصمیم‌گیری ما تعیین‌کننده هستند. اما همان‌طور که ما، تحت تأثیر دانسته‌هایمان هستیم، همان‌قدر هم تحت تأثیر احساسات خود قرار داریم. درحالی‌که فلسفه اساساً با جنبه منطقی زندگی- اطلاعات و عادات تفکر سروکار دارد- نگرش اساساً بر موضوعات عاطفی که بر موجودیت ما تأثیر می‌گذارد، تمرکز دارد. آنچه می‌دانیم، فلسفه‌ی ما را تعیین می‌کند؛ اما این‌که ما در مورد آنچه می‌دانیم، چه احساسی داریم، نگرش ما را تعیین می‌کند.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

همانند افکار، احساسات هم این توانایی را دارند که ما را به سمت آینده‌ای سعادت‌بخش یا آینده‌ای فلاکت‌بار سوق دهند. احساساتی که ما در درون خود نسبت به مردم، کار، خانه، امور مالی و دنیای اطرافمان داریم، به‌صورت جمعی، نگرش ما را شکل می‌دهد. با نگرش درست، بشر می‌تواند کوه‌ها را جابه‌جا کند و با نگرش اشتباه، انسان به‌وسیله کوچک‌ترین دانه شن، می‌تواند خرد شود.

نگرش درست، یکی از اصول زندگی خوب است. به همین دلیل است که ما باید دائماً احساسات خود در مورد نقشمان در جهان و امکاناتی که برای دستیابی به رؤیاهای خود، داریم را بررسی کنیم. برای ایجاد درخشان‌ترین آینده، ما باید با احساسات خود در مورد سال‌ها و دهه‌های آینده و همچنین گذشته و حال خودمان روبرو شویم.

گذشته

یکی از بهترین راه‌ها برای کنار آمدن با احساساتمان نسبت به گذشته، دیدن آن به عنوان یک مدرسه است، نه یک سلاح. ما نباید خودمان را به خاطر اشتباهات گذشته، تقصیرها، شکست‌ها و از دست دادن‌ها، سرزنش کنیم. اتفاقات گذشته، خوب یا بد، همه بخشی از تجربه زندگی ما هستند. اجازه دادن به گذشته، برای اینکه ما را تحت تأثیر قرار دهد، خیلی ساده است؛ اما خبر خوب این است که اجازه دادن به گذشته برای اینکه به ما بیاموزد و ارزش ما را افزایش دهد، هم ساده است.

مشاوره مدیرت در همدان

تا زمانی که این واقعیت را نپذیریم که کاری برای تغییر گذشته نمی‌توانیم انجام دهیم، احساس پشیمانی، ندامت و تلخی باعث می‌شوند که نتوانیم با فرصتی که امروز پیش روی ماست، آینده‌ای بهتر طرح‌ریزی کنیم. اگر بتوانیم یک رویکرد هوشمندانه نسبت به گذشته در پیش بگیریم، می‌توانیم سال آینده یا سال‌های آینده را به طرز چشمگیری تغییر دهیم.

حال

لحظه حال جایی است که آینده بهتر ما آغاز می‌شود. گذشته خاطرات و تجربیات فراوانی را به ما هدیه می‌دهد و زمان حال، فرصتی برای استفاده عاقلانه از این تجربیات و خاطرات را در اختیار ما قرار می‌دهد.

امروز ۱۴۴۰ دقیقه برای هر یک از ما به ارمغان می‌آورد و ۸۶۴۰۰ تیک ساعت (ثانیه). هم فقیر و هم ثروتمند ۲۴ ساعت فرصت دارند. زمان به هیچ‌کس توجه و التفات خاصی ندارد. امروز صرفاً می‌گوید، “من اینجا هستم. با من می‌خواهی چه کنی؟ “

طراحی سایت در همدان

اینکه چقدر خوب از هرروز زندگی‌مان استفاده کنیم تا حد زیادی به نگرش ما بستگی دارد. با نگرش درست می‌توانیم از امروز استفاده کنیم و آن را به یک نقطه آغاز جدید تبدیل کنیم. بزرگ‌ترین فرصتی که امروز با خود به همراه می‌آورد، فرصتی برای شروع روند تغییر است. این تغییر می‌تواند یک نگرش جدید درباره اینکه ما چه کسی هستیم، چه می‌خواهیم و چه‌کاری می‌خواهیم انجام دهیم، باشد. از طرف دیگر، امروز دقیقاً می‌تواند مانند دیروز، روز قبل و روز قبل‌تر و… و بدون تغییر باشد که این نیز به بسته به نگرش ماست.

آینده

در بخش ادبیات باستانی کتاب درس‌هایی از تاریخ، ویل و آریل دورانت می‌نویسند:

برای تحمل آنچه در حال حاضر وجود دارد، باید آنچه درگذشته بوده را به خاطر بیاوریم و در مورد چیزهایی که یک روز خواهند بود، رؤیاپردازی کنیم.

نگرش ما در مورد آینده به توانایی ما برای دیدن آینده بستگی دارد. هر یک از ما توانایی ذاتی برای رؤیاپردازی، طرح‌ریزی و تجربه آینده از طریق خیال‌پردازی امیدوارانه داریم. هرچقدر ذهن ظرفیت خیال‌پردازی بیشتری داشته باشد، توانایی آن برای خلق کردن بیشتر خواهد بود.

درست همان‌طور که بدن به‌طور غریزی می‌داند چگونه معجزه سلامتی را ایفا کند، ذهن هم به‌طور غریزی می‌داند چگونه معجزه سعادتمندی را اجرا کند؛ اما اگر اعتقاد نداشته باشید که شما سزاوار این سلامتی و سعادت هستید، دستاورد بزرگی در انتظار شما نخواهد بود. آنچه ما را به سرآغاز پیشرفت می‌رساند، عبور از گذشته و رسیدن به یک نگرش بهتر نسبت به زمان حال است که دستاوردهای مثبتی را در آینده به همراه داشته باشد.

اقتصاد رفتاری در همدان

نگرش شما نسبت به خودتان

نکته هیجان‌انگیز این است که هرکدام از ما، از توانایی ذهنی، روحی، عقلی و خلاقانه برای انجام هر کاری که در رؤیای خود داریم، برخورداریم. همه آن را دارند! فقط ما باید بیشتر نسبت به آنچه که داریم آگاهی پیدا کنیم و وقت بیشتری را برای اصلاح تمام آنچه در حال حاضر هستیم، صرف کنیم و سپس آن را برای خود به کار اندازیم.

آنچه که مانع از شناختن هدایا و استعدادهای ذاتی ما می‌شود، نگرش ضعیف ما نسبت به خودمان است. چرا ما آن‌قدر سریع می‌توانیم ارزش دیگران را ببینیم و درعین‌حال تمایلی به دیدن ارزش‌های خود نداریم؟ چرا ما همیشه آماده هستیم که دستاوردهای دیگران را تحسین کنیم ولی از تشخیص دستاوردهای خود خجالت می‌کشیم؟

اینکه ما خودمان را چگونه ببینیم، موضوعی انتخابی است.

اگر یک حوزه در بخش دانش وجود داشته باشد که از پس کمبود در آن برنمی‌آییم، آن حوزه، دانش و آگاهی نسبت به منحصربه‌فرد بودن خودمان است. به این دلیل ساده که ما خودمان را نمی‌شناسیم، احساس خوبی نسبت به خود نداریم؛ زیرا اگر واقعاً خودمان را می‌شناختیم – نقاط قوتمان، توانایی‌هایمان، منابعمان، عمق احساسمان، حس شوخ‌طبعی‌مان، دستاوردهای بی‌نظیرمان را می‌شناختیم – هرگز به توانایی‌های خود برای ایجاد آینده‌ای بهتر شک نمی‌کردیم.

هر یک از ما منحصربه‌فرد است. هیچ‌کس دیگری در جهان که دقیقاً مانند ما باشد، وجود ندارد. ما تنها کسانی هستیم که می‌توانیم کارهای خاصی که انجام می‌دهیم را انجام دهیم؛ و کارهایی که انجام می‌دهیم، واقعاً خاص است. ما ممکن است به خاطر کارها و اعمالمان جوایز بزرگی دریافت نکنیم یا مورد تحسین دیگران قرار نگیریم، اما به دلیل این کارها، ما جهان را به مکانی بهتر تبدیل می‌کنیم. ما خانواده‌هایمان را قوی‌تر، محل کارمان را اثربخش‌تر و جوامعمان را مرفه‌تر می‌کنیم، چراکه این ما، همان کسانی هستیم که باید باشیم.

تغییر احساس ما نسبت به خودمان، با ایجاد یک فلسفه جدید در مورد ارزش هر انسان – ازجمله خود ما – آغاز می‌شود! اکثر ما آن‌قدر در زندگی روزمره خود مشغله داریم که هرگز فرصت نمی‌کنیم تا از کارهایی که در طی روز انجام داده‌ایم، قدردانی کنیم. ما از خودمان قدردانی نمی‌کنیم، زیرا ما هیچ آگاهی نسبت به خود نداریم. داشتن آگاهی و دانش نسبت به خود، بخش مهمی از معمای زندگی است. هرچه بیشتر در مورد اینکه چه کسی هستیم یاد بگیریم، تصمیم‌گیری و انتخاب‌های بهتری را برای خودمان و درباره خودمان آغاز می‌کنیم؛ و همان‌طور که قبلاً گفتیم، همان‌طور که انتخاب‌های ما بهتر می‌شوند، نتایج نیز بهتر خواهند شد و با پیشرفت نتایج، نگرش ما نیز بهبود خواهد یافت.

نگرش شما تحت کنترل شما

روند تحولات انسانی از درون ما آغاز می‌شود. همه ما پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای داریم. همه ما آرزو داریم تا از تلاش‌هایمان نتایج خوبی به دست آوریم. بیشتر ما تمایل داریم تا سخت کارکنیم و هزینه‌ای که موفقیت و خوشبختی از ما طلب می‌کند را بپردازیم.

هر یک از ما این توانایی را، داریم که پتانسیل‌های منحصربه‌فرد انسانی خود را به کار اندازیم و به نتیجه دلخواه خود دست‌یابیم؛ اما چیزی که سطح پتانسیل ما را تعیین می‌کند، باعث قوت گرفتن فعالیت‌های ما می‌شود و کیفیت نتیجه‌ای که می‌گیریم را پیش‌بینی می‌کند، نگرش ماست.

هیچ شخص دیگری روی کره زمین، بر نگرش ما تسلط ندارد. افراد می‌توانند با آموختن عادات ضعیف تفکر یا دادن اطلاعات نادرست به‌صورت ناخواسته، یا نفوذ و تأثیر منفی بر ما، بر نگرش ما اثر بگذارند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند نگرش ما را کنترل کند، مگر اینکه ما داوطلبانه تسلیم آن کنترل شویم.

هیچ‌کس “ما را عصبانی نمی‌کند”. ما هنگامی‌که کنترل نگرش خود را از دست می‌دهیم، خود را عصبانی می‌کنیم. آنچه ممکن است شخص دیگری انجام دهد، ربطی به ما ندارد. ما انتخاب می‌کنیم چه کنیم، نه آن‌ها. آن‌ها صرفاً نگرش ما را به آزمایش می‌گذارند. اگر ما با خصمانه رفتار کردن، عصبانی شدن، حسادت و بدگمانی، یک نگرش ناپایدار را انتخاب کنیم، در این صورت در این آزمایش شکست‌خورده‌ایم. اگر خودمان را با اعتقاد به اینکه بی‌ارزش هستیم، محکوم کنیم، بازهم ما در این آزمایش شکست‌خورده‌ایم.

اگر ما اصولاً به خود و آینده خود اهمیت می‌دهیم، باید مسئولیت کامل احساساتمان را بپذیریم. باید یاد بگیریم که در برابر احساساتی که می‌توانند نگرشمان را به مسیر اشتباه هدایت کنند، بایستیم و احساساتی که می‌توانند ما را با اطمینان به آینده‌ای بهتر هدایت کنند را تقویت کنیم.

اگر می‌خواهیم پاداشی که آینده به ودیعه برای ما دارد را دریافت کنیم، با حفظ تسلط کامل بر نگرش خود، باید مهم‌ترین انتخابی که به‌عنوان یک فرد از نژاد انسان به ما داده‌شده است را به کار بی اندازیم.

نگرش شما یک دارایی است، گنجی باارزش زیاد. از آن محافظت کنید. آن را پرورش دهید؛ و این‌گونه شما پاداش‌های آینده را درو خواهید کرد.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

تاریخچه کوچینگ چیست و ایده کوچینگ چگونه به‌وجود آمده؟ نکته کلیدی، آن‌طور که مالکوم گلدول آن را بیان می‌کند، چه بود؟ با الهام از کار ویکی بروک که نخستین بررسی اصولی و گسترده را در مورد ریشه‌های کوچینگ انجام داده است، می‌توانیم سه «نسل مختلف کوچینگ» را توصیف کنیم.

۱– نسل بنیان‌گذار: کسانی را شامل می‌شود که ایده‌های آن‌ها از نظریه‌ها و مدل‌هایی الهام می‌گیرد که سرانجام به کوچینگ زندگی تبدیل می‌شوند.

۲- نسل انتقال‌دهنده: شامل کسانی است که ایده‌های نسل بنیان‌گذار را موردپسند عموم و تبلیغ کرده‌اند.

۳- نسل نهایی: که تا به امروز مراقبت کرده‌اند تا کوچینگ به‌عنوان حرفه‌ای مجزا پدیدار شود.

 باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

تاریخچه کوچینگ | بنیان‌گذاران کوچینگ (دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰)

در حدود سال‌های ۱۸۳۰، واژه «کوچ» به‌عنوان هر نوع مربی در نظر گرفته می‌شد. احتمالاً این برگرفته از ایده انتقال افراد از یک مکان به مکان دیگر بود که بامعنای اصلی آن در زبان فرانسه برای «کوچ (کالسکه)» همخوانی داشت. وسیله‌ای نقلیه! (کلماتی که در اواسط قرن شانزدهم در انگلیسی به وام گرفته‌شده بود)

بازی درونی تنیس

درواقع، کوچینگ زندگی الهام گرفته از کاربرد مربی‌گری ورزشی در سایر حوزه‌ها بود. از کتاب تیموتی گالوی با عنوان بازی درونی تنیس (۱۹۷۴) به‌عنوان تأثیرگذارترین کتاب در پیشرفت کوچینگ نام‌برده می‌شود. (بروک ۲۰۰۸، اوکانر و لاگس ۲۰۰۷)

گالوی در این کتاب بیان می‌کند که در بازی تنیس، تنها حریف شما کسی نیست که در طرف دیگر تور و مقابل شما کار می‌کند. او حریفی به‌مراتب قدرتمندتر را در درون هر فرد شناسایی کرده و معتقد است: «شما یک مخالف یا منتقد درونی نیز دارید که شکل ذهنیت شما را در مورد خودتان به خود می‌گیرد. همان صدایی که قضاوت می‌کند، انتقاد می‌کند و هر حرکت شما را دست‌کم گرفته و به‌جای کمک به پیشرفت شما، درواقع شما را از پیروزی بازمی‌دارد.»

مشاوره مدیریت در همدان

او در ادامه توصیه می‌کند که به‌جای گوش کردن به منتقد درونی خود، باید:

۱- یاد بگیرید که خود را از منظری متفاوت مشاهده کنید تا آنچه را که انتظار انجامش را دارید، به‌صورت عینی و بدون قضاوت ارزیابی کنید.

۲- یادگیری جدید را با استفاده از تصاویر و مثال‌ها برنامه‌ریزی کنید و

۳- اجازه دهید این اتفاق‌ها بیفتند.

اصول گالوی را می‌توان در بسیاری از حوزه‌ها به کار برد و در حقیقت او خودش هم این کار را با نوشتن درباره بازی‌های درونی گلف، موسیقی، اسکی و کار انجام داد. در رابطه با سیر تحول کوچینگ، کتاب گالوی برای خلق مدل GROW که احتمالاً تأثیرگذارترین مدل کوچینگ نامیده می‌شود، از اهمیت اساسی برخوردار بود.

نتیجه کار بروک که اولین مطالعه جامع در مورد تاریخ و ریشه‌های کوچینگ به شمار می‌آمد، آشکار کرد ۸۲ نفر در توسعه کوچینگ تأثیرگذار بوده‌اند؛ اما از این تعداد، فقط تعداد معدودی تأثیری پرقدرت داشتند. گالوی یکی از این افراد معدود بود.

طراحی سایت در همدان

تاریخچه کوچینگ | آموزش (EST) ورنر ارهارد Erhards’s Seminar Training

به گفته ویکی بروک، ورنر ارهارد دومین شخص مهم و تأثیرگذار در کوچینگ بوده است (اولین فرد توماس لئونارد است که در ادامه خواهیم دید). در نظرسنجی او از ۱۳۱۰ کوچ، ارهارد در مقام دوم بعد از لئونارد به‌عنوان کلید توسعه و گسترش کوچینگ شناخته شد.

ورنر ارهارد کیست؟

در دهه ۱۹۷۰، ارهارد، آموزش سمینارهای ارهارد (EST) را در انستیتوی اسالان اجرا کرد. مجموعه کارگاه‌های فشرده توانمندسازی! آن‌ها بخشی از جنبش پتانسیل‌های انسانی بودند که در دهه ۱۹۶۰ توسعه‌یافته بود و مربوط به پرورش سلامتی و تحول شخصی افراد می‌شد.

اوکانر و لاگس اظهار می‌کنند که ارهارد یک «متصل‌کننده» بود. «متصل‌کننده‌ها» به‌عنوان «عامل مسئول در تغییر» برای رسیدن به نقطه اوج، در نظر گرفته‌شده‌اند.

متصل‌کننده‌ها در معاشرت عالی هستند. آن‌ها افراد زیادی را می‌شناسند و باهم آشنا می‌کنند. درواقع در داده‌های مصاحبه بروک، تقریباً 30٪ از افرادی که به‌عنوان تأثیرگذار اصلی کوچینگ شناخته شدند، ارتباطی با ارهارد داشتند.

تاریخچه کوچینگ | انتقال‌دهنده‌ها (دهه ۱۹۸۰)

بنابراین مشارکت ارهارد به‌عنوان متصل‌کننده، اتفاق مهمی برای شروع کار کوچینگ بود. کسانی که با تئوری نقطه اوج گلادول آشنا هستند، می‌دانند که متصل‌کننده‌ها تنها عوامل تغییر نیستند. به‌اصطلاح خبره‌ها هم مهم هستند. این ما را برمی‌گرداند به تنها شخصی که به خاطر تأثیر خود بر کوچینگ نسبت به ارهارد، بیشتر مطرح‌شده است: توماس لئونارد.

کوچینگ در همدان

توماس لئونارد

داستان توماس لئونارد از Est و ورنر ارهارد ادامه پیدا می‌کند. ارهارد حقوق معنوی Est را به سازمانی متعلق به کارمندان فروخت که سرانجام به‌عنوان Landmark Education (لندمارک اجوکیشن) شناخته شد.

لئونارد در دهه ۱۹۸۰ به‌عنوان مدیر بودجه برای لندمارک اجوکیشن کار می‌کرد. او به‌عنوان یک مشاور مالی، دریافت که افراد غالباً برای چیزی بیشتر از راهنمایی‌های مالی به او مراجعه می‌کنند. به نظر می‌رسید که امور مالی اغلب تنها بخش کوچکی از مشکل است و آنچه افراد واقعاً مایل به دریافت آن هستند، توصیه‌هایی کلی برای زندگی است.

بنابراین توماس لئونارد شروع کرد به مشاور زندگی بودن و خود را کوچ خطاب کرد. او هنگام کوچینگ دیگران، دانش خود را از زمینه‌های مختلف همراه با سازوکارهای مورداستفاده در Est و لندمارک تجمیع می‌کرد. بدین ترتیب یک روش کوچینگ شکل گرفت.

همین توانایی جمع‌آوری رشته‌های مختلف دانش از زمینه‌های مختلف بود که باعث شد اوکانر و لاگس (۲۰۰۷) توماس لئونارد را «خبره» بنامند. در نظریه نقطه اوج گلادول، خبره‌ها افرادی هستند که از توانایی ویژه‌ای برای جمع‌آوری دانش از منابع مختلف و ترکیب آن‌ها بهروش‌های جدید، برخوردارند.

در سال ۱۹۸۸ توماس لئونارد دوره آموزشی برگزار کرد به نام “زندگی‌ات را طراحی کن” و سال بعد اقدام به تأسیس مجموعه کرد که “کالج برنامه‌ریزی زندگی” نام داشت. در حقیقت کوچینگ از برنامه‌ریزی زندگی شروع شد و سرمنشأ آن از فضاهای آکادمیک دانشگاهی نبوده است.

لئونارد مصداقی برای این تعاریف است، زیرا او قادر به تفکر جانبی بود و دانش حوزه مالی را به حوزه عمومی کمک به افراد تبدیل کرد. او دانش بسیاری از رشته‌های مختلف ازجمله کسب‌وکار، روانشناسی و پیشرفت شخصی را داشت و در گسترش اصطلاح کوچینگ در دهه ۱۹۹۰ مؤثر بود. طبق گفته بروک، مشارکت لئونارد به‌عنوان انتقال‌دهنده در تدوین، موردپسند عموم قرار دادن و جهانی‌سازی رشته کوچینگ بود. مصاحبه‌شوندگان اعتبار محبوبیت کوچینگ را به لئونارد نسبت می‌دهند.

از همان ابتدا، آموزش کوچینگ به شکل کلاس‌هایی بود که با تماس تلفنی برگزار می‌شد که در آن زمان این اقدام بسیار نوآورانه بود. با برگزاری کلاس‌های تلفنی افراد از مکان‌های دوردست می‌توانستند آموزش ببینند و فراگیران با هزینه و زحمت کمتری به آموزش کوچینگ دسترسی داشتند. اکنون نیز آموزش‌های کوچینگ به روش تلفنی ادامه دارد و روش‌هایی همچون وب کنفرانس نیز اضافه شده است. (این همان روشی است که تیمور میری در ۲ تیرماه ۱۳۹۲ کوچینگ را برای اولین بار تحت نظارت فدراسیون بین‌المللی کوچینگ برای فارسی‌زبانان سراسر جهان ارائه نمود. در اولین دوره‌ی آموزشی دانشجویانی از سوئد، انگلستان و ایران به صورت تلفنی آموزش خود را آغاز کردند و امروزه هنوز آکادمی آموزش‌های آنلاین خود را که یکی از روش‌های محبوب آموزش و برگزاری جلسات کوچینگ در دنیا هست را ادامه می‌دهد. همچنین آکادمی به ارائه‌ی آموزش‌های حضوری نیز پرداخته اما هنوز آموزش آنلاین به‌دلیل قدرت و مزیت‌های بی‌شمار،‌ محبوب‌ترین روش آموزش در FCA است.)

 

فدراسیون بین‌المللی کوچینگ ICF

بعد از تعریف کوچینگ به عنوان یک حرفه، مهم‌ترین فعالیت توماس لئونارد فقید (توماس لئونارد در سال ۲۰۰۳ و در سن ۴۷ سالگی درگذشت)  تأسیس فدراسیون بین‌المللی کوچینگ ICF در سال ۱۹۶۹ بود که امروز بزرگ‌ترین و معتبرترین سازمان غیر انتفاعی ناظر بر حرفه‌ی کوچینگ در جهان است.

 

جان ویتمور، گراهام الکساندر و مدل GROW

هم‌زمان با توماس لئونارد در ایالات‌متحده، جان ویتمور و گراهام الکساندر بر گسترش کوچینگ در انگلیس و اروپا تأثیرگذار بودند.

به‌ویژه ویتمور و الکساندر ایده‌های بنیان‌گذار کتاب بازی درونی تنیس (تیموتی گالوی) را منتقل کردند. طبق گفته بروک، ویت مور و الکساندر رویکرد بازی درونی را در سال ۱۹۸۱ به انگلیس آوردند و آنرا کوچینگ نامیدند.

الکساندر بر روی آموزش‌های ارهارد و بازی درونی گالوی تمرکز کرد و الگوی جدید کوچینگ را با نام مدل grow در ۱۸۵ خلق کرد.

ویتمور ایده‌های گالوی را با فحوای کوچینگ مشاغل آمیخت و کتاب کوچینگ عملکرد (۱۹۹۲) را تدوین کرد. کتابی که طبق اظهار بروک اولین منبعی بود که کوچینگ را به‌عنوان حرفه‌ای جداگانه معرفی می‌کرد. او همچنین در این کتاب مدل GROW را به جهانیان معرفی کرد.

تاریخچه کوچینگ | کوچینگ به‌عنوان یک حرفه متمایز (دهه ۱۹۹۰ و بعدازآن)

برای اکانر و لاگس نقطه اوج در گسترش کوچینگ، احتمالاً اواسط دهه ۹۰ بود که کوچینگ کسب‌وکار واقعاً شهرت یافت. آی بی ام اولین شرکت بزرگی بود که از کوچینگ استفاده کرد. آن‌ها کوچینگ را از ابزاری برای توسعه فردی اشخاص، به روشی برای پیشرفت افراد در کسب‌وکار معرفی کردند.

  • دهه ۹۰ شاهد تغییرات بزرگی در ماهیت مشاغل بود. کوچک شدن شرکت‌ها، برون‌سپاری کار به پیمانکاران و تغییر نحوه ارتباط افراد با شغلشان. آن‌ها به‌جای ماندن در یک شغل برای یک عمر، به‌طور متوسط سه برابر بیشتر، مشاغلشان را تغییر دادند.
  • از دست دادن کارکنان خوب برای یک سازمان می‌تواند پرهزینه باشد و از طرفی آموزش مداوم به نگه‌داشتن افراد خوب کمک می‌کند؛ اما معلوم شد که آموزش کافی نیست زیرا افراد اغلب هنگام بازگشت به کار همیشگی خود، آنچه را که یاد گرفته بودند فراموش می‌کردند. کوچینگ به یکی کردن و استحکام یادگیری از آموزش کمک می‌کند و اثرات آن را ادامه می‌دهد.
  • کوچینگ همچنین به افراد در مقابله با استرس و فشارهای زمانی این اوقات آشفته کمک کرد.
  • ظهور سازمان‌های افقی‌تر که بسیاری از مدیران میانی را از بین برد، نیز شاهد خلأ رهبری بود. کوچینگ شغلی و اجرایی با ارائه یک رابطه گفتگوی مداوم با کارمندان به‌جای صرفاً آموزش یا مشاوره، این نقش را تکمیل کرد.

بروک استدلال می‌کند که طی سال‌های ۱۹۹۰ – ۲۰۰۴ کوچینگ به‌عنوان حرفه‌ای متمایز ظاهر شد.

به گفته Merriam and Brockett (1997)، حرفه‌ای شدن یک‌رشته با ظهور انجمن‌های حرفه‌ای، ادبیات و تحصیلات تکمیلی نشان داده می‌شود. دهه ۹۰ شاهد ظهور انجمن‌های کوچینگ حرفه‌ای، برنامه‌های آموزشی و انتشارات بود.

با توجه به همه این عوامل، طبق گفته بروک تا سال ۲۰۰۰، کوچینگ به نقطه اوج خود رسیده بود و به‌طور گسترده‌ای شناخته‌شده بود.

تاریخچه کوچینگ درمخلص کلام

در کل، کوچینگ منشأ نظری زیادی دارد، ازجمله روانشناسی ورزشی، جنبش پتانسیل انسانی و مدیریت کسب‌وکار. کوچینگ در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی شروع به تفکیک شدن به دوشاخه «توسعه فردی» و «کسب‌وکار» کرد اما گسترش حقیقی آن در دهه ۹۰ میلادی بود. درست در زمانی که انتقال‌دهنده‌های کلیدی، بر باورهای اجتماعی تأثیرگذار بودند.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی اعتمادی فر

یک زندگی فوق العاده، درک دو روی یک سکه است!

آنچه از این مقاله دریافت خواهید کرد:

  • چرا احساس رضایت و موفقیت برای یک زندگی سعادتمندانه ضروری است؟
  • تاثیری که احساس رضایت بر زندگی شما دارد.

آیا تاکنون تجربهٔ احساس ناراحتی بعد از به انجام رساندن یک هدف مهم را داشته‌اید؟

این برای بسیاری از ما اتفاق می افتد. مدت‌هاست که بر روی یک نتیجه خاص متمرکز شده‌ایم، اما وقتی نتیجه می‌گیریم، با خودمان فکر می‌کنیم: “همین بود؟”

به جای احساس شادی و هیجان توام با رضایت، احساس می‌کنیم چیزی از قلم افتاده و شاید اشتباه شده است.

ممکن است سؤال کرده باشید، این چه حکایتی است؟ چرا دستاورد کافی نیست؟ چه زمانی این حس، با رضایت تکمیل می‌شود؟

شاید یک سؤال قدرتمندتر این باشد: افراد موفقی که رضایت هم دارند، چه کار می‌کنند و یا چگونه فکر می‌کنند که ضمن دستیابی به هدف، احساس شادی و هیجان را هم تجربه می‌کنند؟

می دانیم که احساس رضایت فقط یک “گزینه خوب” نیست، بلکه برای معنا داشتن زندگی، حیاتی است. پیامی از اعماق درون ماست که می‌گوید ما در مسیر درست هستیم. رادار داخلی ماست که به ما نشان می‌دهد با آنچه برای ما مهمترین است، هماهنگ ایم.

باشگاه مشاوره کسب و کار در همدان

چگونه احساس رضایت کنیم؟

ملزومات

سکه دو رو دارد که همیشه با هم هستند. با تسلط بر هر دو روی آن، زندگی فوق العاده ای شروع می‌کنید که شایسته آن هستید. روی اول دانش یا استراتژی است. این رو سه مرحله برای دستیابی را به شما می‌آموزد و فرایندی از درک پیامد یا نتایج مثبت است که هر مرحله لازمهٔ آفرینش است.

اما موفقیت و کسب نتیجه تنها نیمی از روی یک سکه یا نیمی از داستان است. برای رسیدن به توازن با روی دیگر سکه، یاد می‌گیرید که چگونه احساس رضایت کنید، که کلید اصلی ایجاد شادی ماندگار است.

همه ما، تحت تأثیر پیام‌های بیرونی هستیم که خوشبختی را برای ما در مواردی چون: دارایی یا ثروت مادی، مدرک تحصیلی یا تعریف دیگری از موفقیت که برای ما پیش‌بینی‌شده است، تعریف می‌کند. می‌آموزیم که برای جستجوی خوشبختی و رضایت، روی آن پیام‌های بیرونی متمرکز شویم. وقتی به آن‌ها می‌رسیم، گاهی اوقات به‌طور دلپذیری غافلگیر می‌شویم ولی اغلب ناامید و گیج خود را در نقطهٔ موفقیت می‌یابیم.

آکادمی کوچینگ مهراز

تاد رز[1] استاد دانشگاه هاروارد، طرفدار افرادی است که درک خود را در مورد چگونگی احساس رضایت دگرگون می‌کنند. او معتقد است به‌جای اینکه به دنبال موفقیت برای تأمین خرسندی باشیم، باید توجه خود را به سمت خود رضایت معطوف کنیم.

زندگی جایی نیست که ما یا “موفق” شویم (مدام تلاش کنیم تا به‌پای همسایه یا دوست یا الگوی دیگری از موفقیت برسیم) یا “احساس رضایت کنیم”! (با قربانی کردن موفقیت بیرونی با تمایل به رفع نیازهای عاطفی “نرم‌تر”).

موفقیت و رضایت سایه‌های مکمل هستند! دوروی یک سکه. آن‌ها در کنار هم نیرویی هستند که انسان را به حس کمال می‌رسانند.

افراد زیادی وجود دارند که در عین کسب موفقیت‌های فوق‌العاده، همچنان ناراضی و ناخرسند هستند. به نظر می‌رسد که آن‌ها اصلاً نمی‌دانند چگونه احساس رضایت کنند. این را قانون عادت بنامید – هرچه بیشتر به آنچه شده‌اید عادت کنید، کمتر قدر آن را می‌دانید؛ اما لزومی ندارد زندگی شما این‌گونه بماند.

مشاوره مدیریت در همدان

درک هنر رضایت داشتن

برای داشتن یک زندگی غنی، به چیزی بیش از موفقیت نیاز دارید. شما باید زندگی کنید و زندگی مستلزم رضایت است، نه‌فقط دستاورد. ایجاد حس رضایت ناشی از یافتن چیزی است که شمارا خوشحال می‌کند و شادی به ارمغان می‌آورد.

هنر رضایت داشتن این است که شروع به قدردانی بیشتری کنید. شروع به دیدن آنچه از قبل دارید کنید و ازآنچه هست، شاکر باشید.

به‌جای این‌که قدر استعدادهای خدادادی خود را بدانیم و توانایی‌های خود را که باعث انجام کارها می‌شوند نادیده نگیریم، به‌جای اینکه بودنمان را و موهبت داشتن امکاناتی را مورد تجلیل قرار دهیم، در دام “توقع” می‌افتیم. برایمان عادت می‌شود و توقع تکرار داریم بدون اینکه ببینیم واقعاً چه کسی هستیم، چه‌کاری انجام می‌دهیم و چه داریم تا از آن قدردانی کنیم.

ذهن ما به‌تنهایی ما را خوشحال نخواهد کرد! ما یاد گرفته‌ایم که به دنبال خطا و شکست و آنچه نیست، باشیم!

به ما آموخته نشده است که بر چگونگی احساس رضایت خاطر تمرکز کنیم.

طراحی سایت در همدان

تصمیم بگیرید که از یک‌چیز معمولی، مانند یک لبخند یا تابیدن آفتاب بر چهره خود لذت ببرید. فارغ از اینکه در بانک چقدر موجودی دارید، تبدیل به ثروتمندترین فردی که می‌شناسید، خواهید شد. حتی بهتر!

شما به اطرافیان خود بیشتر عشق می‌دهید و یک حلقه بازخورد مثبت از انرژی ایجاد می‌کنید. اکنون وقتی به چیزی برسید، مهم نیست که چه چیزی باشد، اما قادر خواهید بود که به‌جای احساس خالی بودن، واقعاً آن را تجلیل کنید.

 

سایت اصلی : آکادمی مهراز



:: برچسب‌ها: کوچینگ سازمانی , طراحی سایت , آکادمی مهراز , سئوی سایت , بیزینس کوچینگ , آموزش سیستم سازی , لایف کوچینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()